Tydzień z Supreme Commander - dzień pierwszy

Lucas the Great
2007/03/12 23:12

Postanowiliśmy zaeksperymentować po raz kolejny. Tym razem eksperyment polega na braku eksperymentów. Ten "Tydzień z..." będzie utrzymany niemalże w formie poradnika do gry. A że premiera jest przesunięta? Cóż, gdy w przyszłym tygodniu odbierzecie paczki z grami, będziecie mieć już na gram.pl gotowy materiał poglądowy w całości...

Tydzień z Supreme Commander - dzień pierwszy

Oto gra strategiczna, która wnosi powiew świeżości do skostniałego światka RTS-ów. Tytuł, w którym pierwszy raz w historii strategii czasu rzeczywistego postawiono na rozmach i rozmiar walczących ze sobą flot, armii i eskadr. A jednak rozgrywka nie polega wcale na zalaniu wroga masą wojska. Co więcej – czasem wystarczy jeden błąd, aby twoje maszyny zmieniły się w sterty poskręcanych wraków, a baza - w rumowisko wypalonych instalacji wojskowych. Kluczem do zwycięstwa w Supreme Commanderze jest zastosowanie przemyślanej taktyki i strategii, a przede wszystkim współdziałanie różnych rodzajów wojsk – latających, naziemnych, nawodnych i podwodnych.

GramTV przedstawia:

Pełen tekst znajdziecie tutaj Jeden dzień to za mało? Zajrzyjcie tutaj!

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
15/03/2007 16:19

Amen !

Usunięty
Usunięty
15/03/2007 09:22

Mam spore zastrzeżenia co do "poradnika". Autor chyba nie ma zbyt wiele doświadczenia z grą, nie wnikał za bardzo w efekty swoich poczynań, zapomniał przeczytać instruckji obsługi, albo wszystko naraz.Oprócz wyraźnych braków w wiedzy daje się zauważyć poważne braki warsztatowe. Do takiego niskiego poziomu twórców już chyba wszyscy zdążyli przywyknąć, jednak warto zauważyć, że zaniża to poważnie poziom języka polskiego potencjalnie również i u czytelników. Pomijam fakt, że oczywisty brak kompetencji do pisania powinien wyeliminować taką osobę z możliwości publikacji.Widać po tekście młody wiek, stąd może brak poważnego podejścia jakim jest bądź co bądź prezentacja produktu i jego cech.Dla przykładu:Generatorów nie stawiamy "gdzie popadnie", bowiem ustawienie ich na przykład przy fabryce daje bonusy. Każde dziecko przeczyta o tym w instrukcji. Zbiorniki masy na przykład, przyklejone do "ekstraktorów" (zgrabne tłumaczenie) podnoszą wydajność tak znacznie, że ich budowa gdzie indziej jest błędem taktycznym.Aby jednostki poruszały się, lub atakowały utrzymując formację, nie trzeba "poczekać, aż jednostki ustawią się na swoich miejscach" (to mnie szczególnie rozbawiło), tylko wystarczy przytrzymać ALT w czasie wydawania rozkazu. Dołącznie CTRL spowoduje, że formacja zatrzyma się w przypadku kontaktu z wrogiem i będzie prowadziła wymianę ognia na maksymalnym zasięgu własnej broni. To jest gra z zaawansowanym interfejsem, a nie kolejny c&c i w tekście traktującym o odejściu od starych nawyków takie detale powinny się znaleźć. Karygodne.Jeszcze oprócz innych wpadek, przytoczę takie detale jak to, że rozkaz rzadko kiedy może być samobójczy, ale atak owszem. Więc nie "samobójczego rozkazu do ataku", ale "rozkazu do samobójczego ataku" i wiele innych. Niestety... umiejętność wciśnięcia F7 w spiratowanym wordzie w dzisiejszych czasach nie wystarcza aby napisać coś naprawdę ciekawego.Gorące wyrazy współczucia dla autora, oraz ekipy gram.pl.

Usunięty
Usunięty
15/03/2007 00:06

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą... to naprawde skandal ze zmusiliście nas do oczekiwania na gre ponad miesiąc!!!!!!! Zadne poradniki i inne tego typu pierdoły tego nie zrekompensują!!!Mam nadzieje ze przez ten miesiąc fakycznie usuwaliście bagi w grza i nie będize takich niespodzianek ze gra ma c2d 6800, 4GBRAM, 8800GTX 640MB, gra dławi się i w medu m detalach mam 16klatek!!!!Przy okazji fanów gry zapraszam na www.supremecommander.pl lub www.supcom.pl




Trwa Wczytywanie