Tech

Nvidia – sterowniki z obsługą śledzenia promieni na kartach GTX i optymalizacje dla Anno 1800

LM, 11.04.2019 19:20 0

Po najnowszej aktualizacji sterownika możemy korzystać z techniki RTX na wybranych kartach GeForce GTX, ale jej wydajność raczej nie zachęca.

Inżynierowie firmy Nvidia przygotowali najnowszy pakiet poprawek dla sterownika obsługującego karty grafiki GeForce. Zgodnie z doniesieniami opublikowanymi podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference 2019 w San Francisco, najnowsza aktualizacja wprowadza obsługę techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym Nvidii dla wybranych modeli kart GeForce GTX. Tym wątkiem zajmiemy się jednak w dalszej części wiadomości, a tymczasem Zieloni opracowali też stosowne optymalizacje dla nadchodzących gier i wyeliminowali szereg pojawiających się błędów w działaniu sterownika.

Optymalizacje i poprawki

Wraz z premierą sterownika GeForce Game Ready w wersji 425.31 WHQL przygotowano stosowne optymalizacje i poprawki dedykowane uzyskaniu jak największej wydajności podczas zabawy w zaplanowaną na 16 kwietnia strategię ekonomiczną Anno 1800. Zieloni wypuścili jednak aktualizację nieco szybciej, gdyż jutro wystartują otwarte testy beta tytułu, które zakończą się w dniu jego rynkowego debiutu. Warto zaznaczyć, że Nvidia nie rekomenduje korzystania z 3D Vision podczas zabawy z Anno 1800.

Obok tego najnowsza wersja sterownika wyeliminowała następujące nieprawidłowości:

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon – rozgrywka nie będzie już wiązała się z oglądaniem Blue Screen of Death;
  • The Evil Within 2 – wyeliminowano przekłamania graficzne pojawiające się po ustawieniu wysokiej jakości filtrowania tekstur w panelu kontrolnym;
  • ARK Survival Evolved – gra nie będzie już samoczynnie się wyłączać na konfiguracjach wyposażonych w karty GeForce RTX;
  • GTA V – uruchomienie gry w trybie Stereo na karcie Titan X nie będzie już powodować wyświetlania komunikatu o braku pamięci;
  • Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands – usunięto błąd, przez który aplikacja ulegała zamknięciu po przejściu do ekranu ekwipunku;
  • Asus ROG Strix GL702VS – usunięto przekłamania obrazu podczas rozgrywki na gamingowym laptopie;
  • Pakiet Adobe – usunięto błędy w wyświetlaniu obrazu na konfiguracjach wykorzystujących SLI.

RTX na kartach GTX

Jak wcześniej wspomniałem, Nvidia wywiązała się z obietnicy dostarczenia użytkownikom większości najnowszych kart grafiki GeForce GTX możliwości skorzystania z dobrodziejstw techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym Nvidia RTX.

Przypomnijmy, że ta stanie się udziałem posiadaczy takich chipów jak:

  • GeForce GTX 1660, GTX 1660 Ti;
  • GeForce GTX 1060 6 GB;
  • GeForce GTX 1070, GTX 1070 Ti;
  • GeForce GTX 1080, GTX 1080 Ti;
  • GeForce TITAN X;
  • GeForce TITAN XP.

Jednocześnie Zieloni opublikowali wstępne wyniki wydajności techniki na kartach bazujących na rdzeniu Pascal, które mówiąc wprost, nie napawają zbytnim optymizmem – większość konsumenckich GTX-ów jest daleko w tyle za kartami nowej generacji w obsłudze RTX, jedynie w niektórych przypadkach GeForce GTX 180 Ti trzyma poziom, aczkolwiek niski – po włączeniu RTX wydajność spada do ok. 30 klatek na sekundę.

Poniżej załączyliśmy kilka upublicznionych przez Nvidię wykresów, a więcej informacji znajdziecie w specjalnym wątku pod tym adresem. Oczywiście możecie przetestować wybrane aspekty techniki RTX na swoich konfiguracjach, korzystając np. z dema technologicznego Atomic Heart.

Sterowniki dla 64-bitowych systemów Windows możecie pobrać na oficjalnej stronie Nvidii lub za pomocą darmowej aplikacji GeForce Experience.

najnowsze

Dead Island 2 nadal powstaje

Mija pięć lat od oficjalnego ogłoszenia Dead Island 2. THQ Nordic, które po drodze przejęło prawa do tytułu, utrzymuje, że pomimo ciszy na łączach prace nad nim nadal trwają.