Warunkiem kontynuowania prac nad grą było przyciągnięcie uwagi 100 tysięcy użytkowników podczas darmowego tygodnia.
Warunkiem kontynuowania prac nad grą było przyciągnięcie uwagi 100 tysięcy użytkowników podczas darmowego tygodnia.
Darmowy tydzień z Decksplash - gry o skateboardzie od Bossa Studios - rozpoczął się 2 listopada. Udostępniając ją za darmo, twórcy chcieli przekonać się, czy wzbudzi wystarczająco duże zainteresowanie, by warto było kontynuować nad nią prace. Uznali, że jeśli przez tydzień tytułu tego nie wypróbuje 100 tysięcy osób, projekt zostanie odwołany. Okazało się, że zainstalowało go mniej niż 60 tysięcy użytkowników.
- Nie ma co ronić łez - ogłosiło Bossa Studios. - Darmowy Tydzień pokazał, że jest dokładnie tak, jak przewidywaliśmy: Decksplash to dobra gra, podczas tego tygodnia zdobyła 79-86 punktów Steam. Podobała się graczom, którzy ją wypróbowali, ale nie było ich wystarczająco dużo, by stworzyła się silna społeczność, co zapewniłoby brak problemów z matchmakingiem i długą żywotność. Wyciągnęliśmy z tego proste wnioski: choć nie osiągnęliśmy najlepszego wyniku, wszystko dobrze się kończy. Gracze nie wydadzą pieniędzy na tytuł, który nie miałby szans długo się utrzymać, zaś zespół Bossa może zająć się nowym projektem, ze świadomością, że zrobił co w jego mocy w przypadku Decksplash, i że spróbował czegoś nowego, próbując ocenić szanse gry wieloosobowej. Gdybyśmy po prostu odwołali grę, bez eksperymentu, gdzieś w głowach ciągle kołatałoby się pytanie "co by było, gdyby...".
Jak podkreślają twórcy, każdego roku przygotowują setki gier podczas comiesięcznych sesji game jam, z czego większość i tak nie ujrzy światła dziennego; w przypadku Decksplash po prostu poszli o krok dalej.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!