Podczas instalacji opartej na Instalatorze Windows występuje komunikat o błędzie lub instalacja zostaje przerwana.

RobeN
2008/02/28 12:26
0
0

1. Wyrejestruj i ponowne zarejestruj Instalator Windows w systemie operacyjnym.
2. Zainstaluj najnowszą wersję Instalatora Windows.
3. Wykorzystaj narzędzie Windows Installer CleanUp.
4. Upewnij się, iż usługa Instalatora Windows jest włączona.
5. Opróżnij katalogi plików tymczasowych "TEMP".
6. "Nie można uzyskać dostępu do usługi Instalatora Windows"


1. Wyrejestruj i ponowne zarejestruj Instalator Windows w systemie operacyjnym

  • Na klawiaturze wybierz kombinację klawiszy "Logo Windows" + "R"
  • W okno "Uruchom" wpisz komendę "MSIEXEC /UNREGISTER" (bez cudzysłowu)
  • Kliknij "OK"
  • Ponownie na klawiaturze wybierz kombinację klawiszy "Logo Windows" + "R"
  • W okno "Uruchom" wpisz komendę "MSIEXEC /REGISTER" lub "MSIEXEC /REGSERVER"
    (bez cudzysłowu)
  • Kliknij "OK"

Powrót

2. Zainstaluj najnowszą wersję Instalatora Windows

  • Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję Instalatora Windows.
  • Aby pobrać Instalator Windows kliknij tu.

Powrót

3. Wykorzystaj narzędzie Windows Installer CleanUp.
Jeśli gra była wcześniej zainstalowana i nie możesz jej odinstalować poprzez Panel Sterowania lub pierwsza instalacja nie powiodła się, wykorzystaj narzędzie Windows Installer CleanUp w celu usunięcia błędnych wpisów gry z rejestru.

  • Pobierz i zainstaluj narzędzie Windows Installer CleanUp.
  • Aby pobrać Windows Installer CleanUp kliknij tu.
  • Po instalacji uruchom program Windows Installer CleanUp i na liście aplikacji wyszukaj grę, która zainstalowała się nieprawidłowo. Zaznacz tytuł gry i kliknij "Remove"

Powrót

4. Upewnij się, iż usługa Instalatora Windows jest włączona.

  • Na klawiaturze wybierz kombinację klawiszy "Logo Windows" + "R"
  • W okno "Uruchom" wpisz komendę "services.msc" (bez cudzysłowu)
  • Kliknij "OK"
  • Kliknij dwukrotnie na usłudze o nazwie "Instalator Windows"
  • Sprawdź wartość w polu "Typ uruchomienia". Prawidłowa wartość to "Ręczny"

Powrót

5. Opróżnij katalogi plików tymczasowych "TEMP".
Domyślne ścieżki katalogów TEMP to:

  • dla Windows XP
    1. C:\Windows\Temp
    2. C:\Documents and settings\PROFIL_UŻYTKOWNIKA\Ustawienia lokalne*\Temp
  • dla Windows Vista
    1. C:\Windows\Temp
    2. C:\Users\PROFIL_UŻYTKOWNIKA\AppData*\Temp

GramTV przedstawia:

* Folder "Dane aplikacji" oraz "appdata" jest ukrytym folderem.
Jeżeli jest on niewidoczny należy włączyć opcję pokazywania ukrytych plików i folderów.

By włączyć opcję pokazywania ukrytych plików i folderów wykonaj następujące czynności:

1. Otwórz dowolne okno, następnie kliknij na "narzędzia" i wybierz "opcje folderów"

2. W nowo otwartym oknie przejdź na zakładkę o nazwie "widok"

3. Odszukaj następnie opcję "ukryte pliki i foldery" następnie wybierz opcję
"pokaż ukryte pliki i foldery"

4. Zatwierdź zmiany klikając na przycisk "OK"

Po zatwierdzeniu zmian powinny pojawić się wszystkie ukryte pliki w tym także folder
"Dane aplikacji" lub "appdata" (w zależności od systemu operacyjnego)

Powrót

6. Komunikat o błędzie "Nie można uzyskać dostępu do usługi Instalatora Windows" podczas instalowania aplikacji.
Komunikat pojawiać się może w trybie awaryjnym lub w trybie diagnostycznym (Windows Vista) oraz w przypadku nieprawidłowej/uszkodzonej instalacji Instalatora Windows.

  • Wymuś proces instalacji w trybie administratora (Windows Vista)
  • Wyrejestruj i zarejestruj ponownie Instalator Windows
  • Udziel uprawnień Pełna Kontrola kontu SYSTEM
    1. Uruchom Eksploratora Windows, kliknij Prawym Przyciskiem Myszy
      główny dysk twardy komputera, a następnie kliknij polecenie Właściwości.
    2. Przejdź do zakładki "Zabezpieczenia"
    3. Dodaj konto SYSTEM i/lub ustaw w obszarze "Zezwalaj"
      dla konta SYSTEM opcję Pełna Kontrola
  • Zweryfikuj uprawnienia dostępu do rejestru.
    1. Na klawiaturze wybierz kombinację klawiszy "Logo Windows" + "R"
    2. W okno "Uruchom" wpisz komendę "regedt32" (bez cudzysłowu)
    3. Kliknij "OK"
    4. Każdą główną gałąź rejestru kliknij PPM i z menu wybierz "Uprawnienia",
      a następnie sprawdź czy konto SYSTEM posiada uprawnienia typu Pełna Kontrola

Powrót

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!