No Man's Sky: Waypoint to aktualizacja inna niż wszystkie. Zobacz zwiastun

Maria Wawrzyniak
2022/10/10 09:00

Produkcja studia Hello Games doczekała się kolejnej dużej aktualizacji – tym razem jest ona jednak nieco inna.

Niedawno w grze No Man’s Sky zadebiutowała aktualizacja z numerem 4.0 pod tytułem Waypoint – tego samego dnia na rynku pojawiła się także wersja produkcji na konsolę Nintendo Switch. Zanim przejdziemy do omawiania wszelkich szczegółów, warto zaznaczyć, że posiadacze wspomnianego urządzenia mogą znaleźć specjalne nagrody w Kosmicznej Anomalii, które będą dostępne do odebrania przez miesiąc, czyli do 7 listopada. Poniżej natomiast znajdziecie zestawienie nowości oraz zwiastun aktualizacji.

Najważniejsze nowości w aktualizacji Waypoint

  • Można powiedzieć, że aktualizacja 4.0 jest inna niż wszystkie poprzednie. Na samym początku bieżącego miesiąca redakcja serwisu Eurogamer miała okazję porozmawiać na ten temat z przedstawicielem studia Hello Games. Jak zapowiadał wówczas Sean Murray, najnowsza wersja wprowadziła – zamiast stricte zupełnie nowej zawartości – całe mnóstwo usprawnień dotyczących balansu, poziomu trudności oraz struktury gry. Co to dokładnie oznacza? Już wyjaśniamy.
  • Pierwszą ważną nowością jest możliwość tworzenia własnych trybów rozgrywki – teraz gracze mogą dostosowywać nie tylko poziom trudności, ale również ekonomię, system walki czy wyzwania związane z przetrwaniem w świecie. Twórcy udostępnili także gotowe szablony ustawień.
  • Drugą ważną nowością jest tryb relaksacyjny (Relaxed). Choć jest on w gruncie rzeczy podobny do standardowego, tutaj uproszczone zostały aspekty survivalowe i zmniejszono poziom trudności. Jest to więc tryb przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy chcą skupić się na fabule i walce.
  • Następnie mamy zmodyfikowany – i tym samym ulepszony – system ekwipunku. Ekran wyposażenia został odświeżony wizualnie, a interfejs użytkownika został przebudowany w taki sposób, aby łatwiej można było dostać się do zakładek technologii oraz ładunku naszego statku. Dodano nową sekcję katalogu, gdzie znajdziemy zdobytą wiedzę z dzienników i pradawnych artefaktów.
  • Dla wielu zbawieniem okaże się system automatycznego zapisu i możliwość nazywania save’ów.
  • Kolejnym ciekawym usprawnieniem jest rakieta pozwalająca handlować z dowolnego miejsca.
  • Na komputerach osobistych wprowadzono wsparcie technologii skalowania obrazu AMD FidelityFX 2.0. Jej celem jest poprawienie płynności wyświetlania animacji bez spadków w jakości obrazu – nawet w przypadku zintegrowanych kart graficznych.
  • Do tego wszystkiego dochodzi naprawdę ogromna liczba zarówno mniejszych, jak i większych zmian czy usprawnień. Zainteresowanych pełną listą zapraszamy na oficjalną stronę aktualizacji.

Przypomnijmy, że No Man’s Sky zadebiutowało 9 sierpnia 2016 roku na konsolach PlayStation 4, a 12 sierpnia pojawiło się na komputerach osobistych. Na Xboksie One gra pojawiła się 24 lipca 2018. Zainteresowanych serdecznie zapraszamy do przeczytania naszej recenzji.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
10/10/2022 10:37

Ta gra jest jedną z najłatwiejszych i najbardziej bezstresowych gier jakie istnieją. Przypomina mi gry Ubisoftu gdzie umierasz tylko jak spadniesz z dużej wysokości przez przypadek.

Także zaskoczony jestem że czuli jakoby gra potrzebowała jeszcze łatwiejsze poziomy trudności.