Wiedźmin 3 na PS5 i XSX/S z pierwszym gameplayem. CDP RED zaprezentował next-genową wersję

Radosław Krajewski
2022/11/23 18:23

Przygody Geralta doczekały się wielu ulepszeń graficznych na konsolach nowej generacji i PC.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami CD Projekt RED zaprezentował pierwsze fragmenty rozgrywki z next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon dedykowanej konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Podczas transmisji REDstreams deweloperzy podzielili się owocami prac z ostatnich miesięcy, przedstawiając gameplay z obu konsol nowej generacji, jak również zmian, na które mogą liczyć posiadacze wersji na komputery osobiste.

Wiedźmin 3 na PS5 i XSX/S z pierwszym gameplayem. CDP RED zaprezentował next-genową wersję

Wiedźmin 3 next-gen update – pierwszy gameplay i szczegóły aktualizacji

Aktualizacja na PC zawierać będzie wsparcie dla ray tracingu, w tym Ray Traced Global Illumination oraz Ray-Traced Ambient Occlusion. CD Projekt RED przygotowało również nowe ustawienia Ultra+ dla posiadaczy najmocniejszych komputerów. Poprawie ulegnie również Screen Space Reflection, a gracze otrzymają możliwości skorzystania z Nvidia DLSS 2.0 i AMD FSR 2.0.

CD Projekt RED zapewni poprawki wizualnej w każdym aspekcie gry, w tym lepszej jakości tekstury postaci i otoczenia. Nie zabraknie również zmian w samej rozgrywce, w tym walce, która została usprawniona względem poprzedniej wersji gry, a także obsłudze mapy oraz możliwości edycji kamery według własnych upodobań. Posiadacze PlayStation 5 mogą liczyć także na wykorzystanie haptycznych wibracji w kontrolerze DualSense.

Zarówno XSX/S oraz PS5 otrzymają dwa tryby graficzne: wydajności i jakości. Pierwszy zaoferuje możliwość zabawy w 4K w 60 klatkach na sekundę, zaś w trybie jakości wspierane będą technologie globalnego oświetlenia ray tracingu i AMD FSR 2.0. CDP RED potwierdziło również możliwość przechowywania zapisów gier w chmurze.

Wśród nowości w aktualizacji dla nowej generacji znajdzie się nowy tryb fotograficzny oraz ogłoszone wcześniej przedmioty inspirowane serialem Wiedźmin od Netflixa, z którymi związane będzie nowe zadanie przygotowane przez twórców.

Szczegółowa lista zmian:

Usprawnienia wizualne

  • Ray Tracing, ulepszone Screen Space Reflection, ulepszenia roślinności, lepsze tekstury i więcej usprawnień wizualnych trafi do gry. Cieszcie się nimi w pełni dzięki FSR 2.1 i wsparciu dla DLSS 3!

Zmiany w kamerze, sterowaniu i interfejsie użytkownika

  • Odkryjcie Kontynent na nowo dzięki nowej perspektywie — dodaliśmy alternatywną kamerę, która przybliży was do akcji. W połączeniu z alternatywnym trybem szybkiego rzucania Znaków, filtrowaniem mapy i opcją dynamicznego ukrywania minimapy, eksploracja stanie się jeszcze bardziej ekscytująca!

GramTV przedstawia:

Tryb foto

  • Uchwyćcie chwile z pomocą nowo dodanego trybu foto! Czy to oznacza, że szykujemy konkurs trybu foto dla Wiedźmina 3: Dziki Gon? Być może.

Zintegrowane mody

  • W grze znajdziecie niektóre z najbardziej uznanych modyfikacji stworzonych przez społeczność, jak również nasze własne.

Poprawki w zadaniach

  • Prosiliście o nie — a my nie potrafimy wam odmówić! Aktualizacja Next-Gen dała nam okazję przyjrzeć się ponownie niektórym z problemów, które napotykaliście w zadaniach. Darmowa aktualizacja zawiera poprawki do Z dalekiego Ofiru, Poszukiwania: rynsztunek Szkoły Wilka i nie tylko!

Netflix DLC

  • Mamy gratkę dla wszystkich fanów serialu Netflix! Czeka na was alternatywny wygląd Jaskra i nilfgaardzkich żołnierzy, a także nowe zadanie, inspirowane serialem, w którym będziecie mogli zdobyć diagramy na nowy ekwipunek dla Geralta. Co to za zadanie? Ćśś! Bez spoilerów!

Postępy międzyplatformowe

  • Funkcja, którą znacie z Cyberpunka 2077 — grajcie tak jak lubicie, gdziekolwiek lubicie i przenoście swóje ostatnie zapisane stany gry między platformami.

Poniżej znajdziecie oficjalny zwiastun aktualizacji, której premiera zaplanowana jest na 14 grudnia bieżącego roku. Warto również przypomnieć, że update będzie darmowy dla posiadaczy Wiedźmina 3: Dziki Gon na PC, Xbox One i PlayStation 4.

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
24/11/2022 05:37
SebekPL2 napisał:

Oj chyba nie poprawili ataku niskej jakości klonów przechodniów :/

Nie wiem o co ludziom chodzi z tym, jak na swoje czasy ta gra i tak prezentowała naprawdę sporą różnorodność, a i twórcy postarali się by ubiór też był w miarę różnorodny dzięki zaimplementowanemu systemowi, który może korzystał z tych samych twarzy ale tworzył różne konfiguracje strojów. Świetnie pamiętam, że to była wtedy naprawdę ciekawa sprawa, a jednak to Wieśkowi się obrywa za to gdy spojrzeć na inne gry z podobnego okresu w tym GTA V to wcale lepiej nie jest i nie trzeba się namęczyć by znaleźć te same modele.

Sanders-sama
Gramowicz
23/11/2022 20:32

I Nilfgaardczycy w końcu dostali mosznową zbroję!

FromSky
Gramowicz
23/11/2022 19:25

A tymczasem przy Skyrim Special Edition jedyne co zrobili to dodali dlc, zbudowali grę w 64bitach i dodali post processy a na koniec usunęli starą wersje a za nową wystawi wszystkim rachunek na 40$

Oczywiście o naprawie błędów nie było jak zawsze u nich mowy

SebekPL2
Gramowicz
23/11/2022 18:38

Oj chyba nie poprawili ataku niskej jakości klonów przechodniów :/