Alkimia Interactive zapowiedziało trzecią część serii wideo „Making Of” poświęconej Gothic Remake, który to materiał wkrótce zadebiutuje w sieci. Jeżeli nie możecie doczekać się premiery odświeżonej wersji przygód Bezimiennego, to z pomocą przychodzi projekt dwójki polskich fanów, którzy stworzyli przeglądarkową grę na bazie mechaniki otwierania zamków z pierwszych dwóch odsłon Gothica.
Gothic
Gothic – Wyzwanie Rączki jako darmowa gra przeglądarkowa
Za projekt odpowiadają Jan Kamoń, który stworzył kod gry, a także Konrad Hoły, który zajął się stroną wizualną i projektową.
To niekomercyjny projekt fanowski inspirowany serią Gothic. Nie jesteśmy powiązani z THQ Nordic, właścicielem praw do marki - podkreślają autorzy.
Rączki nikomu przedstawiać nie trzeba. W Starym Obozie znany jako najzręczniejszy złodziej, uczył Bezimiennego otwierania zamków i kradzieży kieszonkowej. Sama mechanika otwierania skrzyń była prosta, ale satysfakcjonująca. Wystarczyło znaleźć właściwą sekwencję ruchów wytrychem, kręcąc nim w lewo lub w prawo.
GramTV przedstawia:
Za otwarcie kufra z kombinacją 2-elementową (oznaczonego jedną gwiazdką) otrzymujemy 10 punktów. Trzygwiazdkowy kufer z czteroelementowym zamkiem to już 30 punktów. Wybieramy też poziom trudności – „adept” daje nam 20 wytrychów, „czeladnik” 15, a „ekspert” tylko 10.
Choć system przypomina ten z serii Gothic, są pewne różnice. Gra nie zawsze reaguje od razu złamaniem wytrychu i czasem usłyszymy tylko zgrzyt mechanizmu. W przeciwieństwie do RPG-ów Piranha Bytes, gdzie powodzenie zależało od poziomu umiejętności i zręczności bohatera, tutaj dużą rolę odgrywa losowość.
Dla wielu graczy, którzy zapisywali sekwencje ruchów na kartkach, zwłaszcza do legendarnej skrzyni Rączki z kanałów pod Khorinis, przeglądarkowa gra będzie miłym powrotem do dawnych przygód. W grę zagracie w tym miejscu.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!