Polacy skarżą się na Netflix. UOKiK czeka na odpowiedź streamingowego giganta

Wincenty Wawrzyniak
2024/02/29 19:45
2
0

Skargi na Netfliksa napływają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – urząd czeka aktualnie na odpowiedź korporacji.

Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, od połowy ubiegłego roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło około 20 skarg dotyczących platformy streamingowej Netflix. Większość z Was zapewne domyśla się, iż chodzi tutaj o wprowadzoną ponad pół roku temu blokadę współdzielenia konta.

Polacy skarżą się na Netflix. UOKiK czeka na odpowiedź streamingowego giganta

Do UOKiK wpływają skargi na Netflix

Dla przypomnienia: wspomniana blokada oznacza, iż za każdą dodatkową osobę korzystającą z naszego konta musimy dopłacić 9,99 zł. Użytkownicy posiadający plan Standard mają możliwość dokupienia jednego dodatkowego użytkownika, zaś posiadacze planu Premium mogą dokupić dwóch dodatkowych użytkowników.

Skargi napływające do UOKiK dotyczą właśnie tych dodatkowych kosztów – konsumenci wskazują przede wszystkim na wznowienie członkostwa lub pobranie dodatkowej opłaty mimo anulowania subskrypcji. Oprócz tego w skargach mowa o braku możliwości usunięcia metody płatności oraz braku dubbingu w filmach dla odbiorców z Polski:

Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Kafar
Gramowicz
29/02/2024 23:54

UOKiK ostatnie lata ma dość bardzo agresywne sukcesy. Kto wie.. chętnie bym zobaczył jak się zabiera za Netflix, od tak dla frajdy ;P

JakiśNick
Gramowicz
29/02/2024 20:25

Bardzo naciągane te skargi się wydają, więc trochę dziwne, że nie odpowiedzieli. Wystarczyłoby poprosić o konkretne przypadki i sprawa by umarła.