Sony zmienia zasady przedłużania subskrypcji PS Plus. Odpowiedź na brytyjskie dochodzenie

Radosław Krajewski
2022/04/13 17:05
0
0

Również Nintendo musiało wdrożyć zmiany w abonamencie Nintendo Switch Online.

Sony i Nintendo zgodziły się na zmiany w zasadach dotyczących swoich usług subskrypcyjnych. Jest to reakcja na wynik przeprowadzonego dochodzenia przez Urząd ds. Konkurencji i Rynków w sprawie praktyk automatycznego odnawiania. Aktualizacja regulaminu korzystnie wpłynie na użytkowników, szczególnie tych, którzy chcą zrezygnować z usługi.

Sony zmienia zasady przedłużania subskrypcji PS Plus. Odpowiedź na brytyjskie dochodzenie

Sony zgodziło się na wprowadzenie kilku nowych środków, takich jak kontakt z abonentami PlayStation Plus posiadającymi wykupioną długoterminową subskrypcję, a którzy od dłuższego czasu nie korzystają z ofert usługi, aby przypomnieć im, w jaki sposób mogą anulować PS Plusa. Jeśli użytkownicy nie anulują usługi, a nie będę z niej aktywnie korzystać, pobierając gry lub rywalizując po sieci z innymi graczami, Sony przestanie pobierać płatności.

Nintendo również zaktualizowało swoje praktyki biznesowe i firma ogłosiła, że Nintendo Switch Online nie będzie już sprzedawane z domyślną opcją automatycznego odnawiania. Użytkownicy abonamentu sami będą musieli włączyć comiesięczne przedłużanie subskrypcji.

GramTV przedstawia:

W styczniu Microsoft zmienił sposób wyświetlania informacji o subskrypcjach Xbox Game Pass po konsultacjach z urzędem. Posiadacze aktywnych usług firmy mogą w łatwy sposób sprawdzić wszystkie podstawowe dane, w tym cenę, sposób anulowania abonamentu, a także sposób uzyskania zwrotu pieniędzy.

W wyniku naszych dochodzeń w tym sektorze wprowadzono szereg zmian w celu ochrony klientów i rozwiązania problemów związanych z automatycznym odnawianiem subskrypcji. Dzisiejsze ogłoszenie kończy zatem nasze dochodzenie w sprawie sektora gier wideo online. Firmy z innych sektorów, które oferują subskrypcje z automatycznym odnawianiem, powinny dokonać przeglądu swoich praktyk, aby upewnić się, że są zgodne z prawem ochrony konsumentów – powiedział Michael Grenfell, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania prawa w Urzędzie ds. Konkurencji i Rynków.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!