Gracze grożą twórcom jednego z najgłośniejszych RPG-ów akcji 2025 roku? Tytuł bardzo mocno krytykowany przez społeczność

Mikołaj Berlik
2025/07/08 12:15
1
0

Negatywne recenzje i fala nienawiści wymierzona w deweloperów doprowadziły do rezygnacji z wystąpienia na konferencji CEDEC 2025.

Atmosfera wokół Monster Hunter: Wilds staje się coraz bardziej napięta. Capcom odwołał zaplanowany panel na CEDEC 2025 dotyczący optymalizacji gry. Decyzja najprawdopodobniej wynika z gróźb, jakie otrzymali deweloperzy, sfrustrowani ostrą krytyką ze strony graczy.

Monster Hunter: Wilds
Monster Hunter: Wilds

Monster Hunter: Wilds – nękanie twórców i „przytłaczająco negatywne” oceny

W ostatnich dniach Capcom wydał oficjalne oświadczenie, w którym potępił wszelkie przejawy nękania swoich pracowników. Firma zapewniła, że bierze pod uwagę głosy graczy, ale nie będzie tolerować gróźb czy ataków personalnych. Choć komunikat nie wskazywał bezpośrednio zespołu Monster Hunter: Wilds, wszystko wskazuje na to, że właśnie ten projekt jest głównym powodem eskalacji napięcia.

Monster Hunter: Wilds wciąż zmaga się z fatalnymi opiniami – na Steamie tylko 12% recenzji z ostatnich 30 dni jest pozytywnych. Nawet druga duża aktualizacja, udostępniona w czerwcu, nie pomogła odbudować zaufania graczy. Krytyka dotyczy głównie stanu technicznego, słabej optymalizacji oraz licznych błędów.

GramTV przedstawia:

Capcom nie potwierdził oficjalnie, że powodem rezygnacji z panelu są groźby, ale ostatnie wydarzenia układają się w spójną całość. Twórcy najprawdopodobniej nie chcą ryzykować publicznego wystąpienia w obliczu tak silnej fali niezadowolenia i zagrożeń.

MH: Wilds to nie jedyny przypadek nieudanego startu – wcześniejsze Dragon’s Dogma 2 również miało problemy techniczne, choć skala kontrowersji była mniejsza. Co ciekawe, pomimo trudności Monster Hunter: Wilds stało się najszybciej sprzedającą się grą w historii Capcomu.

Monster Hunter Wilds zadebiutowało 28 lutego 2025 roku na PC, PS5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
08/07/2025 20:34

Czy przypadkiem capcom zawsze nie miał problemów z portami PC? To konsolowe studio z Japonii. Mają na koncie jakieś przyzwoite porty ale te często były zlecane na zewnątrz.