Starfield z kolejną aktualizacją. Oficjalne wsparcie dla DLSS i sporo poprawek

Mikołaj Ciesielski
2023/11/21 09:55
0
0

Nowy patch już dostępny na PC i konsolach Xbox.

Starfield zbiera coraz gorsze opinie na Steam, ale najnowsza produkcja studia Bethesda wciąż jest aktywnie rozwijana przez 250 deweloperów, a efektem ich prac jest najnowsza aktualizacja. RPG w klimatach science fiction doczekało się sporego patcha, który wprowadza wiele zmian i poprawek. Wraz z ostatnią „łatką” Starfield doczekał się również wsparcia dla popularnej techniki firmy Nvidia.

Starfield z kolejną aktualizacją. Oficjalne wsparcie dla DLSS i sporo poprawek

Starfield z oficjalnym wsparciem dla DLSS. Bethesda udostępniła nową aktualizację

Mowa tutaj oczywiście o DLSS, którym mogą cieszyć się użytkownicy komputerów osobistych. Bethesda informuje, że gracze Starfield – posiadający kompatybilne karty graficzne z układami Nvidia – mogą od teraz korzystać z funkcji DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), niskiego opóźnienia Nvidia Reflex oraz generowania klatek obrazu DLSS.

W najnowszej aktualizacji Bethesda postanowiła również odpowiedzieć na liczne prośby graczy Starfield i dodać możliwość spożywania produktów do jedzenia i picia po znalezieniu ich w świecie gry. Jak wspomnieliśmy wyżej, najnowsza aktualizacja – oznaczona numerem 1.8.86 – wprowadza sporo zmian i poprawek, a ich pełną listę znajdziecie poniżej.

WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ

  • Rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami.
  • Dodano pewne optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki.
  • Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki).
  • Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.

GramTV przedstawia:

ROZGRYWKA

  • Dodano możliwość spożywania jedzenia znajdowanego w świecie gry.
  • Wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy.
  • Usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana.
  • Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni.
  • Usunięto błędy, przez które pewne postacie niezależne były wyświetlane bez ubrań. (Uwaga! Ten problem z czasem może rozwiązać się samoistnie).
  • Usunięto błąd, przez który postępy rozpoczętych wyzwań umiejętności mogły zostać zatrzymane po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
  • Usunięto błąd, który po wejściu do Jedności mógł tymczasowo uniemożliwić otwieranie ekwipunku lub zapisywanie rozgrywki.
  • Usunięto błąd zaburzający ruch myszy.
  • Usunięto błąd, który mógł powodować utratę domyślnego statku.
  • Usunięto błąd, który mógł powodować zniknięcie technika usług okrętowych.
  • Usunięto błąd, który powodował czasem niewłaściwe ruchy kamery podczas przejść związanych z podróżą, skokiem grawitonowym, dokowaniem i lądowaniem.

GRAFIKA

  • Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
  • Zoptymalizowano wstępną kompilację shaderów następującą podczas uruchamiania gry.
  • Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania.
  • Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system to wspiera. (Dotyczy wyłącznie platformy Xbox i systemu Windows 11).
  • Rozwiązano problem z kilkoma materiałami, które w pewnych warunkach mogły prezentować niezamierzone wzory.
  • Usunięto różne wizualne problemy związane z suwakiem regulującym pole widzenia.
  • Ulepszono wygląd oczu postaci z tłumu.
  • Usunięto pewną liczbę pomniejszych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.
  • PC: Usunięto dodatkowe problemy graficzne związane z DLSS.

ZADANIA

  • Wszystko, co można kupić za pieniądze: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove'em.
  • Strefa wybuchu: Usunięto błąd sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate'a.
  • Echa przeszłości: Usunięto błąd, przez który dostęp do królowej grylloba podczas realizowania celu „Zabezpiecz hangar” był niemożliwy.
  • Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który postępy w wypełnianiu zadania mogły zostać zablokowane z powodu brakującego komunikatu o dokowaniu.
  • Praca dla żołnierza: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp w zadaniu mógł sprawiać wrażenie zablokowanego, jeśli gracz ukończył misję „Supra et Ultra” podczas powrotu do Loży w trakcie zadania „Wysoka cena”.
  • Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić ponowne otworzenie włazu statku o nazwie Scow.
  • Operacja „Gwiezdne ziarno”: Usunięto błąd, przez który klucz niezbędny do opuszczenia ośrodka czasem nie był dostępny.
  • Sabotaż: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł odnaleźć Davida Barrona.
  • Krótkowzroczność: Usunięto błąd, przez który postać gracza mogła niekiedy przestać reagować na sterowanie podczas rozmowy z Vladimirem.
  • Serce Marsa: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł wydobyć Serca Marsa.

Na koniec przypomnijmy, że Starfield dostępny jest wyłącznie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat najnowszej produkcji studia Bethesda, to zapraszamy Was do lektury: Starfield – recenzja. Gwiazdka z nieba. Trochę zakurzona.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!