Felieton

Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści - sprzedaż poniżej oczekiwań

Patryk Purczyński, 15 listopada 2018 16:38 8

Dyrektor wykonawczy CD Projekt RED Adam Kiciński przedstawił inwestorom krajobraz po premierze Wojny Krwi. Nie jest on tak malowniczy, jak zakładano.

Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści nie sprzedaje się tak dobrze, jak życzyłyby sobie tego władze CDP RED. - Gra przemówiła do społeczności, co podwyższyło nasze oczekiwania dotyczące sprzedaży. Niestety, jak dotąd te oczekiwania nie zostały spełnione - przyznał dyrektor wykonawczy studia Adam Kiciński na spotkaniu z inwestorami. Dotychczasowe rezultaty nie zachwiały jednak optymizmu związanego ze wspomnianą produkcją.

- Pozostajemy optymistami. Oczekujemy, że Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści będzie sprzedawać się przez wiele lat, nawet pomimo faktu, że początkowa sprzedaż nie pokryła się z naszymi wczesnymi oczekiwaniami - stwierdził Kiciński. Być może wyniki słabsze od oczekiwanych są następstwem ograniczenia sprzedaży wyłącznie do autorskiej platformy CD Projektu, GOG.com.

- Gra pojawiła się najpierw na GOG-u z bardzo prostych powodów. GOG to nasza priorytetowa platforma. Chcieliśmy, by gra najpierw zadebiutowała właśnie tam z uwagi na graczy, którzy nas tam wspierają. Tym niemniej, zasięg GOG-a jest nieporównywalnie mniejszy od tego, jakim dysponuje Steam. Wiemy, że na Steamie jest ogromna społeczność wiedźmińska, dlatego też zdecydowaliśmy się wypuścić grę również tam - wytłumaczył dyrektor wykonawczy CD Projekt RED.

Być może lepszą sprzedaż napędzi ciepłe przyjęcie Wojny Krwi w prasie branżowej. My zachęcamy do zapoznania się z naszą recenzją Wiedźmińskich opowieści.

Sins of a Solar Empire: Rebellion – DLC Minor Factions z datą premiery
Amy Hennig z nagrodą za całokształt twórczości na przyszłorocznym GDC
Detroit: Become Human - dwa miliony sprzedanych egzemplarzy
Assassin's Creed z symfoniczną trasą koncertową. Będą trzy występy w Europie
najnowsze