Dzień 7. - najpopularniejsze modyfikacje do gier z serii Battlefield

Robert Sawicki
2011/10/23 12:00

W ostatnim, czyli naturalnie siódmym dniu tygodnia z serią Battlefield, skupimy się na tym, co niejedną grę uczyniło już nieśmiertelną - na Was. A przynajmniej tej części Was, która przy komputerze potrafi zrobić coś więcej, niż tylko fotoszopować w Paincie. Przed Wami zbiór najpopularniejszych modyfikacji do serii!

W ostatnim, czyli naturalnie siódmym dniu tygodnia z serią Battlefield, skupimy się na tym, co niejedną grę uczyniło już nieśmiertelną - na Was. A przynajmniej tej części Was, która przy komputerze potrafi zrobić coś więcej, niż tylko fotoszopować w Paincie. Przed Wami zbiór najpopularniejszych modyfikacji do serii! Dzień 7. - najpopularniejsze modyfikacje do gier z serii Battlefield

Znając życie, podobnie jak ja charakteryzujesz się wybrednością. Darmowe rzeczy, oczywiście - są darmowe, ale gdzie znaleźć te najlepsze, najpopularniejsze i najbardziej ukochane przez graczy? Tutaj. Jeśli jakimś cudem pominęliśmy modyfikację, w którą zagrywałeś/aś się razem z połową populacji świata, wspomnij o niej w komentarzach. Wrzucimy ją, wraz z opisem i podziękowaniami dla Twojej skromnej persony (czeka Cię sława!), by mogła podziwiać ją reszta spragnionego wrażeń społeczeństwa.

Battlefield 1942

Action Battlefield (ActionBF)

ActionBF jest swoistym protoplastą kolejnych modyfikacji, jakie pojawiły się na arenie BF 1942, jako był pierwszym modem, który ukazał się po premierze gry. Oprócz typowego dodawania nowych pukawek, gadżetów i tym podobnych pierdółek, twórcy postawili na efektowność, dodając mnóstwo nowych efektów graficznych. Jak na swoje czasy, modyfikacja rzeczywiście robiła wrażenie, bijąc na głowę podstawową wersję gry - nawet jeśli teraz trzeba się popisać niemałą odwagą, by wpatrywać się w ekran dłużej niż kilka sekund. Warto wspomnieć o tym, że multum bajerów z drugiego Battlefielda, takie jak funkcja Dowódcy, czy też wzywanie ostrzału artyleryjskiego, miały swój początek właśnie w Action Battlefield. Twórcy ActionBF zebrali drugą nagrodę za najlepszą modyfikacji do gry komputerowej w roku 2003 przyznawaną przez Gamespot.

Desert Combat

Pora przejść do prawdopodobnie najpopularniejszego moda do tej części serii, który doczekał się nie tylko dość niezłej opinii wśród graczy, ale i kilku nagród w Sieci (takich jak Mod Roku 2003 według serwisu FilePlanet.com). Obracając się wokół tematu I wojny w Zatoce Perskiej, modyfikacja dodawała sporo nowych broni i map. Póki co, wszystko wygląda całkiem standardowo, więc skąd tak ogromna popularność Desert Combat? Odpowiedź jest prosta: Wojna w Iraku. Walki na Bliskim Wschodzie, wiadomości o których pojawiały się w mediach niemal codziennie, spowodowały przecież wzrost zainteresowania wszystkim, co z Irakiem jest związane. Zdaniem twórców, na konflikcie dorobili się do 70 tysięcy więcej wyświetleń na każdy dzień. Wracając do samego moda – o jego wielkości może świadczyć fakt, że sam doczekał się dwóch (!) własnych dodatków.

Ostatecznie górę wzięła jednak jakość moda, doprowadzając nie tylko do ślinienia się graczy przed ekranami, ale i do zatrudnienia przez DICE części członków Trauma Studios, twórców Desert Combat.

Eve of Destruction (EoD)

WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETNAM. Nieważne, że w tamtych czasach każdemu zbierało się już na zwracanie obiadu sprzed tygodnia na jego widok, Wietnam miał być i koniec. Mało tego - modyfikacja ciągnęła się nie przez jedną, ale przez trzy części gry. 1942, Vietnam (Vietnam-Vietnam? INCEPCJA) i Battlefield 2 doczekały się swoich własnych, odpowiednio dostosowanych wersji, coby żaden z graczy nie poczuł się zbytnio osamotniony. Żywotność modyfikacji nie wzięła się oczywiście znikąd. Wyposażony w ponad 150 map (!), Eve of the Destruction wprowadzał m.in. tryb kooperacji, pozwalający graczom na wspólne wykonywanie misji. Na szczególną uwagę zasługują umieszczone w grze okładki Playboya z 1969 roku, porozrzucane po ścianach chatek na części z map. Zabawa dla całej rodziny!

Battlefield: Galactic Conquest

Za to Gwiezdnymi Wojnami przejeść się już ciężko. Gra została zmieniona niemal całkowicie tak, by skutecznie przenieść graczy do uniwersum George'a Lucasa, co ostatecznie wyszło całkiem nieźle. Po sukcesie gier Jedi Outcast i Jedi Academy, gdzie przy użyciu miecza świetlnego próbowaliśmy przeciąć cały Wszechświat, wielu osobom zaczęło brakować czegoś skupiającego się na większych konfliktach, pełnych ogromnych blasterów, statków i umierających szturmowców w tych ich śmieszniutkich czapulkach-kaskulkach. Modyfikacja, umożliwiająca również walki w przestrzeni kosmicznej (!), osiągnęła niesamowitą popularność, niemal doganiając wymienionego w naszym tekście Desert Combat i pojawiając się nawet w telewizji (program X-Play na kanale TechTV, rok 2004).

Siege

... Ponieważ czołgi i karabiny są takie mainstreamowe. Co powiecie na wojnę między Francją i Anglią, umożliwiającą podziwianie białej flagi Francuzów we własnej osobie? Na wypadek, gdyby żabojady jakimś cudem nie poddawały się z własnej woli, nic nie stało na przeszkodzie, by pomóc im w wyborze przy użyciu buławy, toporu, miecza, piki, tarczy i innych "narzędzi", które okazałyby się równie pomocne w prawdziwym życiu. Oprócz szlachtowania się nawzajem na otwartym terenie, modyfikacja zawierała również oblężenia zamków, dając możliwość wszystkim wandalom wyżycia się w wirtualnej rzeczywistości.

Battlefield: Vietnam

Xtreme Battlefield:V - Stunt Edition

GramTV przedstawia:

Modyfikacja kierowana przede wszystkim do samozwańczych kaskaderów - tych, którzy zbierają 64 osoby na serwerze tylko po to, by pokazać jakąś fajną sztuczkę, a w efekcie przypadkiem zabijają siebie i połowę obecnych kompanów. Latające w okolicy jeepy, czołgi, żołnierze i łodzie nie należały oczywiście do normy. O ile nie kończyły się eksplozją.

A na koniec opisu, mała uwaga z serii "Co zobaczone, odzobaczonym być nie może". :V w tytule modyfikacji wygląda jak twarz mówiącej osoby z krzywym zgryzem. Nie ma za co.

World War II Mod

DICE postanowiło zadbać o wątroby osób, które piły za każdym razem, kiedy usłyszały słowo "Wietnam". Modyfikacja stworzona przez twórców oryginalnej serii przenosiła graczy z powrotem w czasy II Wojny Światowej, łącząc w sobie najlepsze elementy BF1942 i Vietnam. Jeżeli ktoś wciąż nie chciał się rozstawać z pierwszą częścią serii, a pragnął większych poprawek zarówno w grafice, jak i w samej rozgrywce, to po premierze moda kupno Vietnamu magicznie nabierało sensu. Och, przebiegłe DICE.

Battlefield 2

Forgotten Hope 2

Ogromna kontynuacja modyfikacji co Battlefielda 1942, zawierająca całe mnóstwo nowych broni, map, pojazdów i całej reszty, którą jeszcze można było wcisnąć do paczki przy jej kompilacji. Mod może pochwalić się poprawkami wprowadzonymi do rozgrywki, sporą liczbą nowości (przy okazji, ponad 250 elementów gry, takie jak pojazdy, czy uzbrojenie, mają swoje prawdziwe odpowiedniki!) i nowym trybami gry: "objective-mode", w którym gracze bronią lub atakują strategiczne punkty na mapie i "push mode", gdzie w określonej kolejności przejmowaliśmy taktyczne pozycje w okolicy. Mapy charakteryzowały się niesamowitą różnorodnością (Od Anglii, przez Normandię, aż po afrykańską pustynię). Forgotten Hope 2 zwiększał również dawkę realizmu, ale tę kwestię pozostawmy już naszemu następnemu gościowi.

Project Reality

Prawdopodobnie najpopularniejsza i najbardziej lubiana (najlubialniejsza) modyfikacja do Battlefielda 2. Project Reality skupia się w pełni na zwiększeniu realizmu gry do maksimum, wliczając w to efekty wizualne (gra wygląda całkiem znośnie nawet jak na dzisiejsze standardy), jak i rozgrywkę. Pociski stały się znacznie groźniejsze, latanie helikopterem kończyło się zabiciem wszystkich pasażerów w rowie, a każde udane zabójstwo sprawiało niesamowitą satysfakcję. Poziom trudności i realizm obecny w grze gracze polubili tak bardzo, że już wkrótce Project Reality być może ukaże się jako samodzielna gra. Wiecie, taka za pieniądze.

US Intervention

Dość tego realizmu, pora na kolejny powrót do przeszłości! USI ponownie przeniósł graczy do Wojny w Zatoce Perskiej (1991), dając kolejny powód do radości wszystkim tym, którzy tak bardzo ulubili sobie strzelanie w okolicach Iraku. Modyfikacja zapewniała całe mnóstwo nowych pojazdów i broni, beztrosko bawiąc się przy okazji balansem między nimi. To, na co gracze zwracali uwagę chyba najczęściej, to spektakularnych rozmiarów walki między pojazdami, przypominające konflikty z prawdziwego zdarzenia.

Battlefield 2142

Technology Realism Mod

Modyfikacja zmieniająca wszystkie bronie i część z pojazdów tak, by "graczom życło się lepiej". Twórcy zamarzyła się zabawa w eksperta od broni, stąd opierając się zarówno na własnej wyobraźni, jak i dostępnym w grze wyposażeniu sił EU i PAC, stworzył swoją własną, jego zdaniem bardziej dokładną wersję uzbrojenia. Zmiany są na tyle dogłębne, że przemodelowania doczekały się również dodatki do broni, a wszystko w zgodzie z ideą zbalansowanej rozgrywki. Osobiście, jestem pod wrażeniem.

First Strike Mod

Spokojnie, spokojnie - Galactic Conquest nie jest jedynym modem, który przenosi nas w świat Gwiezdnych Wojen. First Strike jest kolejną modyfikacją, która zmienia grę właściwie w stu procentach. Twórcy zapewnili nam możliwość wzięcia udziału w znanych bitwach z uniwersum, wliczając w to potyczki w przestrzeni kosmicznej. Jeśli był kiedyś przynajmniej jeden dobry powód do zakupu różnie przyjętego przez graczy BF 2142, to był nim właśnie ten mod.

Akcja promocyjna Tydzień z serią Battlefield jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Electronic Arts, oraz portal gram.pl.

Komentarze
37
Usunięty
Usunięty
12/11/2011 09:08

Kurka, o istnieniu połowy z tych modów nawet nie miałem pojęcia. xD

Usunięty
Usunięty
24/10/2011 22:34

O tak, Project Reality :) Cudowna gra.Nie rozumiem jednego. W porównaniu do takiego Wieśniaka 1 i 2, kampania reklamowa na gramie BFa 3 to jest małe cóś. Wtedy mało kto miał dość, a teraz? Moda na hejtowanie? Jestem hipsterem, gram w gry z kaszanki! ??

Usunięty
Usunięty
24/10/2011 19:19
Dnia 24.10.2011 o 17:13, ww3pl napisał:

Tak kazało Ci mówić Ubisoft po podpisaniu umowy?

Nie, umowę mam podpisaną z firmą ochroniarską, dla której pracuję.Podkreślanie, pogrubianie słów podobno podchodzi pod ślepą furię.Mówiłeś, że to ja poziomem pod ten stan podchodzę, efekt jest odwrotny jak widać.Tak, świadomie napisałem, że wyjątkowo oceniam grę, mimo, iż jej w ogóle nie ruszę.Battlefield 3 będzie kolejnym FPS-em, których w brud na rynku.Tymczasem wy też nie musicie nawet jej sprawdzać - recka będzie bardzo stronnicza + jakieś minusy, które przejdą przez kontrolę EA, ale jakieś będą, żeby to wyglądało na rzetelny opis.

Dnia 24.10.2011 o 17:13, ww3pl napisał:

żadna z nich nie została w żaden sposób odizolowana od kopii recenzenckiej.

Weź pod uwagę wariant, że mogło być tak dopiero po fakcie wykrycia wałku, żeby nie było przypału od strony EA.




Trwa Wczytywanie