Zakaz farmienia doświadczenia w Assassin's Creed Odyssey!

Wincenty Wawrzyniak
2019/07/12 18:30
2
0

Ubisoft postanowiło w końcu zakazać graczom używania kreatora misji w Assassin’s Creed Odyssey do zdobywania ogromnych ilości doświadczenia.

Podczas tegorocznych targów E3 dostaliśmy ciekawy kreator misji do gry Assassin’s Creed Odyssey. Program, całkowicie darmowy i dostępny w otwartej becie, pozwala graczom tworzyć własne questy. Do wyboru mamy sześć rodzajów misji – takich, jak uratowanie jakiejś postaci czy zabójstwo. Rozwiązanie, mimo faktu, że nadal znajduje się w fazie testów, spotkało się z aprobatą graczy. Tyle że zaczęto tego programu używać w sposób, który nie spodobał się firmie Ubisoft.Zakaz farmienia doświadczenia w Assassin's Creed Odyssey!Chodzi bowiem o wykorzystywanie kreatora do bardzo szybkiego rozwoju swojej postaci – gracze tworzyli proste misje, które zapewniały ogromne ilości doświadczenia. Sposób nie spodobał się deweloperom, więc postanowili go zakazać. Możemy o tym przeczytać w pewnym wpisie jednego z pracowników na oficjalnym forum firmy:

Story Creator Mode został zaprojektowany jako narzędzie, które ma na celu uwolnić kreatywność i wyobraźnię graczy podczas budowania własnej historii, mogąc się nią dzielić z innymi, wykorzystując do tego zmodyfikowaną wersję narzędzi, które używają również nasi projektanci, aby rozwijać questy w grze. Jednak od czasu uruchomienia beta-testów zauważyliśmy niepokojąco rosnący napływ “questów do farmowania” wykorzystujących nasze narzędzie do uzyskiwania dużyć ilości doświadczenia. To może zagrozić ogólnej jakości, integralności oraz pierwotnemu celowi istnienia trybu Story Creator Mode. Do tego skutkuje mniejszą widocznością dla kreatywnych, interesujących i naprawdę świetnych historii, które zostały opublikowane.

Zasady użytkowania kreatora zostały w związku z tym odpowiednio zmodyfikowane. Programiści obiecali zadbać o to, aby tego typu zadania nie znalazły się na listach polecanych, natomiast w niedalekiej przyszłości mają zostać całkowicie ukryte.

Dodatkowo dowiadujemy się, że gracze, którzy postanowią zignorować nowe zasady i nadal będą tworzyć podobne zadania, mogą zostać ukarani. Ubisoft jednak nie precyzuje, w jaki sposób.

GramTV przedstawia:

Przesada? Czy może całkiem rozsądne posunięcie?

Jak zawsze, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Assassin’s Creed Odyssey zadebiutowało 5 października 2018 roku na komputerach PC, konsolach PlayStation 4, Xbox One, a także Nintendo Switch.


Komentarze
2
GTASCXZ
Gramowicz
13/07/2019 23:45

Nie ma to jak ograniczać kogoś w grze single player tylko dlatego, że przez ten tryb nie kupi ktoś boosta do expa. Zresztą boost na 2h to kilka monet, ale na tydzień czy kilka dni to już kawestia złotówek.

https://i.imgur.com/d8R8fhG.png 

piomink
Gramowicz
12/07/2019 20:00

A ja myślę, że g ich to powinno obchodzić. Ale zaburza im to monetyzację pay2win i gracze za szybko expią więc trzeba ukrócić ten proceder.

Jak story mode ma mieć "historie". Przecież to kreator misji "idź zabij x". Jak z tego można fabułę zrobić?