Felieton

E3 2018: Ghost of Tsushima - walka ma być chirurgicznie precyzyjna; zobacz screeny

Patryk Purczyński, 12 czerwca 2018 11:51 0

Reżyser i producent Ghost of Tsushima komentują pokaz gry na konferencji Sony. Mówią o priorytetach i o tym, co faktycznie zostało zaprezentowane.

Podstawą rozgrywki w Ghost of Tsushima jest oczywiście walka z użyciem broni białej. Reżyser gry Nate Fox podkreśla, że twórcom zależy na uzyskaniu chirurgicznej precyzji w starciach samurajów. Sucker Punch zatrudniło nawet ekspertów od sztuki walki kendo, by jeszcze autentyczniej odtworzyć w grze wyprowadzanie ciosów. Ponieważ postacie w Ghost of Tsushima są znakomicie wytrenowanymi wojownikami, każde cięcie powinno być przemyślane i groźne dla przeciwnika.

O tym, jak wygląda to w praktyce, mogliśmy przekonać się dzięki pokazie gry na konferencji Sony. Jak zdradza producent Brian Fleming, twórcom bardziej niż na prezentacji świata i fabuły zależało w tym wypadku na zarysowaniu najważniejszych idei, jakie przyświecają autorom Ghost of Tsushima. Fragment, który można było obejrzeć, pochodził z misji pobocznej, a nie z podstawowej osi scenariusza.

Oprócz głównego bohatera na ekranie pojawiła się jego partnerka Masako, śmiertelnie niebezpieczna "onna-bugeisha" (czyli samuraj-kobieta). Fleming twierdzi, że u podstaw ich współpracy leży chęć ochrony ziemi ojczystej przed najeźdźcami z Mongolii. Tragiczna przeszłość Masako sprawi jednak, że relacja z Jinem nie będzie należała do najprostszych.

Ghost of Tsushima zmierza wyłącznie na PS4, ale nie wiadomo na razie kiedy ukaże się na konsoli Sony. Poniżej prezentujemy nowe screeny z gry.

Steam nominuje najlepsze gry i twórców. Można głosować na Wiedźmina 3 i CDP RED
Microsoft w 2019 będzie aktywniejszy na rynku PC, zapewnia Phil Spencer
Sony przez przypadek zdradziło, ilu graczy ma poszczególne tytuły na PS4
SpellForce 3 dostanie samodzielny dodatek, Soul Harvest
najnowsze