News

Twórcy serii Deponia zapowiedzieli A Year of Rain – strategię czasu rzeczywistego w realiach fantasy

LM, 14.03.2019 14:30 0

Za produkcję odpowiada wewnętrzne studio Daedalic Entertainment.

Jeśli należycie do grona miłośników strategii czasu rzeczywistego, to zapewne zainteresuje Was najnowsza wysokobudżetowa produkcja w portfolio niemieckiego producenta i wydawcy – firmy Daedalic Entertainment – zatytułowana A Year of Rain. Tytuł jest strategią czasu rzeczywistego osadzoną w realiach fantasy, która powstaje z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4 z myślą o PC Windows, Linux i Mac. Tytuł zadebiutuje w usłudze Wczesnego Dostępu jeszcze w tym roku.

W toku rozgrywki przeniesiemy się na wirtualne areny, by rozwijać własną bazę, szkolić armie i wydobywać strategiczne surowce. Obok regularnych jednostek dla każdej z trzech dostępnych frakcji pojawią się także bohaterowie reprezentujący jedną z trzech ról – ofensywną, defensywną lub wsparcia. Wraz z postępami w scenariuszu nasz heros będzie rozwijał swoje umiejętności, które okażą się kluczowe w walce z oponentami. Obok tego na każdej z dostępnych w A Year of Rain map pojawią się stwory niezależne, a nawet potężny boss.

Całość zaprojektowano z myślą o zabawie w kooperacji dla maksymalnie dwóch graczy w kampanii fabularnej, sieciowych potyczkach z innymi graczami i trybie nazwanym Agains All Odds. W tym ostatnim dwóch bohaterów będzie musiało stawić czoła dwóm armiom, ale producent nie ujawnił jeszcze więcej szczegółów. Warto zaznaczyć, że miłośnicy solowego grania będą mogli zmierzyć się z kampanią w A Year of Rain w pojedynkę, a wtedy obowiązki drugiego gracza przejmie sztuczna inteligencja. Ostatecznie gra powstaje przede wszystkim z myślą o rozgrywkach e-sportowych, ale na premierę jej finalnej wersji przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Tymczasem podczas wizyty w siedzibie Daedalic Entertainment mieliśmy okazję zagrać w bardzo wczesną wersję A Year of Rain, a o naszych wrażeniach przeczytacie pod tym adresem.

najnowsze