Xbox Live? Xbox Live jest pełen dem. Większość produkcji na Xboksa 360 ma swoje wersje demonstracyjne możliwe do ściągnięcia i wypróbowania przed zakupem. PlayStation Network jest inne - dem jest mało. Z odpowiedzią na pytanie "dlaczego?" przychodzi John Hight, dyrektor SCEA.
"Długo debatowaliśmy nad tym. Zrobiliśmy demo Blast Factor i zagrało w nie 600 tys. ludzi. Niestety nie zauważyłem, żeby przełożyło się to na 600 tys. sprzedanych egzemplarzy... Uważam, że demo w pewien sposób skrzywdziło tę grę a ludzie się nasycili. Założyli, że "o, OK, cała gra będzie taka". To nie jest prawdą. Tak się składa, że ta gra ma głębie na każdym poziomie. Nie zrobiliśmy tak w przypadku flOw. Zrobiliśmy za to film. I to była bardzo trzeźwa decyzja (...) Pomyśleliśmy "wow, nie chcemy, żeby ludzie dali sobie z tym spokój". Jeżeli dam ci tylko jakiś ograniczony czas na zabawę, to będzie to odpowiednia dawka doświadczeń dla ciebie? Lub dla przeciętnej osoby? Tego nie wiem. (...) Bowiem to tylko namiastka doświadczeń i nie jestem pewien, czy te kilka minut z demem spełniłyby swoje zadanie" - powiedział w wywiadzie dla MTV Multiplayer John Hight.W porównaniu z Xbox Live, PlayStation Network wypada wyjątkowo blado pod względem dem. Dlaczego tak się dzieje? John Hight, dyrektor SCEA tłumaczy tę sytuację ich złym wpływem na sprzedaż pełnych wersji.