System Shock 3: dwa oryginalne pomysły i brak klas postaci

Wincenty Wawrzyniak
2019/09/30 19:00
0
0

W nowym wywiadzie serwisu GameSpot z Warrenem Spectorem, jednym z deweloperów nowej odsłony cyklu System Shock, dowiadujemy się ciekawych informacji.

Oryginalny System Shock z 1994 roku to produkcja, która niewątpliwie ukształtowała gatunek immersive simów. Co więcej, ostatnią pełnoprawną część dostaliśmy w roku 1999, więc najwięksi fani serii zdążyli już trochę pożyć w oczekiwaniu na oficjalną kontynuację. Zapowiedź System Shock 3 ujrzała światło dzienne aż cztery lata temu w grudniu 2015 roku. Później dowiedzieliśmy się, że w prace nad nową odsłoną został zaangażowany (odgrywając tym samym kluczową rolę w procesie tworzenia) producent pierwszej części, czyli słynny Warren Spector. Dziś natomiast mamy dla Was całkiem obszerny wywiad, który przeprowadził ze Spectorem serwis GameSpot. W rozmowie deweloper podzielił się ze światem kilkoma interesującymi szczegółami dotyczącymi System Shock 3.System Shock 3: dwa oryginalne pomysły i brak klas postaci

Jedną z najważniejszych informacji jest niewątpliwie brak klas postaci. Spector zdradził również, że w grze nie będzie tradycyjnego drzewa rozwoju, aczkolwiek to wcale nie oznacza, iż gracz nie będzie mógł dostosować bohatera do własnych upodobań. Właściwie ma być zupełnie odwrotnie – twórcy chcą zapewnić graczom bardzo szeroki wybór, jeśli chodzi o styl gry, ale jednocześnie nie chcą przy tym zaburzać immersji. Zresztą, nazwa immersive sim zobowiązuje – najbardziej charakterystyczną cechą tego gatunku jest przecież to, że gracz jest w tym świecie jako gracz, a nie jako swój awatar. Tym oraz innymi rzeczami kierował się również w swojej wypowiedzi Spector:

Chodzi o podejmowanie decyzji, które uważamy za odpowiednie w danej sytuacji. Dlatego dla mnie najważniejsze jest to, aby każdy gracz miał swój indywidualny styl gry. Tak, jak w Deus Ex oraz innych produkcjach, tak i tutaj mamy więc modyfikacje ciała oraz sposobów walki. To była część pierwszego System Shocka. Damy Tobie kilka wszczepów, a Ty będziesz mógł zainstalować jedynie niektóre z nich. Będzie więc modyfikacja oraz wzmacnianie zarówno samego ciała, jak i bohatera. Chcemy jednak, aby służyło to Twojemu stylowi gry. Hipotetycznie: jeżeli jesteś postacią, która lubi się skradać i unikać walki, użytecznym może okazać się dla Ciebie urządzenie maskujące. Wszystko opiera się na wspieraniu indywidualnego stylu gry. (...) Postać będzie można rozwijać poprzez ekwipunek. Będziesz zdobywać różne rzeczy, a stworzone narzędzia pozwolą Ci na interakcję z symulowanym światem i jego wrogami – w unikalny sposób.

Ponadto twórca przyznał, że System Shock 3 posiłkuje się dwoma unikatowymi pomysłami, dzięki którym produkcja ma wyróżnić się na tle innych gier na rynku. Mężczyzna oczywiście nie był w stanie zdradzić żadnych konkretnych szczegółów::

Jest jeszcze trochę za wcześnie (aby rozmawiać o detalach), ale powiem Wam, że mamy dwie rzeczy, które – moim zdaniem – naprawdę wyróżnią grę. Wierzcie mi, nie cierpię udawać skromnego, ale na razie nie jestem gotowy na to, aby o nich mówić, ponieważ mogą nie działać tak, jak chcemy. Na pewne rzeczy często brakuje czasu, jednak my próbujemy dwóch rozwiązań – obydwa są podobne do tego, co zrobili inni, ale my postanowiliśmy pójść z nimi znacznie dalej i skręcić w kilka interesujących stron.

GramTV przedstawia:

Nie zabrakło również wzmianki o wiernych fanach serii – wprawdzie ta ma już swoje lata, jednak nadal może pochwalić się grupą bardzo oddanych miłośników. Nic więc dziwnego, że Spector wypowiadał się o graczach niezwykle ciepło, nazywając ich VIP-ami. W jego opinii to właśnie dla nich, w pierwszej kolejności, tworzone jest System Shock 3. Podkreślił, że zależy mu, aby gra spodobała się również następnemu pokoleniu. Na koniec mężczyzna zdradził kolejną ciekawą nowinkę, odpowiadając na jedno z pytań dziennikarzy dotyczących platformy, na której zadebiutuje produkcja – dotychczas wiedzieliśmy, że System Shock 3 zmierza jedynie na komputery osobiste. Spector wspomniał jednak o interfejsie dostosowanym do kontrolerów:

Miłośnicy komputerów osobistych i konsol są teraz w pewnym sensie tą samą publicznością. Musimy więc mieć interfejs, który będzie działać również na kontrolerach oraz wszystko to, co wymagane jest dzisiaj w nowoczesnej grze.

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!