Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Wincenty Wawrzyniak
2020/12/25 12:30
2
0

Zgodnie z coroczną tradycją, dziennikarze serwisu GamesIndustry.biz postanowili podsumować bieżący rok, który zbliża się już coraz szybciej ku końcowi.

Już za kilka dni bieżący rok (wreszcie) przejdzie do historii. Z tej okazji, zgodnie z tradycją, dziennikarze serwisu GamesIndustry.biz postanowili udostępnić obszerne i szczegółowe podsumowanie ostatnich dwunastu miesięcy w światowej branży gier. To już piąty artykuł tego typu; otrzymaliśmy mnóstwo infografik ukazujących najważniejsze wydarzenia, trendy oraz najlepiej sprzedające się gry.

Na samym końcu otrzymaliśmy nawet ciekawostkę i możemy dowiedzieć się, jakie typy zwierząt domowych posiadają branżowi profesjonaliści. To jednak tylko ciekawostka – dowiemy się bowiem, jaka jest łączna wartość światowego rynku gier, czy też jakie gry sprzedawały się najlepiej.Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografikGlobalna wartość rynku gier wynosi aż 174,9 miliardów dolarów. Jeśli chodzi o wkład poszczególnych platform, najwięcej zarabiają oczywiście platformy mobilne (86,3 miliardów dolarów). Na drugim miejscu są konsole (51,2 miliardów dolarów). Dopiero później mamy komputery osobiste (37,4 miliardów dolarów). Dalej mamy infografikę prezentującą przychody z fizycznych oraz cyfrowych wydań produkcji.

Jak nietrudno się domyślić, zdecydowanie dominuje tutaj przychód z cyfrowych wydań gier, które wygenerowały aż 158 miliardów dolarów. Globalny przychód z fizycznych kopii wynosi zaledwie 14,9 miliardów dolarów. Warto również zaznaczyć, że globalny przychód z mikrotransakcji, który został zawarty w wyniku cyfrowych kopii, wynosi aż 128,6 miliardów dolarów.

Najlepiej sprzedające się gry w Wielkiej Brytanii (wydania fizyczne):

Najlepiej sprzedające się gry w Stanach Zjednoczonych:

Najlepiej sprzedające się gry w Stanach Zjednoczonych:, Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Najlepiej sprzedające się gry konsolowe w Japonii:

Najlepiej i najgorzej oceniana gra na Metacritic:

Nowe marki (NIP) kontra nowe produkcje (NR):

Poniższa grafika prezentuje listę najczęściej wyszukiwanych gier w wyszukiwarce Google, najczęściej omawianych gier przez serwisy internetowe oraz najczęściej oglądanych gier w serwisie YouTube. Co ciekawe, jeśli chodzi o drugą kategorię, pierwsze miejsce zajmuje Fortnite, czyli gra z gatunku battle royale od Epic Games – na jej temat powstało ponad 75 tysięcy artykułów w sieci. Na drugim miejscu mamy tegorocznego Cyberpunka 2077 z wynikiem nieco ponad 72 tysięcy artykułów.

Nowe marki (NIP) kontra nowe produkcje (NR):, Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Najczęściej omawiane gry na Twitterze:

GramTV przedstawia:

Najczęściej omawiane gry na Twitterze:, Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Najpopularniejsze zwiastuny i transmisje na żywo:

Najpopularniejsze zwiastuny i transmisje na żywo:, Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Na następnej infografice możemy zobaczyć, jak prezentuje się rynek gier mobilnych – mamy zestawienie najlepszych wydawców pod względem globalnej liczby pobrań, najlepszych gier pod względem globalnej liczby pobrań, a także krajów, również pod względem liczby pobrań. W dolnej części infografiki znajdziemy z kolei listę najlepszych wydawców gier pod względem globalnej ilości przychodów, najlepszych gier pod względem globalnej ilości przychodów oraz krajów, również pod względem ilości przychodów.Z kolejnej infografiki możemy dowiedzieć się, że 36% użytkowników Nintendo Switch posiada również konsolę PlayStation 4, zaś 40% posiada Xboksa One. Aż 60% użytkowników konsoli PlayStation 4 posiada z kolei Nintendo Switcha, jedynie 46% posiada Xboksa One. I na koniec, 51% użytkowników konsoli Xbox One posiada konsolę Nintendo Switch, a 35% posiada konsolę PlayStation 4. Jeśli zaś chodzi o wspomniane na początku zwierzęta, branżowi profesjonaliści posiadają 240 psów, 165 kotów, 11 ptaków, 7 królików, 4 żółwie, 4 chomiki, 4 rybki oraz 22 osobniki, które zaliczane są do kategorii inne, w tym 3 gekony, 3 wypchane zwierzęta, 2 węże, 2 jeże, 2 świnki morskie, 2 konie, 2 iguany, 2 szynszyle, fretka, a także… jeden odkurzacz roomba z przyczepionymi oczami i jedna sadzonka bazylii. Tak, serio.

Pozostałe statystyki:

  • 720 milionów – liczba graczy w Chinach (z czego 48% to kobiety);
  • 74% – udział procentowy mikrotransakcji w przychodach rynku gier;
  • 22% – o tyle wzrosły wydatki konsumentów w Stanach Zjednoczonych na produkty związane z grami;
  • ponad 160 milionów dolarów – darowizny od branży, aby pomóc poszkodowanym w czasie pandemii;
  • ponad 43 miliony dolarów – darowizny dla organizacji wspierających ruch Black Lives Matter;
  • ponad 5,5 miliona dolarów – darowizny od deweloperów oraz społeczności na pomoc w walce z pożarami w Australii;
  • 7,5 miliarda dolarów wydał Microsoft na przejęcie ZeniMax Media, firmy macierzystej Bethesdy;
  • 291 311 dolarów zebrano przez GDC Relief Refund dla deweloperów, którym dało się we znaki odwołanie konferencji GDC;
  • 26,04 milionów kopii gry Animal Crossing: New Horizons sprzedano na całym świecie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od premiery;
  • 8 – liczba wydarzeń online przeprowadzonych przez serwis GamesIndustry.biz;
  • 247 – liczba artykułów opublikowanych przez GamesIndustry.biz Academy w 2020 roku.

Pozostałe statystyki:, Podsumowanie 2020 roku w branży gier. Zestawienie ciekawych infografik

Komentarze
2
wiko
Redaktor
Autor
25/12/2020 15:22
Melchah napisał:

"Na drugim miejscu są komputery osobiste (37,4 miliardów dolarów). Dopiero później mamy konsole (51,2 miliardów dolarów)"

Liczby i grafika przeczą temu co piszesz. I do tego konsole zaliczyły bardzo duży przyrost rok do roku, jeśli dobrze interpretuję te skróty.

Prawda, pomyliłam, dzięki za uwagę. Poprawione. :)

Melchah
Gramowicz
25/12/2020 13:16

"Na drugim miejscu są komputery osobiste (37,4 miliardów dolarów). Dopiero później mamy konsole (51,2 miliardów dolarów)"

Liczby i grafika przeczą temu co piszesz. I do tego konsole zaliczyły bardzo duży przyrost rok do roku, jeśli dobrze interpretuję te skróty.