Tech

Masa szczegółów na temat Xbox Series X, Microsoft podaje konkretne informacje

Maria Wawrzyniak, 24.02.2020 16:00 2

Phil Spencer postanowił nie trzymać nas dłużej w niepewności – oto, czego dowiedzieliśmy się o konsoli nowej generacji od Microsoftu.

Szef marki Xbox, Phil Spencer, opublikował dzisiaj obszerny artykuł prezentujący nadchodzącą konsolę nowej generacji Microsoftu, czyli Xbox Series X. Czego więc możemy spodziewać się po sprzęcie? Przede wszystkim ogromnej mocy – konsola będzie korzystać z niestandardowego procesora następnej generacji od firmy AMD z nową architekturą Zen 2 oraz RDNA 2. Tym samym urządzenie zapewni dwukrotnie większą wydajność GPU od obecnego Xboxa One X, a sami gracze będą mogli nacieszyć się aż 12 teraflopami mocy obliczeniowej. Poza tym Xbox Series X skorzysta również z Variable Rate Shading, w skrócie VRS oraz pozwoli deweloperom na możliwość przydzielania priorytetów poszczególnym efektom na postaciach czy przedmiotach w danej grze. Dzięki temu efektem końcowym będzie stabilna liczba klatek na sekundę oraz wysoka rozdzielczość. Spencer nie zapomniał również o wzmiance na temat pełnego wsparcia dla ray tracingu – dzięki temu otrzymamy prawdziwe oświetlenie, dokładne odbicia, a także realistyczną akustykę w czasie rzeczywistym podczas poznawania świata gry.

Nie zabrakło również dysku SSD nowej generacji, który znacząco poprawi i ulepszy prawie każdy aspekt rozgrywki, zaś światy gier będą większe, bardziej dynamiczne, będą ładować się w mgnieniu oka, a szybka podróż będzie właśnie taka, jaka powinna – szybka. Spencer wspomniał o quick resume, czyli funkcji pozwalającej na natychmiastowe wznowienie rozgrywki bez konieczności wpatrywania się w ekrany wczytywania. Finalnie opcja ma działać z wieloma grami. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze wsparcie HDMI 2.1, nad którym firma intensywnie pracuje, by Xbox Series X otrzymał takie funkcje, jak chociażby Auto Low Latency Mode (opcja, dzięki której automatycznie ustawimy TV pod konsolę, nie musząc martwić się o opóźnienia) oraz Variable Refresh Rate (synchronizacja częstotliwości odświeżania wyświetlacza z częstotliwością odświeżania danej gry przy zachowaniu możliwie jak najlepszej płynności obrazu). Później Spencer przypomniał, że Xbox Series X będzie wspierać 120 klatek na sekundę.

Następnie mamy kwestię wstecznej kompatybilności, która obejmie łącznie cztery generacje – obecną, Xbox One, Xbox 360 oraz Xbox. Firma postanowiła zapewnić graczom Smart Delivery – jeżeli zdecydujemy się na zakup produkcji od Xbox Game Studios na Xboksa One, będzie ona w pełni działać na Xboksie Series X. Ponadto dostaniemy pełne wsparcie Xbox Game Pass. Na sam koniec Phil Spencer podkreślił, że wraz z premierą konsoli rozpocznie się generacja w pełni skupiona na graczach i zapewnił, że razem z zespołem chcą zapewnić swoim klientom możliwie jak najmocniejszy sprzęt z ogromem świetnych produkcji.


najnowsze