Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Dziś, w czasie naszego piątego już spotkania z grą Battlefield: Bad Company 2, chcemy przedstawić wam charakterystyki wszystkich czterech dostępnych w grze klas postaci. Oprócz krótkiego opisu profesji, znajdziecie tutaj także listę przypisanych do nich gadżetów i specjalizacji, które znacznie zwiększają możliwości każdej postaci. To właśnie od ich właściwego wyboru zależy często powodzenie wielu misji, a jednocześnie pozwalają one dostosować postać do indywidualnego stylu gry. Na końcu tekstu znajdziecie też opis kilku gadżetów i specjalizacji dostępnych dla wszystkich klas.

Dziś, w czasie naszego piątego już spotkania z grą Battlefield: Bad Company 2, chcemy przedstawić wam charakterystyki wszystkich czterech dostępnych w grze klas postaci. Oprócz krótkiego opisu profesji, znajdziecie tutaj także listę przypisanych do nich gadżetów i specjalizacji, które znacznie zwiększają możliwości każdej postaci. To właśnie od ich właściwego wyboru zależy często powodzenie wielu misji, a jednocześnie pozwalają one dostosować postać do indywidualnego stylu gry. Na końcu tekstu znajdziecie też opis kilku gadżetów i specjalizacji dostępnych dla wszystkich klas.

Pełny poradnik do gry Battlefield: Bad Company 2 - ściągnij

Szturmowiec

Szturmowiec, Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Szturmowcy, to główna siła uderzeniowa każdej drużyny. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia, zyskują dostęp do szerokiej gamy karabinów szturmowych, zapewniających im dużą siłę ognia. Dodatkowo, jako jedyna klasa mogą korzystać z granatników, czy strzelb doczepianych na dolnej szynie broni. Zapewnia im to, szczególnie w walce na średnim dystansie, dużą przewagę nad przeciwnikami. Dlatego też jest to klasa dla graczy preferujących zdecydowanie ofensywne działania, lubiących pozostawać w ruchu i walczyć w pierwszej linii. Dzięki możliwości przenoszenia skrzynek z amunicją, szturmowcy doskonale sprawdzają się również w roli ruchomych punktów zaopatrzeniowych.

Gadżety

Skrzynka z amunicją – Pozostawiona w terenie, może służyć sojusznikom, jako punkt zaopatrzenia w amunicję wszelkiego typu.

Granatnik 40 mm – Podwieszany granatnik, który wystrzeliwuje granaty odłamkowe na odległość do 400 metrów. Zabójcza broń.

Miotacz dymu – Wystrzeliwuje granaty dymne, które skrywają nas lub sojuszników przed wzrokiem wroga. Przydatne w ekstremalnych sytuacjach.

Strzelba 40 mm – Podwieszana strzelba, wręcz zabójcza na krótkich dystansach. Przydatna do oczyszczania budynków i samoobrony.

Specjalizacje

  • Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie.

  • Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.

  • Szkolenie – karabiny szturmowe – Dostosowanie broni do indywidualnych wymagań strzelca. Dzięki temu staje się ona poręczniejsza, co ułatwia strzelanie i poprawia celność.

Mechanik

Mechanik, Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Postać niezbędna na każdej z map, na której pojawić mogą się pojazdy pancerne. Zdecydowanie ustępuje pozostałym klasom, jeśli chodzi o możliwości ofensywne, jednak jest prawdziwym mistrzem w walce z wrogimi pojazdami. Mechanicy standardowo korzystają z pistoletów maszynowych i subkarabinków, co przy odpowiednich umiejętnościach czyni ich całkiem skutecznymi w walce na małe odległości. Ich dwie najważniejsze cechy, to jednak umiejętności naprawiania sojuszniczych pojazdów oraz niszczenia wrogich. Jako jedyni mają dostęp do granatników i min przeciwpancernych, pozwalających zniszczyć nawet najmocniej opancerzone cele. Są wręcz niezbędnym elementem składu załogi każdego pojazdu.

Gadżety

Elektronarzędzie – Podstawowe narzędzie pracy mechanika. To niepozorne z wyglądu urządzenie pozwala na dokonywanie szybkich napraw polowych.

RPG-7 – Granatnik przeciwpancerny, doskonały zwłaszcza przeciwko silnie opancerzonym pojazdom. Współpracuje z opisywanym wczoraj pistoletem na strzałki naprowadzające.

M2 Carl Gustav – Działo bezodrzutowe kal. 84 mm. O 50% mniej skuteczny przeciwko pojazdom, doskonały do eliminacji wrogich żołnierzy. Kompatybilny ze strzałkami.

M136 AT4 – Wyrzutnia rakietowych pocisków przeciwpancernych, wyposażona w zintegrowany system namierzania i śledzenia celu.

ATM-00 – Mina przeciwpancerna wyposażona w zapalnik zbliżeniowy. Jej najważniejszą cechą jest zintegrowany system weryfikacji swój-obcy. Doskonała broń defensywna.

Specjalizacje

  • Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie. Niemalże obowiązkowe wyposażenie.

  • Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.

  • Szkolenie – pistolety maszynowe – Ulepszona wersja tłumika, która poza wytłumieniem odgłosu strzału, nieznacznie poprawia celność broni.

Medyk

Medyk, Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Wbrew pozorom i nazwie, jedna z najsilniejszych klas w grze. Łączy w sobie niebywałą zdolność przetrwania z olbrzymią siłą ognia. Medycy, jako jedyni mogą bowiem używać ręcznych karabinów maszynowych, których siła rażenia i skuteczny zasięg ustępują jedynie broni snajperskiej. Dodatkowo korzystają ze specjalnych apteczek, które pozostawione na polu walki, leczą obrażenia wszystkich pobliskich sojuszników. Mogą również korzystać z defibrylatorów, którymi są w stanie reanimować – o ile nastąpi to odpowiednio szybko - śmiertelnie postrzelonego towarzysza broni. Dobrze ze sobą współpracujące zespoły złożone z kilku medyków są możliwe do wyeliminowania jedynie przy zmasowanym ataku.

Gadżety

Apteczka – W zasadzie jest to mały, automatyczny szpital polowy, leczący wszystkich znajdujących się w zasięgu sojuszników. Najważniejsze wyposażenie każdego medyka.

Defibrylator – Przywraca do świata żywych zastrzelonego przed kilkoma sekundami sojusznika. W ostateczności można go użyć do porażenia prądem przeciwników.

Specjalizacje

  • Apteczka - ulepszone leczenie – Unowocześniony pakiet medyczny pozwala na jeszcze szybsze i skuteczniejsze leczenie obrażeń sojuszników pozostających w zasięgu apteczki.

  • Apteczka – zwiększony zasięg – Rozstawiona na polu walki apteczka jest teraz w stanie objąć swą dobroczynną mocą znacznie większy obszar.

  • Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie.

  • Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.

  • Szkolenie – ręczne karabiny maszynowe – Zmodyfikowana lufa broni sprawia, że w wyraźnie odczuwalny sposób zwiększa się skupienie ognia, a co za tym idzie skuteczność ostrzału ogniem ciągłym.

Zwiadowca

Zwiadowca, Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

„Karabin snajpera jest przedłużeniem jego oka. Zabija swym śmiertelnym spojrzeniem.” – jak napisał kiedyś zgrabnie Jim Morrison. Zwiadowcy, to mistrzowie kamuflażu, preferujący eliminowanie celów z bardzo dużej odległości. Ich podstawowa taktyka polega na wyszukaniu odpowiedniej pozycji, zapewniającej jak największe pole widzenia i „wyjmowaniu” pojedynczych żołnierzy wroga. Jest to klasa przede wszystkim dla graczy spokojnych i zimnokrwistych, gdyż każdy strzał wymaga maksymalnego skupienia i precyzji. Poza szeroką gamą karabinów wyborowych, dysponują oni szeregiem ciekawych gadżetów, takich jak wykrywacze ruchu, czy zdalnie detonowane ładunki wybuchowe.

Gadżety

Wykrywacz ruchu – Przydatne urządzenie rozpoznające i lokalizujące przemieszczające się w pobliżu wrogie oddziały i pojazdy mechaniczne.

Ładunek C4 – Detonowany zdalnie pakiet materiałów wybuchowych, dający się przymocować do dowolnej powierzchni. Możliwa symultaniczna detonacja kilku z nich.

Ostrzał moździerzowy – Zintegrowany z lornetką system kierowania ogniem, pozwalający na wyznaczenie celów dla baterii moździerzy kalibru 120 mm.

GramTV przedstawia:

Specjalizacje

  • Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie.

  • Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.

  • Celownik optyczny x12 – Dzięki olbrzymieniu powiększeniu, pozwala na precyzyjne namierzenie i eliminację nawet najbardziej odległych celów.

  • Luneta snajperska – Zaawansowany system elektroniczny zintegrowany z optyką broni, wspomagający lokalizację wroga.

Kategoria ogólna

Kategoria ogólna, Battlefield: Bad Company 2 – Klasy postaci - poradnik

Część wyposażenia i specjalizacji dostępnych w Battlefield: Bad Company 2 nie jest uzależniona od klasy postaci, którą aktualnie gramy, lecz dostępna dla wszystkich. Dotyczy to zarówno broni osobistej i gładkolufowej, jak i gadżetów oraz specjalizacji. O części z nich mówiliśmy już w poprzednich dwóch odcinkach naszego przewodnika, dziś uzupełnimy waszą wiedzę prezentując pozostałe. Szczególną uwagę należy zwrócić na nóż bojowy, który w przypadku wszelakich starć w budynkach, czy na małą odległość jest najskuteczniejszą bronią w grze. Warto również wspomnieć o tym, że pokonując przeciwników w walce wręcz mamy szanse zdobyć, jako pamiątkę, ich nieśmiertelniki.

Gadżety

Granat ręczny – Klasyczny granat odłamkowy, szczególnie przydatny przy oczyszczaniu pomieszczeń lub klifów. Mały zasięg rekompensuje duży promień rażenia.

Nóż bojowy – Szybkie opanowanie posługiwania się nożem, to klucz do przetrwania, zwłaszcza podczas walk w budynkach. Dodatkowo mozemy zyskać nieśmiertelniki.

Specjalizacje

  • Lekkie wyposażenie bojowe – Dzięki ograniczeniu wagi ekwipunku, nasza postać porusza się znacznie sprawniej po polu walki.

  • Pas amunicyjny – Rzecz niezbędna dla wszystkich posiadaczy „ciężkiego palca”, dwukrotnie zwiększająca limit posiadanej przez nas amunicji.

  • Kamizelka na granaty – Pozwala na zabranie ze sobą dwukrotnie większej liczby granatów. Odnosi się zarówno do granatów ręcznych, jak i granatów kalibru 40 mm.

  • Kamizelka z płytkami ceramicznymi – Wzmocniona ceramicznymi elementami kamizelka kuloodporna, znacznie poprawiająca odporność postaci na wrogi ostrzał.

  • Amunicja Magnum – Cięższe pociski do broni ręcznej, które charakteryzują się lepszą balistyką i zwiększonymi obrażeniami.

  • Ulepszone materiały wybuchowe – Specjalizacja skierowana do klas korzystających z materiałów wybuchowych, zwiększająca ich moc, a więc również skuteczność.

  • Kieszenie na ładunki wybuchowe – Dzięki dodatkowym zasobnikom możliwe jest zabranie na akcję dwukrotnie większej liczby materiałów wybuchowych i pocisków rakietowych.

  • Naboje kaliber 12 – Amunicja sabotowa do broni gładkolufowej znacznie zwiększająca jej celność i skuteczny zasięg, co odbywa się kosztem zmniejszenia obrażeń.

  • Zwiększony magazynek do strzelby – Rzecz niezbędna dla wszystkich preferujących broń gładkolufową, częściowo znosząca najpoważniejsze jej ograniczenie, czyli mało pojemny magazynek.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
07/03/2010 17:25

Moje k/d ratio pod koniec rundy medykiem jest mozna powiedziec 1.5 ale na Port Africa na mościę co chwile ktos pada to jak mam pecha ukończę grę z wynikiem gdzieś tak około 4k. Tylko ja mam dziwne wrażenie że mało jest mechaników -.-

Usunięty
Usunięty
07/03/2010 17:25

Moje k/d ratio pod koniec rundy medykiem jest mozna powiedziec 1.5 ale na Port Africa na mościę co chwile ktos pada to jak mam pecha ukończę grę z wynikiem gdzieś tak około 4k. Tylko ja mam dziwne wrażenie że mało jest mechaników -.-

Usunięty
Usunięty
06/03/2010 12:23

osobiscie zwiad + typ 88 ;] hmm, gra uzaleznia, ostatnia potyczke skonczylem dzisiaj o 4...




Trwa Wczytywanie