World of Warcraft nie trafi na konsole

Domek
2007/02/06 18:31

Przeciwnicy konsol dostali do rąk kolejny argument. Zeszyty gotowe, długopisy przygotowane? No to notujcie - jedna z najpopularniejszych gier ostatnich lat - World of Warcraft - pozostanie produkcją stricte PeCetową. Miłośnicy innych platform muszą się obejść smakiem.

Temat ewentualnej konsolowej wersji World of Warcraft poruszony został w wywiadzie, jakiego Itzik Ben Bassat - jeden z wysoko postawionych pracowników Blizzarda - udzielił serwisowi GamesIndustry.biz. Stwierdził w nim, że w aktualnej sytuacji taki port po prostu nie byłby możliwy. "Nie zajmiemy się tworzeniem WoW-a na konsole. WoW został zaprojektowany z myślą o PC i myślę, że nic się w tej kwestii nie zmieni. Sieciowe granie na konsolach ciągle raczkuje i musi się jeszcze bardzo rozwinąć, zanim będzie dawało możliwości o interesującej nas skali" - stwierdził. Jakie to właściwie są wielkie możliwości, które daje Internet PeCetowcom, a nie daje konsolowcom - nie wiemy, ale Ważny Pan z Blizzarda z pewnością się nie myli. World of Warcraft nie trafi na konsole

Inna sprawa, że rzeczonemu przedstawicielowi firmy daleko do zdeklarowanego przeciwnika konsol. Z dużym uznaniem wypowiedział się na temat Xboksa 360, szczególnie doceniając Xbox Live Arcade, usługę, w ramach której Microsoft oferuje za niewielkie pieniądze stare hity i niewielkie produkcje niezależnych developerów (hmm, czyżby szykowała się jakaś gra Blizzarda w XBLA?). "Mam znajomych w Microsofcie i mogę skomentować to co widziałem. Jestem pod wielkim wrażeniem, pod wrażeniem ludzi, którzy nad tym pracują i samej usługi, jej łatwości obsługi i intuicyjności. Jest świetna!"

Wracając do spraw z konsolami niezwiązanych (już), czyli do World of Warcraft, Bassat potwierdził determinację firmy do wypuszczania nowego dodatku co rok. Firma ma ciągle masę pomysłów na rozbudowanie i usprawnienie swojego hitowego MMO, a wszystkich planów z pewnością nie da się zrealizować w jednym rozszerzeniu. A na pytanie (dobre!) o to co właściwie dzieje się z tymi workami pieniędzy, które trafiają do Blizzarda z abonamentu, odpowiedział, że fundusze wykorzystywane są do jeszcze silniejszego napędzania kreatywności. "Nie jest tak, że siedzimy bezczynnie zbierając kasę. Blizzard to firma myśląca przede wszystkim o graczach; to co robimy, robimy z miłości do gier. Chcemy być z siebie dumni i to właśnie kreatywność jest dla nas najważniejsza".

GramTV przedstawia:

Uspokojeni?

Komentarze
61
Usunięty
Usunięty
07/02/2007 15:48

w sumie to dobrze że nie będzie WoW''a na konsole ..bo po pierwsze : trzeba by było się zaopatrzyć w klawiature do pisania ;p...a po drugie nie wyobrażam sobie MMORPG''a na konsoli ;/

Usunięty
Usunięty
07/02/2007 15:31

ajjj tam mowicie o hellgate , o crysis .... ale podobne gry na konsole wychodza :)oprocz wowa najwiekszym exlusive PC''ta to Quake Wars :) i dobre strategie

Usunięty
Usunięty
07/02/2007 14:03
Dnia 07.02.2007 o 12:56, mroczny mrok napisał:

> Konsole są dla ludzi uzależnionych od grania i mających dużo kasy :P Ja tam właśnie wolę konsole. Np. gry na PS2- Crash Bandicoot, Spyro, GTA- o wile lepiej się gra wg. mnie. A i Ratchet & Clank. Konsole mają wiele wspaniałych tytułow, które nigdy na PC nie wyszły.

Pomimo, że mam PCta i to nawet dość dobrego to i tak uważam, że najlepsze (pod względem grafiki, fabuły, pomysłu) gry są na konsole. Bo jeśli się zastanowić to co my mamy na PC? Tony fpsów, rpgów i rtsów wszystko to po prostu odgrzewane kotlety tylko, że z lepszą grafiką i fizyką, a cała mechanika gry i tak najczęściej pozostaje ta sama. Owszem co jakiś czas pojawia się coś co nazywane zostaje przełomem ale na dłuższą metę to i tak nic nowego. Ostatnio z racji unowocześnienia kompa chciałem nadrobić zaległości i kupiłem Far Cry''a, Riddicka oraz F.E.A.R. i co widzę? Praktycznie to samo tylko inne tereny działań, przeciwnicy i bronie, ale schemat działań ten sam.Na konsole natomiast są gry, w które chce się grać nawet po kilku latach i pomimo faktu, że grafika nie wygląda już tak zachęcająco co kiedyś mają to coś co sprawia, że są interesujące i dają dużo radości z samej gry.Kto grał w takie gry jak tu wyżej wymieniony Spyro, Crash czy Metal Gear Solid na konsole ten wie o czym mówię, nie wspominając już o wspaniałych produkcjach Squaresoftu, z którymi mierzyć się może co najwyżej Bioware z firm produkujących rpgi na PC. Prawda boli ale tak to już jest, do grania najlepsze są konsole, ale jak się chce robić coś więcej to niestety trzeba mieć PC.




Trwa Wczytywanie