The Bureau: XCOM Declassified

Premiera:
23.08.2013
Platforma:
Wydawca:
PEGI:
Od 18 lat
Język:

O grze

The Bureau: XCOM Declassified to trzecioosobowa, taktyczna gra akcji osadzona w uniwersum znanym z serii gier strategicznych XCOM. Pierwotnie produkcja ta miała ukazać się pod nazwą XCOM i być pierwszoosobową strzelaniną, ale w trakcie jej powstawania twórcy zmienili koncepcję i zorganizowali ponowną zapowiedź swojego dzieła, które otrzymało nowy tytuł.

Fabuła w grze The Bureau: XCOM Declassified przedstawia wydarzenia rozgrywające się w 1962 roku, kiedy to agent do zadań specjalnych, William Carter, wraz z poddanymi mu jednostkami, ma za zadanie rozprawić się z siłami wroga i poznać początki organizacji XCOM. Twórcy zaimplementowali rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza, skupiając się na opowiedzeniu interesującej historii – tryb rozgrywki wieloosobowej został całkowicie pomięty.

Seria incydentów, za które prawdopodobnie odpowiada ZSRR, może doprowadzić do wybuchu wojny nuklearnej w Stanach Zjednoczonych. Celem misji jest zlikwidowanie dowodów na istnienie pozaziemskiej cywilizacji i zadbanie o to, by informacje na obcych nie przedostały się do opinii publicznej. W międzyczasie próbujemy jeszcze okiełznać technologię należącą do kosmitów i użyć jej w walce z nieprzyjaciółmi.

The Bureau: XCOM Declassified adresowane jest zarówno do mniej wprawionych graczy, jak i użytkowników liczących na to, że rozgrywka będzie stanowić dla nich nie lada wyzwanie. Bardziej wymagające osoby mogą skorzystać z trybu, w którym śmierć postaci jest nieodwracalna – gracze nie tylko na tym poziomie trudności, ale i na niższych, muszą opracowywać skuteczną taktykę, chcąc pokonać oponentów.

Pomiędzy kolejnymi zadaniami przenosimy się do bazy organizacji XCOM, gdzie zapoznajemy się z kolejnymi wydarzeniami fabularnymi, rozpoznajemy technologię obcych oraz przeglądamy mapę Stanów Zjednoczonych wybierając następną misję. Starcia z przeciwnikami toczą się w czasie rzeczywistym – podczas walki sterujemy bezpośrednio jedynie głównym protagonistą, a pozostałym członkom ekipy wydajemy rozmaite polecenia (przemieszczanie się, korzystanie z osłon, flankowanie, itp.). Musimy jednak monitorować cały czas ich pasek zdrowia i – w razie potrzeby – reanimować ich.

Wymagania sprzętowe

system operacyjny Windows Vista (Service Pack 2)<br> procesor Intel Core 2 Duo (2,4 GHz) lub AMD Athlon X2 (2,7 GHz)<br> 2 GB pamięci RAM<br> karta graficzna ATI Radeon HD 3870 lub NVIDIA GeForce 8800 GT (DirectX 9)<br> karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX<br> 12 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym<br>

Powiązane galerie:

Galeria
Zdjęcia: 9
The Bureau: XCOM Declassified
26.04.2013

Treści o tej grze:

Mikołaj Ciesielski
Ruszyła Tygodniowa Wyprzedaż na GOG.com. Gry na PC przecenione nawet o 90%
Użytkownicy komputerów osobistych mają szansę na nabycie kilku interesujących klasycznych – i nie tylko – produkcji w niższych cenach.
05.12.2022
14
Inne
Patryk Purczyński
Przedświąteczny poradnik zakupowy - gry na PC
Nasza akcja pomagania w podejmowaniu decyzji co do świątecznych prezentów dla bliskich się rozkręca. Dziś bierzemy pod lupę wartościowe tytuły na PC, które na pewno nie rozczarują...
03.12.2013
14
2
Paweł Pochowski
Until Dawn cały czas w produkcji
Projekt nie został skasowany, co było całkiem możliwe biorąc pod uwagę kilkumiesięczną ciszę na jego temat. Ale cały czas powstaje, a co więcej - ponoć ma się bardzo dobrze.
07.11.2013
2
16
Graliśmy
Łukasz Wiśniewski
The Bureau: XCOM Declassified - już graliśmy
Garnitur, krawat i M14 w rękach - tak elegancko odpieramy inwazję obcych w The Bureau: XCOM Declassified. Kto by pomyślał, że już w 1962 roku jankesi strzelali do sektoidów...
30.07.2013
16
7
Felieton
Patryk Purczyński
Od XCOM-u do The Bureau: XCOM Declassified - jak ewoluowała produkcja 2K Marin
Gdy wydawało się, że o XCOM-ie od 2K Marin będziemy mogli poczytać już tylko w materiałach archiwalnych, studio wyjęło go jak prestidigitator królika z kapelusza...
06.05.2013
7
14
Piotr Bajda
Peter Molyneux ma receptę na MMO w świecie Fable
Za czasów pracy Molyneux w Lionhead często debatowano nad Fable MMO. Twórca serii wspomina burze mózgów i zdradza przepis na sukces.
03.05.2013
14
32
Inne
Patryk Purczyński
Zaginieni w akcji - gry, które zobaczymy dopiero na nowej generacji
Nie ma chyba wątpliwości, że jesteśmy u schyłku obecnej generacji konsol stacjonarnych. Niektóre hity mogą nie zdążyć zadebiutować nim na rynku pojawią się następcy Xboksa 360 i PlayStation 3.
21.01.2013
32
5
Inne
Łukasz Wiśniewski
Tydzień z XCOM: Laboratorium
Badanie Obcych, poznawanie ich biologii i wyciąganie z nich informacji o technologii, to jedna z podstaw działalności XCOM. Poprosiliśmy szefową działu naukowego, by nam nieco przybliżała...
12.10.2012
5
13
Graliśmy
Patryk Purczyński
XCOM - zapowiedź
Otrzepana z kurzu marka XCOM powraca, ale w zmienionej formule. Czy mimo częściowego odejścia od założeń pierwowzoru i upływu lat ten znaczący kiedyś tytuł wróci na sam...
03.07.2011
13
20
Krzysiek Ogrodnik
Assassin's Creed Brotherhood doczeka się nowej edycji kolekcjonerskiej na PC?
Nowe wydanie może trafić na rynek z powodu problemów, jakie sprawia Ubi produkcja edycji kolekcjonerskiej Assassin's Creed Brotherhood.
17.02.2011
20