Twórca potwierdził spadki wydajności i dodatkowy pobór danych nawet w wersji fizycznej
Borderlands 4 trafi na konsolę Nintendo Switch 2 nieco później niż na inne platformy, ale już teraz wokół wersji na nowy sprzętJapończyków narasta sporo kontrowersji. RandyPitchford odpowiedział na pytania fanów i potwierdził, że gra nie osiągnie 60 FPS, a w niektórych sytuacjach spadnie nawet poniżej 30.
Borderlands 4
Borderlands 4 – problemy z wydajnością i ograniczenia techniczne
RandyPitchford, szef Gearboxu, przyznał Twitterze, że wersja Borderlands 4 na Switch 2 będzie działać „w większości w okolicach 30 FPS, z okazjonalnymi spadkami”, szczególnie w intensywnych starciach lub przy hostowaniu gry w trybie handheld. Jak tłumaczył, celem było zachowanie pełnej zawartości gry i wsparcie dla cross-playu, co wiązało się z kompromisami wydajnościowymi.
Wczytywanie ramki mediów.
Dodatkowo potwierdzono, że nawet fizyczne wydania gry będą wymagały pobrania dodatkowych danych. Pitchford określił grę jako „dużą” i zasugerował, że użyta zostanie karta z kodem aktywacyjnym, a nie pełny kartridż z grą. Ta decyzja również spotkała się z krytyką, bo wielu fanów liczyło na tradycyjne wydanie bez dodatkowych pobrań.
GramTV przedstawia:
W komentarzach szybko pojawiły się głosy niezadowolenia. „Bez trybu wydajności nie kupuję”, napisał jeden z graczy, a inny przypomniał, że nawet Borderlands 3 na Switchu 1 osiągało 45 FPS. Pojawiły się też porównania do MetroidPrime 4, które ma zadebiutować w podobnym czasie i – według zapowiedzi – osiągać 60 FPS.
Pitchford odniósł się również do problemów z Borderlands 3 na Switchu 2, podkreślając, że gra nie była projektowana z myślą o tej platformie i dopiero teraz zespół Gearbox planuje się temu przyjrzeć. Priorytetem pozostaje jednak Borderlands 4.
PremieraBorderlands 4 na Switch 2 odbędzie się krótko po debiucie gry na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Wersja na konsolę Nintendo będzie wspierać czteroosobowy lokalny co-op oraz tryb „mousemode”.