Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy trafi na inne platformy. Amazon sprzedaje swój najdroższy serial

Radosław Krajewski
2025/05/23 16:30
0
0

To nie jedyna produkcja Amazonu, która wkrótce może trafić również na inne platformy, czy do telewizji.

Amazon MGM Studios Distribution, kierowane przez Chrisa Ottingera, rozpoczęło sprzedaż swoich najbardziej prestiżowych i kosztownych produkcji zewnętrznym nadawcom. Na liście dostępnych tytułów znalazły się m.in. hitowa seria Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy oraz szpiegowski thriller Citadel. Dołączą do nich również dwie nowe serie: oparty na powieści graficznej serial Butterfly oraz sensacyjny Countdown z Jensenem Acklesem w roli głównej.

Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy
Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy

Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy trafi na inne platformy oraz do telewizji

Nowe produkcje będą dostępne dla nabywców po 18 miesiącach od zakończenia emisji sezonów na Prime Video, zgodnie z tradycyjnym modelem dystrybucyjnym. Premiera Countdown planowana jest na koniec czerwca, a Butterfly zadebiutuje latem. Jak podaje Ottinger, odbiór obu tytułów podczas prezentacji LA Screenings był wyjątkowo pozytywny.

Pierścienie Władzy uznawane są za największy serial w historii Prime Video. Pierwszy sezon miał najgłośniejszy debiut w historii platformy, a drugi był jej najchętniej oglądaną kontynuacją.

To produkt premium i oczekujemy za niego też takiej ceny. Jeśli ktoś chce emitować go w czwartek o 20:00 – czyli w prime time – musi się liczyć z najwyższą stawką – komentuje Ottinger.

GramTV przedstawia:

Od czasu startu w maju 2023 roku, dywizja dystrybucyjna Amazon MGM Studios sprzedała ponad 50 filmów Amazon Original oraz takie hity jak Wspaniała pani Maisel, Opowieść podręcznej, Fargo, Wikingowie, a także franczyzy James Bond, Creed i Road House.

Ottinger podkreśla, że testowanie tytułów Amazonu na zewnętrznych platformach nie wpłynęło negatywnie na oglądalność na Prime Video. Wręcz przeciwnie, czasem skutkowało wzrostem zainteresowania, na wzór efektu Netfliksa.

Amazon już rozpoczął rozmowy z największymi europejskimi nadawcami, w tym z ITV, BBC, TF1, Mediaset, RTL, ProSieben i ZDF. W Ameryce Łacińskiej głównymi partnerami są Televisa (Meksyk) i Globo (Brazylia). Pomimo trudnego rynku, dystrybucja kablowa i pay TV wciąż stanowi ważny filar działalności studia.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!