Peter Molyneux ma receptę na MMO w świecie Fable

Piotr Bajda
2013/05/03 14:42

Za czasów pracy Molyneux w Lionhead często debatowano nad Fable MMO. Twórca serii wspomina burze mózgów i zdradza przepis na sukces.

Peter Molyneux ma receptę na MMO w świecie Fable

- Gdy zastanawialiśmy się nad przyszłością Fable zawsze pojawiał się głos: "a może by tak spróbować z MMO?" - mówi w rozmowie z IGN szef 22 Cans.

- Były plany rozwiązania kwestii klas oraz zdobywania doświadczenia i tym podobne, ale nigdy nie wyszliśmy poza fazę zbierania pomysłów. -

Molynuex dostrzega jednak potencjał gry.

GramTV przedstawia:

- Myślę, że to mogłoby zadziałać. Fable to naprawdę bogaty świat. Doskonale opisuje go sam tytuł (czyli baśń - dop.). Chodzi o tę baśniowość, Albion oraz legendy i humor znany z poprzednich gier. RPG świetnie przekładają się na język MMO.

- Nie widzę przeszkód, żeby ten pomysł nie zdał egzaminu. I to wzorowo. Urok Fable leży w świecie gry i zdecydowanie w humorze. Jeśli utrzymaliby to w MMO, to nie ma powodu, żeby gra sobie nie poradziła. -

Wszystkie znaki wskazują, że co najmniej jedna z powstających w Lionhead gier to MMO. Powiązanie drogiej, czasochłonnej produkcji ze sprawdzonym uniwersum pokroju Fable to najrozsądniejsza opcja. W zeszłym roku studio szukało speców od gier sieciowych, a pod koniec kwietnia jego nowym szefem został doświadczony na tym poletku John Needham.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
03/05/2013 19:35
Dnia 03.05.2013 o 16:21, Zajanski napisał:

Nie wiem jak to było w przypadku TOR''a /.../

EA udało się wyciągnąć z abonamentu trochę talarów. Do momentu masowego exodusu graczy w skutek nieprzemyślanych zmian [ praktycznie najgorszych w historii MMO ], po przejściu na model F2P - z płatnymi dodatkami i bonusami za opcjonalną subskrypcje baza graczy podskoczyła i podobnie jak inne gry tego typu na rynku będzie zarabiać - przy minimalnym wkładzie własnym. Ostatnio wydali dodatek - więc pewnie coś z tego dalej potrafią ugrać.

Dnia 03.05.2013 o 16:21, Zajanski napisał:

/.../ więc na pewno nie jest do końca tak, że skoro coś powstaje, to jest zapotrzebowanie.

Gdyby jeden czy drugi tytuł nie miał przed sobą absolutnie żadnych perspektyw szybko doczekalibyśmy się wyłączenia serwerów. W końcu kto jak kto ale EA nie będzie utrzymywało gry przynoszącej tylko straty ;)

Usunięty
Usunięty
03/05/2013 19:21

> Nie chcę już nic widzieć z Fable. Od czasu trójki robi się kupa i tylko psuje wspomnienia> z 1.Dobrze powiedziane! Jeśli mają coś teraz zrobić to niech będzie to coś przypominające 1. Może kontynuacja ?

Usunięty
Usunięty
03/05/2013 18:07

> > Idzie z duchem czasu.>> Mało rozsądne posunięcie. Obecnie rynek jest całkowicie przesycony MMO. Nawet znane marki,> takie jak SW nie były w stanie osiągnąć jakiegoś wyjątkowego sukcesu (o ile można mówić> o sukcesie w ogóle) finansowego.> Sukces WoWa był możłiwy z dwóch powodów.> Po pierwsze, kiedy WoW wszedl na rynek MMO, ten wciąż się jeszcze kształtował.> Po drugie, Warcraft 3 miał spora bazę aktywnych graczy online, która przeszła do WoWa.> Jaką bazę graczy ma Lionhead? Single playerowców. Oni mają niby napędzić MMO?> Nie wróżę sukcesu.> PS> Nie odnoszę się do twojego postu w ogóle, ani do twojej opinii, po prostu złapałem twoje> słowa, bo mi tak wygodnie.bo sama marka nie obroni słabej gry jaką było/jest SW.




Trwa Wczytywanie