Sporo nowych informacji o Gothic Remake. Deweloperzy dzielą się szczegółami

Wincenty Wawrzyniak
2023/12/25 18:30
2
0

W sieci pojawiło się sporo nowych informacji o grze – zostały one ujawnione w najnowszym odcinku podcastu twórców.

Niedawno na oficjalnym kanale THQ Nordic na YouTubie pojawił się nowy odcinek podcastu, podczas którego deweloperzy ze studia Alkimia Interactive ujawnili kolejne szczegóły na temat wyczekiwanego Gothic Remake. W najnowszym odcinku usłyszeć możemy aż sześciu twórców. Są to: Daniel Candil (reżyser ds. artystycznych), Timur Khodyrev (menedżer ds. społeczności), Joan Planelles (projektant przerywników filmowych) Reinhard Pollice (reżyser gry), Kai Rosenkranz (kompozytor) oraz Javi Untoria (główny projektant gry).

Sporo nowych informacji o Gothic Remake. Deweloperzy dzielą się szczegółami

Nowe informacje o Gothic Remake

Deweloperzy postanowili rozpocząć od podsumowania 2023 roku – na pewno pamiętacie, że kilka miesięcy temu otrzymaliśmy zwiastun prezentujący Stary Obóz, a podczas gamescomu twórcy umożliwili wybranym dziennikarzom i twórcom internetowym ogranie wersji demonstracyjnej z Nyrasem w roli głównej.

Podczas rozmowy usłyszeliśmy m.in. że Stary Obóz “wygląda dokładnie tak samo jak na zwiastunie. Oprócz tego wszystkie sceny, które zobaczyliśmy na zwiastunie, będą mogły wydarzyć się “na żywo”, tyle że w zupełnie innej, całkowicie losowej kolejności.

GramTV przedstawia:

Jeśli chodzi o pozostałe informacje, poniżej lista najważniejszych:

  • jak nietrudno się domyślić, bohater, którym zagramy, to z góry określony protagonista – zabraknie nawet personalizacji wyglądu;
  • każda postać będzie miała unikalny model oraz twarz ręcznie zaprojektowaną przez twórców – na ten moment jest ich już ponad 600;
  • w anglojęzycznej wersji gry mieszkańcy konkretnych obozów będą mowić z różnymi akcentami (w Starym Obozie ma dominować wschodniolondyńska gwara znana szerzej jako cockney);
  • każdy rodzaj broni otrzyma własne animacje walki;
  • system łowiectwa zostanie rozbudowany – będzie to podstawa przetrwania; wraz z nim rozwinie się także system craftingu;
  • możemy spodziewać się (na ten moment niesprecyzowanego) wsparcia dla modyfikacji.

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
26/12/2023 11:54
dariuszp napisał:

Podoba mi się koncepcja ale te akcenty są głupie. To tak jakby bloki w więzieniu wypracowały osobny akcent. To tylko mała kolonia karna. Już prędzej jakby każdy obóz miał swój slang ale nie kurcze akcent.

Też jestem ciekaw jak to teraz wygląda. Może wystawią kolejne demo?

Zgadzam się co do akcentu. Mnie martwi natomiast system craftingu, który ma zostać rozbudowany - mam nadzieję, że to będzie bardziej w gothicowym stylu czyli musimy ogarnąć dane surowce na broń (ewentualnie pancerz ale jednak pancerze to zawsze wytwarzali inni rzemieślnicy), a nie jak w Horizon czy jakichś survivalach gdzie wytwarzamy strzały, pułapki i pełno innych "małych" rzeczy. Gothic jeden i dwa zawsze mnie kupował tym, że jak już coś osiągniemy i zrobimy sami to to się po prostu opłaca co widać szczególnie w dwójce po rozbudowanej alchemii, runotwórstwie czy kowalstwie właśnie bo ma spore przełożenie na statystyki (gdzie nie idą one w tysiące :D) i odczucia co do gry bo poziom trudności zauważalnie się zmienia kiedy zdobędziemy nowy sprzęt i umiejętności. Oczywiście końcówka jest moim zdaniem nieco za łatwa ale wiele twórcy oryginalni nie mogli zrobić zważywszy na drewniane mechaniki i animacje :D

dariuszp
Gramowicz
25/12/2023 21:43

Podoba mi się koncepcja ale te akcenty są głupie. To tak jakby bloki w więzieniu wypracowały osobny akcent. To tylko mała kolonia karna. Już prędzej jakby każdy obóz miał swój slang ale nie kurcze akcent.

Też jestem ciekaw jak to teraz wygląda. Może wystawią kolejne demo?