Co w modach piszczy #24 - Dark Souls, Wiedźmin 3, Skyrim

Łukasz LM Wiśniewski
2017/09/05 19:45
0
0

W dzisiejszej odsłonie m.in. Spece Marines w Lordran, krwawa łaźnia we Wiedźminie i nowa przygoda w świecie Skyrima.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

SOULS HAMMER 40 000

  • Dark Souls | FromSoftware (2011)

Dzisiejsze zestawienie rozpoczynamy od kolejnego projektu poświęconego pierwszej odsłonie Dark Souls, za którym stoi znany nam już modder Abject. Tym razem autor modyfikacji zdecydował się na mariaż gry FromSoftware z uniwersum Warhammera 40,000, tworząc Souls Hammer 40 000. Część dostępnego w grze wyposażenia uległa zmianom, dzięki czemu do krainy Lordran zawitał przedstawiciel Kosmicznych Marines wraz ze swoim charakterystycznym ekwipunkiem. Poszczególne nowinki uchwycono na załączonym powyżej zwiastunie, a ja przypomnę tylko, że podobnie jak w przypadku poprzednich modów Abjecta, przed instalacją musimy sięgnąć po fanowskie łatki DSFix i DSMODT.

The Elder Scrolls: Total War

  • Medieval II: Total War - Kingdoms | Creative Assembly (2007)

Kilka dni temu ekipa odpowiedzialna za modyfikację The Elder Scrolls: Total War udostępniła w sieci najnowszą, opatrzoną numerem 1.4 aktualizację swojego projektu. Zapowiadana od kilku miesięcy łatka wprowadza masę istotnych zmian, które z pewnością przypadną do gustu wszystkim fanom. Twórcy wzięli na warsztat interfejs użytkownika, odświeżyli system modernizacji osad, a także dodali kilka nowych frakcji. Poza tym w modyfikacji pojawiło się sporo nowych jednostek, a wiele istniejących wcześniej otrzymało świeże modele i tekstury. Szeregi nowych nacji w The Elder Scrolls: Total War zasilą bohaterowie zaczerpnięci ze starszych odsłon cyklu – Daggerfall, Morrowind i Oblivion. Nie obeszło się też bez zmian na mapie świata – przesunięto granice regionów, a niektóre miasta odświeżono lub zastąpiono nowymi. Obok tego pojawiła się cała rzesza najemników, którzy wspomogą nasze działania bojowe. Wśród nich znajdziemy też jednostki specjalne, ale powołanie ich będzie wymagało od nas spełnienia kilku warunków.

Jednocześnie The Elder Scrolls: Total War zyskało nowy angielski i rosyjski dubbing, szereg skryptów, portrety dla postaci i garść modeli widocznych z poziomu mapy świata. Zmiany dotknęły też jednostki utylitarne i dostępne surowce – zmieniono ich położenie, uzupełniono ich listę, a niektóre z nich doczekały się nowych modeli. Pełna lista zmian wraz z instrukcjami instalacji moda dostępna jest na stronie projektu, do której link znajdziecie w nagłówku.

Complete Animations

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon | CD Projekt RED (2015)
Co w modach piszczy #24 - Dark Souls, Wiedźmin 3, Skyrim

W poszukiwaniu większej immersji ze światem przedstawionym w trzeciej odsłonie Wiedźmina warto zainteresować się modyfikacją udostępnioną przez użytkownika o pseudonimie stefan3372. Twórca postanowił przygotować specjalne animacje dla wielu podstawowych czynności, którym Geralt oddaje się w toku rozgrywki. Tym samym podczas jedzenia, picia czy szabrowania zwłok zobaczymy dedykowaną tej czynności animację. Te występują najczęściej w kilku wariantach, a przy okazji możemy dostosować ich tempo według własnych upodobań. Zawartością modyfikacji sterujemy za pośrednictwem specjalnego panelu, ale wyświetlaną animację możemy też w dowolnym momencie przerwać, wywołując podskok lub unik.

Brutal Blood

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon | CD Projekt RED (2015)

Immersji z grą ciąg dalszy. Drobna modyfikacja, która przypadnie do gustu każdemu, kto uważa, że zaprezentowane w Wiedźminie 3 potyczki są pozbawione pewnej dozy realizmu. Dzięki Brutal Blood nie obędzie się bez rozlewu hektolitrów krwi, w szczególności, gdy pozbawimy wroga którejś z kończyn. Twórca zmienił nieco efektów, a przy okazji dodał krew dla wybranych potworów. Rezultaty jego pracy zobaczycie na tym materiale wideo, który podobnie, jak i modyfikacja, zarezerwowany jest dla nieco starszych użytkowników.

The Island

  • The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition | Bethesda Softworks (2016)

Kolejna pozycja w dzisiejszym zestawieniu przeniesie nas na nieznaną Dwemerską wyspę, o której brzegi rozbił się płynący do dzielnicy Skyrim okręt. Jako rozbitek musimy znaleźć sposób, aby się z niej wydostać, ale zanim pojawi się taka możliwość, musimy przetrwać w niezbyt sprzyjającym środowisku. Jak zapewnia twórca, w przeciwieństwie do oryginału mod nie zasypie nas górą przydatnego lub zbędnego złomu, a każdy znaleziony fragment surowca czy wyposażenie będzie na wagę złota. Poza ruinami Dwemerów na wyspie znajdziemy szereg pomniejszych budynków, które możemy zaaranżować na tymczasowe schronienie. Jak na modyfikację fabularną przystało, czeka nas kilka różnorodnych zadań, ale zarówno one, jak i strzępki informacji o przedstawionym świecie będą zupełnie opcjonalne. Warto podkreślić, że chociaż będąca tłem dla rozgrywki wyspa nie jest zupełnie bezludna, a przy odrobinie determinacji możemy namówić tubylców, by towarzyszyli nam podczas wypraw..

New California

GramTV przedstawia:

  • Fallout: New Vegas | Obsidian Entertainment (2010)

Kilka dni temu ekipa odpowiedzialna za Project Brazil do gry Fallout: New Vegas podzieliła się z nami garścią informacji związanych z modem. Twórcy zmienili nazwę powstającej od 2013 roku modyfikacji, którą teraz znajdziecie w sieci pod nazwą New California. Co najważniejsze, fanowskie rozszerzenie jeszcze w tym roku otrzyma datę premiery. Obecnie dostęp do wydanej już wersji alfa moda New California otrzymała jedynie niewielka grupa zaangażowanych w projekt osób, które testują przygotowaną zawartość, by następnie pomóc w usuwaniu błędów i wprowadzaniu nowych elementów. Całość ma być wydana w zbiorczym, ważącym około 6 GB pakiecie danych, który będzie zarazem finalną i ostateczną wersją moda — twórcy nie przewidują dalszego wsparcia i późniejszych aktualizacji czy poprawek.

Przypomnijmy, że New California zaoferuje nam dziesiątki godzin rozgrywki, podczas której będziemy eksplorować nowe lokacje, poznamy nowych bohaterów i odbędziemy dziesiątki w pełni dubbingowanych dialogów. Akcja modyfikacji osadzona będzie przed wydarzeniami z oryginalnej gry.

Dzieje Khorinis

  • Gothic II: Noc Kruka | Piranha Bytes (2003)

Jeszcze w sierpniu ekipa odpowiedzialna za projekt Dzieje Khorinis zorganizowała specjalny stream, na którym pokazano, jak powstają wybrane elementy świata, którym będziemy mogli cieszyć się po oficjalnej premierze modyfikacji. Jednocześnie twórcy postarali się opowiedzieć na wszystkie pytania fanów, których nie rozwiał przygotowany przez nich materiał z FAQ. Zapis całego, niespełna 4-godzinnego streamu znajdziecie powyżej.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do m.in. Skyrim, Fallout 4 i Medieval II: Total War. Zajrzyjcie koniecznie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!