PS5 okazało się tak szybkie, że Epic postanowiło przeprojektować Unreal Engine

Wincenty Wawrzyniak
2020/06/03 22:00
1
0

Możliwości, które zaprezentowała konsola sprawiły, że przedstawiciele firmy Epic Games zdecydowali się dokonać zmian w nowym silniku Unreal Engine 5.

W połowie ubiegłego miesiąca zobaczyliśmy w akcji Unreal Engine 5, czyli nowy silnik graficzny, który został wówczas zaprezentowany na konsoli PlayStation 5. Jak donosi serwis GamesRadar, konsola nowej generacji firmy Sony jest na tyle szybka, że ostatecznie Epic Games zdecydowało się dokonać zmian w niektórych elementach silnika. W rozmowie z dziennikarzami VG247 wiceprezydent w dziale inżynierii w firmie wytłumaczył, iż PlayStation 5 zaprezentowało możliwości, które przyczyniły się do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian, aby wycisnąć z technologii możliwie jak najwięcej. Tym samym możemy śmiało stwierdzić, że Unreal Engine 5 został dostosowany do PS5 – tak, jakby potencjał niezwykle szybkiego dysku SSD został wykorzystany w pełni:

PlayStation 5 gwarantuje niezwykle duży skok zarówno w kwestii wydajności obliczeniowej, jak i graficznej, jednak to architektura tego urządzenia jest tak naprawdę najbardziej wyjątkowa. Możliwość strumieniowego przesyłania wszelkich treści z ekstremalną prędkością pozwala programistom na tworzenie znacznie bardziej szczegółowych środowisk, jednocześnie zmieniając nasze podejście do samego przesyłania. To było tak imponujące, że ostatecznie zdecydowaliśmy się przepisać podstawowe podsystemy I/O dla Unreal Engine właśnie z myślą o PlayStation 5.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy jeszcze, że Unreal Engine 5 obsługuje konsole nowej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X), konsole obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch), komputery osobiste z systemami Windows oraz Mac, a także urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Dowiedzieliśmy się również, że korzystanie z silnika w celach komercyjnych będzie bezpłatne dla wszystkich deweloperów do momentu uzyskania kwoty miliona dolarów przychodu brutto z gier stworzonych na bazie technologii.

PS5 okazało się tak szybkie, że Epic postanowiło przeprojektować Unreal Engine

Komentarze
1
garfieldgarfield
Gramowicz
04/06/2020 08:12

"

PS5 okazało się tak szybkie, że Epic postanowiło przeprojektować Unreal Engine

" - co za bzdury, a demo U5 na ps5 ledwo chodzi w 1440p i 30fps ...