Xbox 360 najpopularniejszym źródłem filmów

Domek
2006/12/28 12:33
2
0

Jak podał serwis Variety, skojarzony z Xboksem 360 system Xbox Live zachęcił do kupowania filmów w sieci więcej Amerykanów, niż podobne usługi w Internecie. I to mimo tego, że konsol jest przecież w USA znacznie mniej niż podłączonych do sieci komputerów.

Na temat osiągnięć sieciowych sklepów z filmami nie ma wprawdzie dokładnych danych, obserwatorzy branży zgadzają się jednak, że nie cieszą się one zbyt dużym zainteresowaniem. Taki na przykład Unbox Amazonu, który – według prezesa firmy – miał się stać czymś naprawdę dużym, przyciąga zaledwie garstkę zainteresowanych. No bo mniej niż 100 pobrań niektórych filmów to zdecydowanie mało, jak na skalę Amazonu i liczbę klientów tradycyjnej części sklepu.

Tymczasem, mimo braku specjalnego zainteresowania cyfrową dystrybucją filmów wśród właścicieli PeCetów, zaskakująco dobrze radzi sobie na tym polu Xbox 360 – i to mimo zaledwie 3,5-milionowej grupy jego amerykańskich właścicieli, w żaden sposób nie dającej się porównać do tłumów, mających w domu przynajmniej jeden komputer. Duże zainteresowanie wzbudziła wprowadzona przez Microsoft usługa wypożyczania filmów czy ściągania seriali telewizyjnych. Xbox 360 najpopularniejszym źródłem filmów

Analitycy znajdują kilka wytłumaczeń dla tego fenomenu. Po pierwsze właściciele konsoli są na ogół bardziej od statystycznego odbiorcy zainteresowani nowymi technologiami i mają do nich większe zaufanie. Poza tym konsola jest już podłączona do telewizora (a jednak mało kto lubi oglądać filmy na monitorze, zaś podłączenie PeCeta do TV jest dla znakomitej większości zbyt kłopotliwe). Niebagatelne znaczenie ma też dostępność za pośrednictwem X360 filmów w standardzie High Definition – właściciele konsol, w większości podłączonych już do telewizorów HD, chcą się po prostu cieszyć możliwie najlepszą jakością obrazu. Te czynniki sprawiają, że przed filmowym sklepem Microsoftu rysuje się świetlana przyszłość.

Czyżby oznaczało to, że dopełnia się w końcu cyfrowa rewolucja muzyczno-filmowa, wieszczona przez branżowych specjalistów już od lat? Od strony muzycznej zaczęło się faktycznie coś dziać dopiero za sprawą firmy Apple i jej sklepu iTunes. Być może teraz zaś faktycznie Xbox 360 pomoże mu rozruszać filmową część biznesu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
shinian
Gramowicz
31/12/2006 14:32
Dnia 31.12.2006 o 11:52, eidos napisał:

(...) (a jak na razie gry na Xboxa są jak na ps2).

Dziękuję. Tym fragmentem się już pogrążyłeś. Nie widzę sensu dalszego drążenia tematu.

Usunięty
Usunięty
31/12/2006 11:52

Nie mam PS3, ale bronie ją tak jak wszyscy bronią Xboxa nie znając PS3 (nie mówie tu o znaniu z gazet tylko z własnych przeżyć), a sam miałem przyjemność pograć na PS3, co prawda były to gry pierwsze i BETY ale było spoko (a jak na razie gry na Xboxa są jak na ps2).