Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 porzuci przestarzałe mechaniki pierwowzoru

LM
2019/07/16 14:59
3
0

Pierwsze Bloodlines zdążyło się już nieco postarzeć, a wraz z nim niektóre popularne wtedy rozwiązania.

Nie da się ukryć, że często o wiele większym wyzwaniem dla deweloperów nie jest kreowanie całkowicie nowej marki, a sięganie po uznanego klasyka w celu wskrzeszenia z dawna zapomnianej serii. Z takim wyzwaniem mierzy się studio Hardsuit Labs, które wzięło na warsztat wydane w 2004 roku Bloodlines studia Troika. Z jednej strony fani oczekują jeszcze więcej tego samego, co przyciągnęło ich do pierwowzoru, a jednocześnie przemysł rozwinął się w takim tempie, że niektóre popularne niegdyś rozwiązania całkowicie wypadły z obiegu. Jak to pogodzić? Okazuje się, że nie wystarczy jedynie przesiadka na nowy silnik graficzny, a deweloperzy muszą sięgnąć znacznie głębiej do źródeł.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 porzuci przestarzałe mechaniki pierwowzoru

GramTV przedstawia:

W rozmowie z DualShockers główna projektant UI/UX, Rachel Leiker, przyznała, że pomimo zrozumiałego bagażu nostalgii wynikającego z obcowania z leciwym klasykiem niektóre rozwiązania nie miały prawa sprawdzić się w rękach współczesnego gracza. Dotyczy to zarówno mechanik rozgrywki, jak i sposobu, w jaki ujęto wybrane aspekty świata World of Darkness. Jako przykład podała tu klan wampirzych świrów – Malkavian. Ten pojawi się w Bloodlines 2 już w postaci grywalnej frakcji, a twórcy nie mogli już obstawać przy tradycyjnym ujęciu ich z dużą dozą komizmu. Dużą rolę w uwspółcześnieniu maskarady odegrały także duże możliwości silnika graficznego Unreal Engine. Ostatecznie Leiker uspokaja fanów uniwersum – twórcy, pracując nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nieustannie posiłkowali się wcześniejszymi grami i systemem RPG, a całość w ocenie deweloperki jest nad wyraz spójna z klimatem świata.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ukaże się na początku 2020 roku. Gra zmierza na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.


Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
3
koNraDM4
Gramowicz
16/07/2019 16:12
KucharzSnaf napisał:

"Konsolizacja" spowoduje, że gra na premierę będzie kiczowata tak bardzo, że naprawią ją dopiero dziesiątki patchów i zapewne fanowskie modyfikacje na PC.

Wystarczyło popatrzeć na ostatni gameplay ogrywany na padzie przecież to wyglądało tragicznie np. taki Dark Messiah of Might and Magic z 2006 już miał dużo lepszy system walki.

 

Trzeba dodać, że osoba, która z tego pada korzystała na potrzeby gameplayu nie posiada zbyt wielkiego doświadczenia z jego obsługą

Usunięty
Gramowicz
16/07/2019 16:01

"Konsolizacja" spowoduje, że gra na premierę będzie kiczowata tak bardzo, że naprawią ją dopiero dziesiątki patchów i zapewne fanowskie modyfikacje na PC.

Wystarczyło popatrzeć na ostatni gameplay ogrywany na padzie przecież to wyglądało tragicznie np. taki Dark Messiah of Might and Magic z 2006 już miał dużo lepszy system walki.

 

Sanders-sama
Gramowicz
16/07/2019 15:24

Póki co to po tym pokazanym gameplayu się nie napalam.

Walka i mimika to drewno, graficznie trochę lepiej od 1ki, a wymagania na pewno z kosmosu będą.




Trwa Wczytywanie