Niezależni producenci na Steamie nie mają szans bez pomocy dużych wydawców?

Patryk Purczyński
2017/08/24 20:16
3
0

Czy pomoc wydawców jest niezbędna, jeśli studia chcą wkroczyć ze swoim dziełem na Steam? Taką tezę stawia przedstawiciel Bulkhead Interactive.

Niezależni producenci na Steamie nie mają szans bez pomocy dużych wydawców?

W samym 2016 roku na Steamie pojawiło się ponad 4,2 tys. gier. Nie trzeba tłumaczyć, jak ciężko jest wybić się w takim natłoku premier. Choć platforma jest otwarta na to, by niezależni twórcy sami udostępniali swoje dzieła, Joe Brammer z Bulkhead Interactive uważa pomoc większych wydawców za nieocenioną. - Musisz mieć albo dystrybutora, albo niesamowitą grę. To musi być coś naprawdę specjalnego, by tytuł odniósł sukces sam z siebie - stwierdza.

Bulkhead Intractive wybrało bezpieczną opcję z wydawcą - i według Brammera wyszło to studiu na dobre. - Zdecydowaliśmy, że jeśli mamy zrobić cokolwiek na Steam, potrzebujemy wydawcy. Potrzebujemy kogoś z kontaktami, kogoś, kto nam nieco pomoże i doda siły uderzeniowej. Kiedy udawaliśmy się do Square Enix, nie potrzebowaliśmy pieniędzy; po prostu potrzebowaliśmy pomocy w dostarczeniu gry na Steam. Oni nam w tym pomogli. Po tym chciałem, żeby zajęli się też wersją na Xboksa One, ponieważ wykonali fenomenalną robotę - komentuje, nawiązując do współpracy nawiązanej przy okazji premiery The Turing Test.

GramTV przedstawia:

Brammer zwraca ponadto uwagę, że niezależni producenci to coraz częściej po prostu małe studia, ale nie uważa tego za negatywne zjawisko, tylko naturalną ewolucję rynku.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
25/08/2017 08:28

" Musisz mieć (...) niesamowitą grę. To musi być coś naprawdę specjalnego, by tytuł odniósł sukces sam z siebie"

Panowie. Znalazłem Sherlocka Holmes'a, kto by pomyślał że dobre gry odnoszą sukces, a słabe i nijake przechodza bez echa. Niesłychane. Czy ten pan mógłby napisać książkę o robieniu gier? Bo jak widać jego wiedza jest nieoceniona i unikatowa, mówi o rzeczach o których nikt nigdy nie słyszał. Niesamowite.

Usunięty
Usunięty
25/08/2017 00:31
Leloy napisał:

Czy pomoc wydawców jest niezbędna, jeśli studia chcą wkroczyć ze swoim dziełem na Steam? - pytanie

Pomoc wydawców jest niezbędna, jeśli studia chcą wkroczyć ze swoim dziełem na Steam. - teza

Pierwsze się zadaje, drugiego się broni, a jeśli się ma trochę oleju w głowie, to na pierwsze się odpowiada, a drugiego dowodzi. Ze słowami Brammera się jednak zgodzę, bo gry, jak inne media - film, muzyka, książki - potrzebują kogoś z kontaktami. Do tego doprowadziła komercjalizacja.

A także problem z jakością przypadającą na ilość - fizycznie nie da się sprawdzić wszystkich gier a tym bardziej wyłonić ze steamowego szamba dobrych gier. A producent zapewni zarowno reklamę jak i renomę.

Usunięty
Usunięty
24/08/2017 21:10

Czy pomoc wydawców jest niezbędna, jeśli studia chcą wkroczyć ze swoim dziełem na Steam? - pytanie

Pomoc wydawców jest niezbędna, jeśli studia chcą wkroczyć ze swoim dziełem na Steam. - teza

Pierwsze się zadaje, drugiego się broni, a jeśli się ma trochę oleju w głowie, to na pierwsze się odpowiada, a drugiego dowodzi. Ze słowami Brammera się jednak zgodzę, bo gry, jak inne media - film, muzyka, książki - potrzebują kogoś z kontaktami. Do tego doprowadziła komercjalizacja.




Trwa Wczytywanie