Tydzień z Warhammer 40, 000: Dawn of War II - dzień czwarty

Marcin Batylda
2009/02/19 20:00

Uderzaj szybko i pewnie - doktryna wojenna i jednostki Eldarów

Uderzaj szybko i pewnie - doktryna wojenna i jednostki Eldarów

Szybko i celnie - sztuka wojenna Eldarów Uderzaj szybko i pewnie - doktryna wojenna i jednostki Eldarów, Tydzień z Warhammer 40, 000: Dawn of War II - dzień czwarty

Wiedz, o młodzieńcze, że aby w pełni przedstawić doktrynę wojenną naszej rasy, nie wystarczy nam czasu podczas tak krótkiego spotkania. Powody, dla których zdecydowaliśmy się przystąpić do nadchodzącego konfliktu musza chwilowo pozostać ukryte. Dość powiedzieć, że Arcyprorokini i inni prorocy uznali takie posunięcia za konieczne. Być może z pozoru część posunięć taktycznych wyda się tobie dziwnie błaha i pozbawiona głębszego znaczenia, wiedz jednak, że każda z bitew do których przystępujemy ma mniejsze lub większe znaczenie. Staramy się też tak wybierać okoliczności w jakich dochodzi do walki, by minimalizowac nasze straty. W przeciwieństwie do prymitywnych orków czy mon-keigh, życie każdego wojownika jest dla naszych dowódców niezwykle cenne. Staramy się unikać tracenia żołnierzy w bezsensownych starciach i krwawych szturmach. Uderzanie szybko i celnie pozwala na zminimalizowanie strat i wypełnienie naszego celu – przetrwania a może w końcu odbudowy chwały naszej rasy, jak głoszą wojownicy Światostatku Biel-Tan. W tym celu dbamy o to, by zarówno nasi wojownicy jak i dowódcy dobierani byli możliwie najlepiej w stosunku do wyznaczonego im aktualnie zadania.

Czarownik Jak wiesz, psionicy naszej rasy podążają Ścieżką Wiedźmy. Czarownicy wywodzą się zaś spośród tych, którzy podążali wcześniej Ścieżką Wojownika. Nabyte wówczas umiejętności w połączeniu z ich mentalnym potencjałem stanowią broń równie niebezpieczną, co Zaklęte Ostrza, które dzierżą. Bronią tą posługują się z zabójczą precyzją. Psychoaktywny materiał, z którego ją wykonano z łatwością przecina nawet pancerze pojazdów. Równie niebezpieczne są inne moce psioniczne, które na polu bitwy wykorzystywane są zarówno do bezpośrednich, niszczycielskich ataków, jak i do wspierania naszych oddziałów w czasie walki.

Egzarcha Pająków Osnowy Ten wojownik tak długo podążał Ścieżką Wojownika jako Pająk Osnowy, że zatracił się na niej zupełnie, stając się Egzarchą. Dla niego nie istnieje już inne życie niż walka, przerywana jedynie bezustannym treningiem i szkoleniem swych umiejętności w czasie pokoju. Kamienie Dusz, wprawione w ceremonialny pancerz zawierają duchy wszystkich jego poprzedników. Dzięki generatorom skoków międzywymiarowych, ten wojownik jest w stanie błyskawicznie przemieszczać się z miejsca na miejsce siejąc spustoszenie wśród swych wrogów. Jego orężem są energetyczne ostrza, oraz Przędzarz Śmierci – broń wystrzeliwująca sieć ostrych jak brzytwy monowłókien, będących w stanie zamienić ciało ofiary w krwawa masę w ciągu ułamków sekund. Egzarcha Pająków osnowy koordynuje także ataki wojowników Pająków Osnowy, którzy teleportują się na jego wezwanie na polu bitwy, by przechylić jej szalę na swą stronę.

Arcyprorokini

Wielu z nas, wykazuje predyspozycje w kierunku psioniki, ćwicząc swój umysł w czasie wielogodzinnych transów i medytacji, aż stanie się twardy jak upioryt. W tym celu wielu podąża Ścieżką Wiedźmy. Ci, którzy się na niej zatracą, stają się Arcyprorokami. Mgła skrywająca przed innymi ścieżki czasu i przeznaczenia ustępuje przed nimi. Pozwala im to badać ścieżki możliwości prowadzące do ewentualnych wydarzeń, które dane było im zobaczyć w swych wizjach. Arcyprorokini, dowodząca siłami na polu bitwy wykorzystuje tę wiedze by wspierać sojusznicze jednostki, ujawniać położenie wrogich pozycji czy sprowadzać Tajemną Burzę – potężne wyładowanie psionicznej energii, które rani, powala i rozprasza nieprzyjaciół. Z jej pomocą na pewno odniesiemy zwycięstwo w nadchodzącym konflikcie.

Drużyny Obrońców

Nie jesteśmy już tak liczną rasą jak kiedyś. Coraz częściej nawet ci z nas, którzy nie podążają Ścieżką Wojownika muszą sięgać po oręż, by stawać do walki w obronie Światostatków. Odziani w lekkie pancerze i uzbrojeni w miotacze szurikenowe Obrońcy są doskonałymi oddziałami pomocniczymi. Ich możliwości bojowe można podnieść, wyposażając ich w granaty plazmowe i tarcze energetyczne. Także ich szybkość jest dużym atutem. Dzięki niej, doskonale nadają się do szybkiego opanowywania strategicznych punktów, które mogą utrzymać do momentu przybycia głównych sił.

Sekcja broni z Działkiem Szurikenowym Jeśli inne rasy znajdują przyjemność w mozolnym przenoszeniu ciężkiego sprzętu na ramionach swych żołnierzy, kim jesteśmy, by ich przed tym powstrzymywać…? Korzystanie z platform antygrawitacyjnych jest o wiele efektywniejszą metodą. Pozwalają na przemieszczanie broni wsparcia piechoty w szybki i wygodny sposób. Osadzone na platformie antygrawitacyjnej Działko Szurikenowe, obsługiwane zaledwie przez dwóch żołnierzy, potrafi skutecznie przycisnąć ogniem wielokrotnie liczniejszego przeciwnika. Ze względu na ograniczone pole ostrzału zalecane jest osłanianie platformy za pomocą oddziału Obrońców, co dodatkowo pozwoli im skuteczniej wykorzystać granaty plazmowe przeciw unieruchomionemu ogniem wrogowi.

Łowcy Część z nas znajduje prawa i ograniczenia Światostatków za zbyt uciążliwe. Opuszczają oni nasze szeregi udając się na długie wędrówki. Dobrowolni banici, wędrowcy bez domu, gnani naprzód ciekawością świata, jednak nadal pozostający lojalnymi wobec macierzystych Światostatków. W godzinach próby odpowiadają na wezwanie Proroków i wspierają nas w nadchodzącej walce. Ich umiejętności przemykania niezauważonym i posługiwania się swymi karabinami snajperskimi jest niezwykle przydatna właśnie w momentach, gdy potrzeba zwiadowców gotowych wypełnić niebezpieczną misję. Nic nie ukryje się przed ich przenikliwym wzrokiem a ich broń doskonale nadaje się do eliminowania obsługi broni ciężkiej lub obsadzających budynki przeciwników.

Wyjące Banshee

W naszych legendach krzyk Banshee jest złym, zwiastującym śmierć omenem dla każdego kto go usłyszy. Okrzyk bojowy Wyjacych Banshee, zwiastuje to samo naszym wrogom. Jako pierwsza Krzyk Który Kradnie opanowała Jain Zar. Jej imię znaczy Cicha Burza i była pierwszą, która zwróciła uwagę Asuryana, gdy ten zakładał Kaplice Aspektu w czasie Dawnych Dni. Wojowniczki, które podążają tą ścieżką polegają na gracji i szybkości. Błyskawicznie dopadają do swego przeciwnika, powalając go swym Krzykiem, tnąc energetycznymi mieczami i strzelając z szurikenowych pistoletów, by chwilę potem odskoczyć i pozwolić uderzyć innym oddziałom i zaatakować znowu chwilę później. Możliwość uzbrojenia ich w bardziej śmiercionośne ostrza zwiększa ich skuteczność w starciu wręcz a ich szybkość pozwala im błyskawicznie przemieszczać się po polu bitwy.

Sekcja broni z Lancą Świetlną

Ta platforma antygrawitacyjna pozwala na szybkie przemieszczanie i rozstawianie Lancy Świetlnej – potężnej broni laserowej, skuteczniej przeciwko wrogim pojazdom. Do jego obsługi także potrzeba jedynie dwóch osób. Tak jak i inne bronie wsparcia piechoty, ustawienie jej w pozycji gotowości do otwarcia ognia wymaga chwili czasu i może ona ostrzeliwać cele na określonym obszarze, jednak jej skuteczność w pełni rekompensuje te drobne niedogodności.

GramTV przedstawia:

Sekcja broni z Działem Zakrzywiającym Nasza technologia pozwala na skonstruowanie broni, która wykorzystując możliwość stworzenia miniaturowego pola energii Osnowy załamuje obszar materialnego uniwersum. Ludzie uproszczają ten termin określając jako „tworzenie dziury w rzeczywistości” i faktycznie, jest to najbardziej proste ujęcie tego skomplikowanego zjawiska, nie oddajace jednak w pełni drobnych niuansów i złożoności procesu. Tak czy inaczej powoduje to pożądany, odpowiednio destrukcyjny efekt. Jeśli cel nie zostanie natychmiast wessany do Immaterium, zazwyczaj zostaje rozerwany na strzępy siłami samego pola energii Osnowy. Działo Zakrzywiające działa właśnie na takiej zasadzie. Zalet umieszczenia go na mobilnej platformie nie trzeba chyba tłumaczyć.

Rada Proroków Złożona z Czarowników Rada Proroków gromadzi najbardziej utalentowanych spośród nich. Moc, którą dysponują jest olbrzymia. Za jej pomocą oddziaływać mogą na rzeczywistość, kształtując ją tak, by maksymalnie wykorzystać możliwości swoje i swych sprzymierzeńców. Ich wsparcie dla wojowników na polu bitwy nie ogranicza się tylko do mocy defensywnych czy wspomagających regenerację obrażeń otrzymanych w boju. Ich umiejętności walki wręcz są legendarne a ich Zaklęte Ostrza prowadzi dłoń równie pewna jak ich wola. Ich obecność na polu walki nie jest zbyt częsta, lecz decyzja o ich przybyciu powodowana jest zwykle możliwością wpłynięcia na ważne dla naszej rasy wydarzenia. Ich interwencja więcej niż jeden raz zmieniła losy galaktyki, tak jak miało to miejsce podczas trzynastej Czarnej Krucjaty, prowadzonej przez wyznawców Wielkich Nieprzyjaciół, gdy Rada Proroków wsparła działania ludzi, rasy czczącej swego władcę jako boga. Niestety, mon-keigh bardzo szybko zapominają o długach wdzięczności...

Drużyna Pająków Osnowy

Ci wojownicy wzięli swą nazwę od niewielkich stworzeń, żyjących pośród upiorytowych drzew Kopuły Kryształowych Proroków. Te niepozorne istoty mogą dotrzeć do dowolnego zakątka Światostatku znikając i krystalizując się w dowolnym miejscu. Polują przy tym na inne psioniczne byty, oczyszczając i broniąc kręgu nieskończoności przez który podróżują. Tak samo jak ich Egzarcha ich bronią są Przędzarze Śmierci i tak samo jak on, wykorzystują generator skoków miedzywymiarowych, by skuteczniej poruszać się po polu walki, nękając zaskoczonego przeciwnika, aż w końcu padnie on pod ich ciosami. Prowadzeni przez Egzarchę, stają się śmiercionośną grupą uderzeniową, przed którą nie ucieknie żaden przeciwnik, natomiast oni sami mogą odskoczyć z walki, i włączyć się do niej ponownie w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie.

Władca Upiorów

Ten górujący na polu bitwy wojownik to upiorytowy konstrukt, poruszany przez ducha poległego elearskiego wojownika, zamkniętego w osadzonym w nim Kamieniu Duszy. Świadomość zmarłych istnieje jednocześnie w świecie rzeczywistym i w duchowej krainie Osnowy. Władcy Upiorów kroczą w świecie materialnym postrzegając go częściowo jako sen, gdzie myśli, emocje i uczucia są równie materialne jak ciało, stal czy kamień. Dzierżący straszliwe Upiorne Ostrze, obdarzony własną świadomością oręż, Władca Upiorów sieje zniszczenie na polu walki. Jego pancerz jest w stanie wytrzymać potężne ciosy a możliwość uzbrojenia go w broń zasięgowa, skuteczną przeciw piechocie jak i przeciw pojazdom. Podczas pokoju śpią we wnętrzu Światostatków, budzeni tylko, gdy przychodzi czas wojny. W tych ciężkich czasach, polegli muszą bowiem dołączyć do naszych szeregów, byśmy nie musieli dołączać do ich.

Falcon Lekki czołg antygrawitacyjny typu Falcon jest cennym wsparciem dla naszych oddziałów na polu bitwy. Tak jak sokół Faolchú w godzinie próby przyniósł Eldaneshowi, bohaterowi z Dawnych Dni miecz Anaris, by mógł stoczyć swój bój, tak te lekkie i szybkie pojazdy dostarczają wojowników i uzupełnienia na pierwszą linię pola walki. Szurikenowe działka i lasery pulsacyjne sieja spustoszenie wśród nieprzyjaciół a potężny silnik antygrawitacyjny pozwala na błyskawiczne przemieszczanie się z miejsca na miejsce.

Fire Prism Ten zgrabny i szybki pojazd także bazuje na napędzie antygrawitacyjnym. Góruje nad ciężkimi i niezgrabnymi czołgami innych ras szybkością i mobilnością a dorównuje im siłą ognia. Działo Pryzmatyczne korzysta z dwuetapowego procesu ogniskującego, w którym moc zwykłego lasera jest zwielokrotniana za pomocą specjalnego kryształu. Powstała w ten sposób wiązka jest w stanie przepalać najgrubsze nawet pancerze wrogich maszyn.

Awatar Inkarnacja Khaela Mensha Khaine – Krwaworękiego Boga, wspiera naszych wojowników w godzinach największej próby. Obudzony do życia dzięki ofierze Młodego Króla – eldarskiego wojownika, który poświęca swe życie, by zaspokoić głód krwi Pana Wojny, Awatar nasącza nasze serca rządzą krwi, która uodparnia nas na rany i czyni bezlitosnymi i nieulękłymi w walce. Sam kroczy na przedzie, niemal niewrażliwy na ciosy, niszcząc wszystko co stanie mu na drodze. Jego potężny miecz, Lament Zagłady, sieje zniszczenie wśród wrogów, topiąc ich w morzu ognia i krwi.

Niestety, nasza rozmowa musi dobiec końca – nawet ci, którzy mają przed sobą niemal wieczność, muszą szanować wzajemnie swój czas. Tak więc mój młody przyjacielu, życzę ci szczęścia w nadchodzącej bitwie. Czuję, że przyjdzie się nam jeszcze spotkać, a wtedy być może będziemy mieli okazje porozmawiać dłużej. Twe umiejętności są na tyle duże, być mógł stanąć do walki, od której być może zależy los naszego Światostatku. Dawno temu Lileath przepowiedziała ten dzień a my możemy kierować się jedynie cieniami jej wizji… Pamiętaj: „Ten, kto zobaczy własną zagładę, może lepiej jej uniknąć. Ten kto zobaczy zagładę innych, może ją przyspieszyć.” Uderzaj szybko i celnie. Wykorzystaj dobrze te nauki a odniesiesz zwycięstwo. Powodzenia.

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
20/02/2009 13:32

Ęldarowie są świetni. Tekst o nich jest the best... ale smutno mi że nowych żadnych jednostek ni ma.

Finnegan
Gramowicz
Autor
20/02/2009 09:42
Dnia 19.02.2009 o 21:46, zwirek1980 napisał:

"Awatar nasącza nasze serca rządzą krwi..." Chyba żądzą krwi czyż nie panie Autorze? :)

(Autor nie miał jak odpowiedzieć wczoraj, bo sieć mu padła)Faktycznie, bardzo przepraszam :PTylko winni się tłumaczą, więc się wytłumaczę, że byłem zmęczony, forma (od "rządzić") jest taka że Word nie wyłapał a korekcie widać też umknęło ;) Niniejszym kajam się, obiecuję poprawę tylko nie mówcie tego mojej pani od polskiego, bo złamie to biedaczce serce ;)>Heh, bardziej ubogi zestaw jednostek niż w jedynce, ale niemal dokładnie powtórzony... przeciez Eldarzy mają taką masę jednostek, że móżnaby wprowadzić zupełnie nowe ><Zgadzam się w zupełności. Czekam na Wraithguards, Swooping Hawks i Striking Scorpions ale nadal nie ma... Za to graficznie nowy Wraithlord... mniam... Wymiata i nie bierze jeńców ;D

Usunięty
Usunięty
20/02/2009 09:37

Artykuł całkiem niezły chociaż brakuje mi tu bardziej "skomplikowanych" taktyk eldarów... Właściwie sprowadza się ten artykuł do opisu każdej jednostki.Rzecz która uderzyła mnie już na samym początku - tłumaczenie polskiei (chodzi mi o : Czarownik, Ścieżką Wiedźmy, Zaklęte Ostrza, Tajemną Burzę). Jednakże, rozumiem, że było to konieczne.




Trwa Wczytywanie