Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

gram.pl
2008/01/14 20:40
0
0

Nominacje w kategorii prezentuje: Hakken

Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Nominacje w kategorii prezentuje: Hakken

Ubiegły rok był dla konsolowych maniaków gier traktujących o wyścigach samochodowych nad wyraz udany. Co więcej, wybór był na tyle duży, że nie weszły do niego nawet tytuły będące tuzami na blaszakach, jak na przykład Need for Speed: ProStreet. Po przeprowadzeniu wewnątrzredakcyjnego plebiscytu okazało się, że większość wybranych tytułów pojawiła się tylko i wyłącznie na konsole. Co prawda, na tym polu wyraźnie dominuje konsola Microsoftu, ale i PlayStation 3 ma się już czym pochwalić. Dobrze wróży to jej posiadaczom na rok następny, może developerzy w końcu się ockną i skorzystają wreszcie z potencjału drzemiącego w PS3. Tak czy inaczej, wybór był naprawdę trudny, ale w końcu udało nam się wyłonić pięć tytułów, które to prezentujemy poniżej. Który z nich zwycięży w naszym gramowym plebiscycie - zależy już tylko i wyłącznie od Was.

Oto nasze nominacje

Nominacja pierwsza: Forza Motosport 2

Nominacja pierwsza: Forza Motosport 2, Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Gra dostępna na konsole: Xbox 360 Strona oficjalna gry: tutaj Tytuł ten wśród posiadaczy Xboksów 360 zyskał już wręcz miano kultowego. Po świetnej części pierwszej przyszedł oczywiście czas na sequel. Na szczęście Microsoft Game Studio nie spoczęło na laurach i wydali naprawdę udany tytuł, który z miejsca podbił serca konsolowych fanów motoryzacji. Twórcy tej gry postawili na realizm rozgrywki i to w iście "nextgenowym" stylu. Nie dość, że mamy pięknie oddane samochody, to jeszcze model jazdy jest świetnie wyważony – wystarczająco realistyczny, by zadowolić bardziej wymagających graczy, a jednocześnie na tyle prosty i intuicyjny, by również laicy mogli się przy nim dobrze bawić. Kolejnym, niewątpliwie ważnym, atutem gry jest duża ilość licencjonowanych samochodów, za których kierownicą możemy usiąść. Jest ich w sumie ponad 300, a wśród nich znajdziemy takie perełki, jak Lamborghini, Ferrari czy Porsche. Ponadto, wszystkie samochody można poddać tuningowi zarówno mechanicznemu, jak i wizualnemu. Jednakże i tu zadbano o realizm. Zbyt dużo bajerów na karoserii zazwyczaj obniża osiągi naszego bolidu.

Nominacja druga: Project Gotham Racing 4

Nominacja druga: Project Gotham Racing 4, Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Gra dostępna na konsole: Xbox 360 Strona oficjalna gry: tutaj To już klasyka konsolowych wyścigów. Czwarta część tej serii przyniosła trochę nowinek, ale wciąż zachowała ducha swoich poprzedniczek. W dalszym ciągu mamy do czynienia z wyścigami, w których liczy się nie tylko prędkość, ale również styl, w jakim przejechało się daną trasę. System punktów Kudos mocno poprawiono, w stosunku do poprzednich części. Teraz zdobywa je nie tylko gracz, ale również kierowcy wirtualni, co sprawia, że tryb dla jednego gracza stał się dużo ciekawszy. W grze zaimplementowanych zostało aż 120 licencjonowanych modeli samochodów i motocykli, dzięki czemu można ścigać się różnymi klasami pojazdów. Na szczególną uwagę zasługuje mocno rozbudowany system warunków pogodowych, dzięki któremu możemy ścigać się zarówno w pełnym słońcu, jak i w śnieżnej zadymce.

Nominacja trzecia: Colin McRae: DIRT

Nominacja trzecia: Colin McRae: DIRT, Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Gra dostępna na konsole: PlayStation 3, Xbox 360 Strona oficjalna gry: tutaj Wiele wskazuje na to, że będzie to ostatnia część serii sygnowanej nazwiskiem tragicznie zmarłego w zeszłym roku Colina „Latającego Szkota” McRae. Trzeba przyznać, że mamy do czynienia z zupełnym odświeżeniem tego tytułu. Tak jak dotychczas, możemy oczywiście brać udział w klasycznych wyścigach na odcinkach specjalnych, ale ponadto przygotowano dla nas kilka nowych konkurencji, takich jak Hill Climb czy Rallycross. Również dużo większy mamy wybór samochodów. W zależności od konkurencji, wybieramy nie tylko spomiędzy aut o różnej mocy silnika, czy przełożeniu napędu, teraz możemy ścigać się np. ciężarówkami lub buggie. Całości dopełnia znakomita oprawa audiowizualna oraz świetny silnik fizyczny, dzięki któremu czujemy, jakbyśmy faktycznie ścigali się po bezdrożach.

Nominacja czwarta: MotorStorm

Nominacja czwarta: MotorStorm, Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Gra dostępna na konsole: PlayStation 3 Strona oficjalna gry: tutaj Podobnie jak wspominany wcześniej DIRT, gra ta zabiera nas na bezdroża. Tu rozgrywka jest jednak mniej realistyczna, a bardziej nastawiona na dobrą zabawę. Cel jest jeden: dotrzeć do mety jako pierwszy, nie oglądając się na nic. Wszystkie chwyty są dozwolone, można korzystać ze skrótów trasy albo wypychać konkurentów poza trasę. Dzięki bardzo dużemu zróżnicowaniu środków transportu, którymi możemy się ścigać, można dostosować taktykę gry do swoich potrzeb. Przykładowo, ciężarówki czy pickupy świetnie nadają się do spychania rywali, podczas gdy małe, szybkie i lekkie buggie, quady czy motocykle są idealne, by korzystać z wszelkiego rodzaju skrótów, przeskakiwać nad kanionami itp. To wszystko gwarantuje dużo dobrej zabawy i sprawia, że MotorStorm jest jednym z pierwszych tytułów dedykowanych tylko konsoli PS3, które naprawdę są godne uwagi.

GramTV przedstawia:

Nominacja piąta: MotoGP '07

Nominacja piąta: MotoGP '07, Najlepsza gra roku 2007: Konsole - wyścigowe

Gra dostępna na konsole: PlayStation 2, Xbox 360 Strona oficjalna gry: tutaj Nigdzie nie znajdziemy tylu emocji, co podczas wyścigów motocyklowych. Tu każdy, najmniejszy nawet błąd, może zakończyć się śmiercią kierowcy. Wszystko dzieje się szybciej i jest bardziej dynamiczne. Wszystko to świetnie oddaje najnowsza część serii MotoGP. Twórcy gry bardzo poważnie potraktowali uwagi graczy dotyczące poprzedniej jej części, dzięki czemu uproszczono nieco model jazdy i poprawiono SI przeciwników. Nie jeżdżą oni już tak agresywnie jak kiedyś i starają się unikać kolizji. Dla fanów wyścigów motocykli niewątpliwym atutem będzie aktualna lista zawodników z całego świata, z którymi przyjdzie nam się ścigać. Z kolei miłośnicy dłubania się w silnikach otrzymali świetne narzędzie do modyfikowania osiągów naszych maszyn. Całość oprawiono next-genową grafiką i wprowadzono trójwymiarową, interaktywną publiczność.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!