DirectX dla opornych

Lucas the Great
2006/05/25 16:00

W tekstach poświęconych grom autorzy często używają rozmaitych technicznych pojęć, z którymi z czasem się oswajamy, ale nie zawsze wiemy dokładnie, o co chodzi. Postanowiliśmy położyć temu kres. Powołaliśmy do istnienia nowy cykl artykułów, w którym jasno i przejrzyście wytłumaczone zostaną rozmaite pojęcia, związane z silnikami graficznymi gier komputerowych.

Zaprosiliśmy do współpracy maniaka hardware i middleware, który do tego stopnia zafascynowany jest zgłębianiem tajników komputerowych wnętrzności, że postanowił uczynić z tego sposób na życie. W wolnych od pracy chwilach będzie pisał dla nas teksty, w których odkryje kolejne tajemnice i obali pewnie niejeden mit.

Raz na jakiś czas, każdego przeciętnego użytkownika komputera pracującego na systemie Windows, czeka niewątpliwa „przyjemność” reinstalowania Okien. Zaraz po zakończeniu wgrywania świeżego systemu, pozostaje jeszcze tylko instalacja najnowszych sterowników, łatek, kodeków, programów i całej sterty rzeczy zajmujących z roku na rok coraz więcej miejsca na twardym dysku. DirectX 9.0c już na dobre zagościł na tej liście.

GramTV przedstawia:

Pełen tekst znajdziecie tutaj

Komentarze
36
Usunięty
Usunięty
27/05/2006 15:48

Ale ogolnie artykol jest spox :)

Usunięty
Usunięty
26/05/2006 16:39

...od autora trochę odpowiedzi ...."hehehehehe, szczerze widac odrazu stronniczosc osoby piszacej tej artykul, ......., bo jesli porownyjemy cos z OpenGL to napeno nie DirectX tylko Direct3D, ............,. Natomiast OpenGL coraz wolniej sie rozwija, gdy wychodzi nowa karta kazdy, ......... , rozszerzenia. Natomiast wracajac co do czytelnosci kodu, ani w jednej ani w drugiej bibliotece nie widze tego problemy"Po pierwsze nie porównuje DX do OpenGL, tylko D3D opartego na COM używanego w całym DX.Po drugie – komplikacja kodu – w COM programista musi tworzyć odnośniki do klas a potem z nich korzystać ... i dla mnie osobiście coś co w innym rozwiązaniu można otrzymać robiąc po drodze mniej czynności, zawsze będzie uproszczeniem lub komplikacją tego pierwszego.Po trzecie – nie pisałem o „wolnym rozwijaniu się OGL” itp. bo to był artykuł o DX. OPG znalazł się w nim w celu porównania COM i rozwiązań z OPG. W związku z tym nie oznacza to, iż jestem stronniczym zwolennikiem OPG, bo nie napisałem o jego słabych stronach.Uściślając – artykuły piszę z punktu widzenia dość wymagającego użytkownika, a jeżeli dobrze/źle mówię o jakiejś technologii/firmie to znaczy, że mam ku temu powody poparte faktami. Oczywiście każdy ma prawo mieć inne zdanie tak jak mój osąd jest subiektywny, ale akurat stronniczy nie jestem." DirectDraw od wersji DirectX 8.0 praktycznie nie istnieje. jego funkcjonalność przejął w całości Direct3D"Moje niedopatrzenie. Twoje zdanie Penny, powinno być w artykule tuż po wymienieniu części składowych DX.

Usunięty
Usunięty
26/05/2006 16:30

Kiedys chcialem cos napisac w czystym API, to mozna sie zajechac, bo trzeba o wszystko dbac samemu. Samemu robic petle sterujaca (czy jak to sie zwie), samemu dbac o odpowiednie przesylanie komunikatow i wylapywanie ich. Natomiast jak piszemy cos w .NET, to nie ma takiego problemu.




Trwa Wczytywanie