GTA V uruchomiony w rozdzielczości 16K na RTX 4090. Nowy poziom grafiki w grze Rockstara

Radosław Krajewski
2022/11/02 18:25
4
0

Najpotężniejsza karta graficzna od Nvidii radzi sobie nawet z naprawdę wysoką rozdzielczością.

W połowie października Nvidia wypuściła nową linię kart graficznych, którego najpotężniejszym przedstawicielem jest RTX 4090. Wysoka cena nie pozwoli wielu graczy na szybki zakup najwydajniejszej karty graficznej na rynku, ale część osób pozwoliła sobie na taki wydatek, aby sprawdzić, jak nowy komponent radzi sobie z najbardziej wymagającymi grami. Doskonale znany kanał Digital Dreams opublikował nowy film, na którym możemy zobaczyć, jak Grand Theft Auto V prezentuje się w rozdzielczości 16K.

GTA V uruchomiony w rozdzielczości 16K na RTX 4090. Nowy poziom grafiki w grze Rockstara

Oczywiście YouTube nie wspiera jeszcze takiej rozdzielczości i widzowie muszą zadowolić się obejrzeniem materiału maksymalnie w rozdzielczości 4K, więc to raczej sprawdzian dla samej karty graficznej, niż faktyczny pokaz możliwości samej gry. Mimo to RTX 4090 radzi sobie bardzo dobrze nawet w 16K, działając w 30-40 klatkach na sekundę. Na płynną rozgrywkę nie możemy jednak liczyć w nocy podczas deszczu, kiedy gra osiąga zaledwie 20 FPS-ów.

GramTV przedstawia:

Modderzy z Digital Dreams do prezentacji GTA V w 16K wykorzystali popularny mod NaturalVision Evolved, który dodatkowo ulepsza oprawę graficzną siedmioletniej już wersji pecetowej gry. Aby karta graficzna mogła wykorzystać pełnię swoich możliwości, modderzy wykorzystali procesor Ryzen 9 7950x, 32GB ramu 6000mhz oraz szybki dysk SSD Crucial mx500 2TB.

GTA V w rozdzielczości 16K na RTX 4090

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
03/11/2022 21:26
dariuszp napisał:

Generalnie ma to sens. Jedna z metod na poprawę jakości obrazu to tzw super sampling. Polega ona na tym że podnosisz wewnętrzną rozdzielczość obrazu w grze a następnie tak wygenerowaną ramkę skalujesz w dół do rozmiaru wyśwmietlacza. Poprawia to np wygląd krawędzi.

Trik polega na tym że masz grę z 2013 roku która wygląda relatywnie średnio bo była robiona na PS3 i tylko była aktualizowana od tamtej pory więc nie wiem czy 16k ma tutaj sens.

Bo ta gra nie ma takich detali żeby 16k coś dawało nawet jeżeli miał byś monitor 16k.

No i to się nazywa rzetelna odpowiedź. Dzięki 

dariuszp
Gramowicz
03/11/2022 13:15
koNraDM4 napisał:

W ogóle jest sens próbować wyświetlić to na monitorze, który nie obsługuje takiej rozdzielczości? 

dariuszp napisał:

​Ale… po co? 16k nic nie znaczy. Masz poziom detali który możesz pokazać dzięki 16k? Nie. Masz tekstury które mogą pokazać moc 16k? Nie. Więc co daje 16k? Absolutnie nic.​

Generalnie ma to sens. Jedna z metod na poprawę jakości obrazu to tzw super sampling. Polega ona na tym że podnosisz wewnętrzną rozdzielczość obrazu w grze a następnie tak wygenerowaną ramkę skalujesz w dół do rozmiaru wyśwmietlacza. Poprawia to np wygląd krawędzi.

Trik polega na tym że masz grę z 2013 roku która wygląda relatywnie średnio bo była robiona na PS3 i tylko była aktualizowana od tamtej pory więc nie wiem czy 16k ma tutaj sens.

Bo ta gra nie ma takich detali żeby 16k coś dawało nawet jeżeli miał byś monitor 16k.

koNraDM4
Gramowicz
03/11/2022 11:43
dariuszp napisał:

​Ale… po co? 16k nic nie znaczy. Masz poziom detali który możesz pokazać dzięki 16k? Nie. Masz tekstury które mogą pokazać moc 16k? Nie. Więc co daje 16k? Absolutnie nic.​

W ogóle jest sens próbować wyświetlić to na monitorze, który nie obsługuje takiej rozdzielczości? 




Trwa Wczytywanie