Szef Cryteka o planach na przyszłość, studiu Free Radical i konsolach

Piotr Wiejak
2009/05/05 21:10

Cevat Yerli - dyrektor wykonawczy studia Crytek - udzielił niedawno interesującego wywiadu, który powinien przeczytać każdy fan gier od tego europejskiego developera. Czy nowy projekt firmy będzie pokazany na E3?

Serwis Develop rozpoczął dziś publikację serii wywiadów, w których przepyta - jak zapowiada - najważniejszych niezależnych światowych developerów gier wideo. Na pierwszy ogień poszedł niemiecki Crytek, w osobie Cevata Yerli, CEO firmy.

Yerli wyjaśnił w nim kilka spraw, które nadal mogły męczyć co bardziej wrażliwych fanów dzieł studia - po pierwsze, Crytek nie odchodzi i nie zamierza odchodzić od tworzenia tytułów na PC. Multiplatformowość silnika CryEngine 3 i przejęcie studia Free Radical oznacza nie tyle przestawienie się na konsole, co rozszerzenie o nie pola zainteresowania firmy. Główna ekipa developera zawsze była najlepsza w tworzeniu na komputery osobiste i zamierza kontynuować ten trend, maszynkami Sony i Microsoftu zajmą się nowo nabyci Brytyjczycy.

A skoro już o studiu Free Radical (przemianowanym na Crytek UK) mowa, to Yerli wypowiedział się o jego obecnym stanie i zajęciu w ten sposób: "Pracujemy z tymi ludźmi nad rzeczami, o których zawsze marzyli. Pokazujemy im przyszłość i dajemy szansę rozwoju, dlatego właśnie wybrali nas na partnerów". Jeśli wierzyć jego słowom, to wielu z tych, którzy odeszli z FR w czasie zeszłorocznych kłopotów chce teraz wrócić, nawet jeśli zdążyli się już związać z innym developerem. Szef Cryteka o planach na przyszłość, studiu Free Radical i konsolach

Podkręcił też temperaturę wokół niezapowiedzianych projektów. Co prawda nie dał z siebie wyciągnąć niczego konkretnego na ich temat, ale bardzo możliwe, że czegoś więcej dowiemy się na targach E3. No i jest jeszcze to zdanie - "Chyba jasne, że nie wszystko, nad czym pracujemy musi być z pierwszej osoby"... ;)

GramTV przedstawia:

Poza tym, szef Cryteka wierzy, że CryEngine 3 - choć nie będzie rewolucją na miarę poprzednika - pokaże, że jakość grafiki z wersji numer dwa można osiągnąć na obecnej generacji konsol, dodając przy okazji kilka mniej lub bardziej widocznych usprawnień ("Nie chcemy napisać kopii silnika CE2, chcemy go rozwinąć").

Cały wywiad można znaleźć tutaj, polecamy.

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
06/05/2009 18:58

Widzę że są lagi!!! na Xbosie 360! no a grafa nie jest lepsza niż Cry Engine 2 - ciekawe jaka tera będzie sprzedaż tej gry...

Usunięty
Usunięty
06/05/2009 17:59
Dnia 06.05.2009 o 17:53, zermithon napisał:

I dlatego ewentualne wersje konsolowe nie będą wyświetlały tego w fullHD. Poza tym w internecie są filmiki porównujące pecetowego Crysisa, do tego konsolowego tech dema. Niezbyt zachęcająco to wygląda.

Stare chińskie przysłowie mówi :Gorsze wypiera lepsze.I dowodem tego jest nowa generacja silnika CryEngine - gorsza w każdym calu od poprzedniej.Ale czego oczekiwać od GPU sprzed kilku lat z 256 MB Ram...>W rozdzielczości 720p, pewnie obie konsole dadzą jakoś radę, ale w 1080p ja na PS3 tego nie widzę :)W rozdzielczości 720?! Jak COD4 obydwa next-geny wyświetlają we "wspaniałej" rozdzielczości 1024X600 (hu,hu!).

Usunięty
Usunięty
06/05/2009 17:53
Dnia 06.05.2009 o 17:46, scyzor napisał:

No ja szczerze wątpie w to jak sobie PS3 z tym poradzi, nawet zunifikowanych shaderów nie ma. W X360 jest 48 jednostek zunifikowanych więc tu powinno wszystko ładnie śmigać, PS3 32 z czego 28 to PS. W rozdzielczości 720p, pewnie obie konsole dadzą jakoś radę, ale w 1080p ja na PS3 tego nie widzę :)

I dlatego ewentualne wersje konsolowe nie będą wyświetlały tego w fullHD.Poza tym w internecie są filmiki porównujące pecetowego Crysisa, do tego konsolowego tech dema. Niezbyt zachęcająco to wygląda.




Trwa Wczytywanie