CMA: sprzedanie marki Call of Duty ułatwiłoby Microsoftowi przejęcie Activision

Wincenty Wawrzyniak
2023/02/10 19:30
9
0

Okazuje się, że całkiem sporo graczy zrezygnowałoby z grania na konsolach PlayStation, gdyby seria zniknęła z oferty Sony.

Sądowa batalia trwa w najlepsze, a brytyjski urząd ochrony konsumentów (CMA) wciąż próbuje udowodnić, że sfinalizowanie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft rzeczywiście zaszkodziłoby konkurencji – na światło dzienne wyszły bowiem wyniki dochodzenia, które prowadzono od wielu miesięcy.

CMA: sprzedanie marki Call of Duty ułatwiłoby Microsoftowi przejęcie Activision

Activision Blizzard powinno sprzedać Call of Duty, żeby ułatwić Microsoftowi przejęcie?

Jak nietrudno się domyślić, urzędnicy poświęcili sporo uwagi serii Call of Duty. CMA twierdzi, iż możliwość zrobienia z nowych odsłon cyklu tytułów ekskluzywnych dla Xboksa jest potencjalnie szkodliwe dla rynku konsolowego – wniosek wziął się stąd, że aż 24% ankietowanych przez CMA graczy stwierdziło, iż rzeczywiście zrezygnowałoby z grania na konsolach PlayStation, gdyby seria Call of Duty zniknęła z oferty Sony.

GramTV przedstawia:

Jednym z dwóch sposobów, które – zdaniem CMA – umożliwiłyby sfinalizowanie transakcji, ma być oddzielenie od Activision działalności związanej z Call of Duty. Krótko mówiąc: firma powinna sprzedać prawa do marki przed tym, jak przejmie ją gigant z Redmond. Czy taka opcja w ogóle jest możliwa?

Komentarze
9
ZubenPL
Gramowicz
11/02/2023 16:05
dariuszp napisał:

Tyle że MS właśnie chce COD a nie Activision.

MS chce sektor gier mobilnych który generuję ponad połowę przychodu Activision.  Sam spacer mówił to inwestorom microsoftu.

https://www.vg247.com/microsoft-activision-blizzard-acquisition-mobile-games-phil-spencer

Silverburg
Gramowicz
11/02/2023 14:53
Xeoo napisał:

Z drugiej strony czy sama marka sprzedana komus (powiedzmy sobie szczerze to nie będzie Sony :P) bez developerów którzy ją stworzyli nie będzie dobrym kompromisem dla MS prawda jest taka że sony nie umie w FPSy a MS ze studiami odpowiedzialnymi za CODa (Biurwy z komisji zapewne nie pojmują że sama marka to niewiele bez technologii) może stworzyć nową markę o identycznych założeniach i gameplayu. Przykładem takiej akcji może być zmiana w nazwie "FIFY" u EA.

Dokładnie. Powstanie po prostu nowa gra fps, która będzie reklamowana, jako "Dzieło twórców CODa".

Xeoo
Gramowicz
11/02/2023 14:03
dariuszp napisał:

MS nie trzeba kasy tylko ludzi a tych ściągną jak ograniczą COD do Xbox.

Xeoo napisał:

Czy aby napewno? takie Diablo immortal samo w sobie to kopalnia pieniędzy a popularnych mobilek tam mają znacznie więcej,

dariuszp napisał:

Tyle że MS właśnie chce COD a nie Activision.

Z drugiej strony czy sama marka sprzedana komus (powiedzmy sobie szczerze to nie będzie Sony :P) bez developerów którzy ją stworzyli nie będzie dobrym kompromisem dla MS prawda jest taka że sony nie umie w FPSy a MS ze studiami odpowiedzialnymi za CODa (Biurwy z komisji zapewne nie pojmują że sama marka to niewiele bez technologii) może stworzyć nową markę o identycznych założeniach i gameplayu. Przykładem takiej akcji może być zmiana w nazwie "FIFY" u EA.




Trwa Wczytywanie