Tech

Nvidia – sterowniki z obsługą śledzenia promieni na kartach GTX i optymalizacje dla Anno 1800

LM, 11.04.2019 19:20 0

Po najnowszej aktualizacji sterownika możemy korzystać z techniki RTX na wybranych kartach GeForce GTX, ale jej wydajność raczej nie zachęca.

Inżynierowie firmy Nvidia przygotowali najnowszy pakiet poprawek dla sterownika obsługującego karty grafiki GeForce. Zgodnie z doniesieniami opublikowanymi podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference 2019 w San Francisco, najnowsza aktualizacja wprowadza obsługę techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym Nvidii dla wybranych modeli kart GeForce GTX. Tym wątkiem zajmiemy się jednak w dalszej części wiadomości, a tymczasem Zieloni opracowali też stosowne optymalizacje dla nadchodzących gier i wyeliminowali szereg pojawiających się błędów w działaniu sterownika.

Optymalizacje i poprawki

Wraz z premierą sterownika GeForce Game Ready w wersji 425.31 WHQL przygotowano stosowne optymalizacje i poprawki dedykowane uzyskaniu jak największej wydajności podczas zabawy w zaplanowaną na 16 kwietnia strategię ekonomiczną Anno 1800. Zieloni wypuścili jednak aktualizację nieco szybciej, gdyż jutro wystartują otwarte testy beta tytułu, które zakończą się w dniu jego rynkowego debiutu. Warto zaznaczyć, że Nvidia nie rekomenduje korzystania z 3D Vision podczas zabawy z Anno 1800.

Obok tego najnowsza wersja sterownika wyeliminowała następujące nieprawidłowości:

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon – rozgrywka nie będzie już wiązała się z oglądaniem Blue Screen of Death;
  • The Evil Within 2 – wyeliminowano przekłamania graficzne pojawiające się po ustawieniu wysokiej jakości filtrowania tekstur w panelu kontrolnym;
  • ARK Survival Evolved – gra nie będzie już samoczynnie się wyłączać na konfiguracjach wyposażonych w karty GeForce RTX;
  • GTA V – uruchomienie gry w trybie Stereo na karcie Titan X nie będzie już powodować wyświetlania komunikatu o braku pamięci;
  • Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands – usunięto błąd, przez który aplikacja ulegała zamknięciu po przejściu do ekranu ekwipunku;
  • Asus ROG Strix GL702VS – usunięto przekłamania obrazu podczas rozgrywki na gamingowym laptopie;
  • Pakiet Adobe – usunięto błędy w wyświetlaniu obrazu na konfiguracjach wykorzystujących SLI.

RTX na kartach GTX

Jak wcześniej wspomniałem, Nvidia wywiązała się z obietnicy dostarczenia użytkownikom większości najnowszych kart grafiki GeForce GTX możliwości skorzystania z dobrodziejstw techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym Nvidia RTX.

Przypomnijmy, że ta stanie się udziałem posiadaczy takich chipów jak:

  • GeForce GTX 1660, GTX 1660 Ti;
  • GeForce GTX 1060 6 GB;
  • GeForce GTX 1070, GTX 1070 Ti;
  • GeForce GTX 1080, GTX 1080 Ti;
  • GeForce TITAN X;
  • GeForce TITAN XP.

Jednocześnie Zieloni opublikowali wstępne wyniki wydajności techniki na kartach bazujących na rdzeniu Pascal, które mówiąc wprost, nie napawają zbytnim optymizmem – większość konsumenckich GTX-ów jest daleko w tyle za kartami nowej generacji w obsłudze RTX, jedynie w niektórych przypadkach GeForce GTX 180 Ti trzyma poziom, aczkolwiek niski – po włączeniu RTX wydajność spada do ok. 30 klatek na sekundę.

Poniżej załączyliśmy kilka upublicznionych przez Nvidię wykresów, a więcej informacji znajdziecie w specjalnym wątku pod tym adresem. Oczywiście możecie przetestować wybrane aspekty techniki RTX na swoich konfiguracjach, korzystając np. z dema technologicznego Atomic Heart.

Sterowniki dla 64-bitowych systemów Windows możecie pobrać na oficjalnej stronie Nvidii lub za pomocą darmowej aplikacji GeForce Experience.

najnowsze