Niezależne szwedzkie studio developerskie Star Vault zapowiedziało swój pierwszy projekt - grę MMORPG Mortal Online, napędzaną silnikiem Unreal Engine 3. Tytuł ma cechować się przede wszystkim wielkim i rozbudowanym światem fantasy, który oglądać będzie się z oczu stworzonego bohatera.

Ważną kwestią dla twórców jest walka, która ma w niczym nie przypominać znanej z innych tytułów z tego gatunku automatycznej siekanki. Zamiast tego zostanie wprowadzony system uderzania w dowolne miejsce na ciele wroga, który ma nagradzać nie wyuczone zdolności postaci, a umiejętności samego gracza. Nie wiadomo na razie, jak będzie on wyglądał w praktyce, ale założenia ma bardzo ambitne.
W grze nie będzie stref do walki PvP, tego typu pojedynki będą mogły rozgrywać się wszędzie. Zapowiadana jest również rezygnacja z odradzania się niektórych potężnych potworów czy przeciwników. Pewne wymagające i skomplikowane questy po prostu znikną ze świata Mortala na dobre po pierwszym zaliczeniu. W rękach tych, którym udało się je znaleźć i wykonać, pozostaną unikalne skarby i przedmioty.
Twórcy zapewniają, że o jakość grafiki nie ma się co martwić, gdyż będzie to najwyższa półka w grach MMO. Wisienkami na torcie z engine'u firmy Epic będą technologie Speedtree i Grome. Uruchomiono również oficjalną stronę internetową Mortala, na której można zobaczyć jego pierwszy teaser. Jak to takie filmiki mają w zwyczaju, nie ujawnia on niczego z faktycznej rozgrywki, ale udanie zapowiada nadchodzący produkt.