Dziś, w czasie naszego piątego już spotkania z grą Battlefield: Bad Company 2, chcemy przedstawić wam charakterystyki wszystkich czterech dostępnych w grze klas postaci. Oprócz krótkiego opisu profesji, znajdziecie tutaj także listę przypisanych do nich gadżetów i specjalizacji, które znacznie zwiększają możliwości każdej postaci. To właśnie od ich właściwego wyboru zależy często powodzenie wielu misji, a jednocześnie pozwalają one dostosować postać do indywidualnego stylu gry. Na końcu tekstu znajdziecie też opis kilku gadżetów i specjalizacji dostępnych dla wszystkich klas.
Dziś, w czasie naszego piątego już spotkania z grą Battlefield: Bad Company 2, chcemy przedstawić wam charakterystyki wszystkich czterech dostępnych w grze klas postaci. Oprócz krótkiego opisu profesji, znajdziecie tutaj także listę przypisanych do nich gadżetów i specjalizacji, które znacznie zwiększają możliwości każdej postaci. To właśnie od ich właściwego wyboru zależy często powodzenie wielu misji, a jednocześnie pozwalają one dostosować postać do indywidualnego stylu gry. Na końcu tekstu znajdziecie też opis kilku gadżetów i specjalizacji dostępnych dla wszystkich klas.
Pełny poradnik do gry Battlefield: Bad Company 2 - ściągnij
Szturmowiec
Szturmowcy, to główna siła uderzeniowa każdej drużyny. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia, zyskują dostęp do szerokiej gamy karabinów szturmowych, zapewniających im dużą siłę ognia. Dodatkowo, jako jedyna klasa mogą korzystać z granatników, czy strzelb doczepianych na dolnej szynie broni. Zapewnia im to, szczególnie w walce na średnim dystansie, dużą przewagę nad przeciwnikami. Dlatego też jest to klasa dla graczy preferujących zdecydowanie ofensywne działania, lubiących pozostawać w ruchu i walczyć w pierwszej linii. Dzięki możliwości przenoszenia skrzynek z amunicją, szturmowcy doskonale sprawdzają się również w roli ruchomych punktów zaopatrzeniowych.
Gadżety
Skrzynka z amunicją – Pozostawiona w terenie, może służyć sojusznikom, jako punkt zaopatrzenia w amunicję wszelkiego typu.
Granatnik 40 mm – Podwieszany granatnik, który wystrzeliwuje granaty odłamkowe na odległość do 400 metrów. Zabójcza broń.
Miotacz dymu – Wystrzeliwuje granaty dymne, które skrywają nas lub sojuszników przed wzrokiem wroga. Przydatne w ekstremalnych sytuacjach.
Strzelba 40 mm – Podwieszana strzelba, wręcz zabójcza na krótkich dystansach. Przydatna do oczyszczania budynków i samoobrony.
Specjalizacje
- Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie.
- Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.
- Szkolenie – karabiny szturmowe – Dostosowanie broni do indywidualnych wymagań strzelca. Dzięki temu staje się ona poręczniejsza, co ułatwia strzelanie i poprawia celność.
Mechanik
Postać niezbędna na każdej z map, na której pojawić mogą się pojazdy pancerne. Zdecydowanie ustępuje pozostałym klasom, jeśli chodzi o możliwości ofensywne, jednak jest prawdziwym mistrzem w walce z wrogimi pojazdami. Mechanicy standardowo korzystają z pistoletów maszynowych i subkarabinków, co przy odpowiednich umiejętnościach czyni ich całkiem skutecznymi w walce na małe odległości. Ich dwie najważniejsze cechy, to jednak umiejętności naprawiania sojuszniczych pojazdów oraz niszczenia wrogich. Jako jedyni mają dostęp do granatników i min przeciwpancernych, pozwalających zniszczyć nawet najmocniej opancerzone cele. Są wręcz niezbędnym elementem składu załogi każdego pojazdu.
Gadżety
Elektronarzędzie – Podstawowe narzędzie pracy mechanika. To niepozorne z wyglądu urządzenie pozwala na dokonywanie szybkich napraw polowych.
RPG-7 – Granatnik przeciwpancerny, doskonały zwłaszcza przeciwko silnie opancerzonym pojazdom. Współpracuje z opisywanym wczoraj pistoletem na strzałki naprowadzające.
M2 Carl Gustav – Działo bezodrzutowe kal. 84 mm. O 50% mniej skuteczny przeciwko pojazdom, doskonały do eliminacji wrogich żołnierzy. Kompatybilny ze strzałkami.
M136 AT4 – Wyrzutnia rakietowych pocisków przeciwpancernych, wyposażona w zintegrowany system namierzania i śledzenia celu.
ATM-00 – Mina przeciwpancerna wyposażona w zapalnik zbliżeniowy. Jej najważniejszą cechą jest zintegrowany system weryfikacji swój-obcy. Doskonała broń defensywna.
Specjalizacje
- Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie. Niemalże obowiązkowe wyposażenie.
- Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.
- Szkolenie – pistolety maszynowe – Ulepszona wersja tłumika, która poza wytłumieniem odgłosu strzału, nieznacznie poprawia celność broni.
Medyk
Wbrew pozorom i nazwie, jedna z najsilniejszych klas w grze. Łączy w sobie niebywałą zdolność przetrwania z olbrzymią siłą ognia. Medycy, jako jedyni mogą bowiem używać ręcznych karabinów maszynowych, których siła rażenia i skuteczny zasięg ustępują jedynie broni snajperskiej. Dodatkowo korzystają ze specjalnych apteczek, które pozostawione na polu walki, leczą obrażenia wszystkich pobliskich sojuszników. Mogą również korzystać z defibrylatorów, którymi są w stanie reanimować – o ile nastąpi to odpowiednio szybko - śmiertelnie postrzelonego towarzysza broni. Dobrze ze sobą współpracujące zespoły złożone z kilku medyków są możliwe do wyeliminowania jedynie przy zmasowanym ataku.
Gadżety
Apteczka – W zasadzie jest to mały, automatyczny szpital polowy, leczący wszystkich znajdujących się w zasięgu sojuszników. Najważniejsze wyposażenie każdego medyka.
Defibrylator – Przywraca do świata żywych zastrzelonego przed kilkoma sekundami sojusznika. W ostateczności można go użyć do porażenia prądem przeciwników.
Specjalizacje
- Apteczka - ulepszone leczenie – Unowocześniony pakiet medyczny pozwala na jeszcze szybsze i skuteczniejsze leczenie obrażeń sojuszników pozostających w zasięgu apteczki.
- Apteczka – zwiększony zasięg – Rozstawiona na polu walki apteczka jest teraz w stanie objąć swą dobroczynną mocą znacznie większy obszar.
- Celownik kolimatorowy – Skutecznie zastępuje tradycyjne przyrządy celownicze, zwiększając precyzję strzałów. Niezwykle przydatny w każdej praktycznie sytuacji, szczególnie podczas walk na krótkim dystansie.
- Celownik optyczny x4 – Pozwala na dokładniejsze celowanie podczas walki na średnie odległości. W praktyce najlepiej sprawdza się na broni dysponującej celnością powyżej przeciętnej.
- Szkolenie – ręczne karabiny maszynowe – Zmodyfikowana lufa broni sprawia, że w wyraźnie odczuwalny sposób zwiększa się skupienie ognia, a co za tym idzie skuteczność ostrzału ogniem ciągłym.
Zwiadowca
„Karabin snajpera jest przedłużeniem jego oka. Zabija swym śmiertelnym spojrzeniem.” – jak napisał kiedyś zgrabnie Jim Morrison. Zwiadowcy, to mistrzowie kamuflażu, preferujący eliminowanie celów z bardzo dużej odległości. Ich podstawowa taktyka polega na wyszukaniu odpowiedniej pozycji, zapewniającej jak największe pole widzenia i „wyjmowaniu” pojedynczych żołnierzy wroga. Jest to klasa przede wszystkim dla graczy spokojnych i zimnokrwistych, gdyż każdy strzał wymaga maksymalnego skupienia i precyzji. Poza szeroką gamą karabinów wyborowych, dysponują oni szeregiem ciekawych gadżetów, takich jak wykrywacze ruchu, czy zdalnie detonowane ładunki wybuchowe.
Gadżety
Wykrywacz ruchu – Przydatne urządzenie rozpoznające i lokalizujące przemieszczające się w pobliżu wrogie oddziały i pojazdy mechaniczne.
Ładunek C4 – Detonowany zdalnie pakiet materiałów wybuchowych, dający się przymocować do dowolnej powierzchni. Możliwa symultaniczna detonacja kilku z nich.
Ostrzał moździerzowy – Zintegrowany z lornetką system kierowania ogniem, pozwalający na wyznaczenie celów dla baterii moździerzy kalibru 120 mm.