Felieton

Samurai Shodown - reboot serii zapowiedziany na konsole i PC

Małgorzata Trzyna, 25 marca 2019 17:18 0

Gracze mogą liczyć na "piękną, nową grafikę 3D", dostosowaną do współczesnych standardów.

SNK (twórcy serii słynnych bijatyk, takich jak King of Fighters, Fatal Fury i Art of Fighting) ogłosili, że już niebawem ukaże się reboot serii Samurai Shodown na konsole i PC. Najpierw zostanie wydana wersja na PS4 i Xboksa One (w czerwcu), w czwartym kwartale 2019 - na Nintendo Switch, a później na PC. Tym razem nie otrzymamy klasycznej bijatyki 2D - zostanie przygotowana nowa, piękna, dostosowana do współczesnych standardów grafika 3D (przy zachowaniu wyglądu z mangi Samurai). Tytuł ten będzie działać na Unreal Engine 4.

Akcja będzie toczyć się pod koniec XVIII wieku, po wydarzeniach z Samurai Shodown V, a przed wydarzeniami z pierwszej części. Powróci 13 klasycznych postaci, w tym Haohmaru, Earthquake oraz Galford, pojawi się trzech nowych bohaterów, kolejni wojownicy zostaną dodani w popremierowych DLC. W grze znajdziemy tryby: fabularny, treningowy, sieciowe potyczki oraz różne tryby offline. Pojawi się też innowacyjny, asynchroniczny tryb online "Dojo", w którym AI będzie uczyć się zachowań gracza w trybach offline i na tej podstawie zostanie stworzona postać Ghost AI. Gracze będą mogli wgrać swego Ducha na tablicę najlepszych wyników i pobierać dane Duchów innych graczy. Z duchami będzie można walczyć 1v1 oraz spróbować sił w wyzwaniu Ironman Challenge, próbując za jednym podejściem pokonać do 100 Duchów.

Samurai Shodown będzie można wypróbować podczas PAX East w Bostonie (28-31 marca).

Lucasfilm pracuje nad projektem w okresie Star Wars: Knights of the Old Republic
Serwery Burnout Paradise zostaną wyłączone w sierpniu
Redeemer: Enhanced Edition z datą premiery na PC i konsolach
najnowsze