E3 2017: Microsoft: - argumentacja Sony w kwestii blokowania cross-playu jest niezdrowa

Patryk Purczyński
2017/06/15 18:29
4
0

Phil Spencer zabiera głos w sprawie zablokowania przez Sony opcji wspólnej zabawy z użytkownikami innych platform.

E3 2017: Microsoft: - argumentacja Sony w kwestii blokowania cross-playu jest niezdrowa

Sony nie zgadza się na obejmowanie gier na PlayStation 4 funkcję cross-play, oferującą odbiorcom wspólną zabawę, niezależnie od posiadanej wersji danego tytułu. Wiadomo na podstawie takich przykładów, jak Minecraft czy Rocket League. Jak tłumaczy Jim Ryan, powodem takiej decyzji japońskiego giganta jest niemożność zapewnienia swoim klientom pełni bezpieczeństwa w sytuacji, gdy PSN jest połączone z zewnętrzną siecią, jak Xbox Live. Jego zdaniem w takich okolicznościach konsumenci, a zwłaszcza dzieci, narażani byliby na niepotrzebne ryzyko.

Taka narracja spotkała się z krytyką szefa Xboksa, Phila Spencera. - Bardzo bym chciał, żeby gracze na wszystkich platformach pozostali połączeni. Fakt, że ktoś twierdzi, jakobyśmy nie gwarantowali bezpieczeństwa osobom grającym w Minecrafta... Nie tylko z perspektywy Microsoftu, ale całego przemysłu, nie wiem dlaczego musimy w ogóle o tym rozmawiać. To nie jest zdrowe dla kogokolwiek - stwierdził Spencer.

GramTV przedstawia:

- Zawsze możemy spisywać się lepiej, ale cała ta dyskusja odnośnie bezpieczeństwa w naszej grze i to, że niby nie mielibyśmy traktować go priorytetowo... Nasza kontrola rodzicielska na Xboksie Live i wszystkie inne rzeczy, które zrobiliśmy, pokazują jak niesamowicie ważny jest ten aspekt dla naszej platformy. Nigdy nie zaprowadzilibyśmy Minecrafta w miejsce, w którym nie mielibyśmy pewności co do bezpieczeństwa naszych graczy - dodał.

Jednocześnie zapewnił, że w razie zmiany frontu drzwi dla Sony do cross-playu zawsze pozostaną otwarte.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
18/06/2017 22:19
Dnia 16.06.2017 o 15:33, Crad999 napisał:

Na którymś z portali słyszałem (raczej tylko plota, ale może i jest w niej ziarnko prawdy), że aby była możliwość cross-play między PS, a XBOX wymagane byłoby logowanie do konta Xbox Live ze strony PlayStation - na co oczywiście Sony nie chce się zgodzić. Cross-play w Rocket League między PC, a PS4 chyba był od premiery na konsolę, dlaczego nie może być też między konsolą od Microsoftu? Tego nie wiem.

Bo Valve i Sony ma umowę na temat jak ma ten crossplay wyglądać. W przypadku MS i Sony sprawa nie jest prosta - Phil Spencer gada to co szefostwo MS mu każe by dopiec Sony(problem w tym, że te gadki szkodzą marce XBOX). Natomiast Sony ma troszkę racji jeśli chodzi o cross-play wyobraź sobie grasz w "x" grę na ps4 i nagle dołącza do ciebie typ z XB1 i zaczyna wyzywać wszystkich grających na PS4. I teraz dodaj do tego, że przy takiej współpracy musi być porozumienie jeśli chodzi o wykorzystania oprogramowania i tutaj może pojawić się problem kontroli na poszczególnej platformie. No i o optymalizacji nie wspomnę.

Crad999
Gramowicz
16/06/2017 15:33

Na którymś z portali słyszałem (raczej tylko plota, ale może i jest w niej ziarnko prawdy), że aby była możliwość cross-play między PS, a XBOX wymagane byłoby logowanie do konta Xbox Live ze strony PlayStation - na co oczywiście Sony nie chce się zgodzić. Cross-play w Rocket League między PC, a PS4 chyba był od premiery na konsolę, dlaczego nie może być też między konsolą od Microsoftu? Tego nie wiem.

Bambusek
Gramowicz
16/06/2017 10:23
Kash28 napisał:

 Mi się wydaje że gdyby taki Rocket Legue czy Minecraft posiadał "własny dedykowany serwer" wtedy sprawa by wyglądała inaczej. 

Tylko czy Rocket League aby nie ma cross-play między PS a PC? :) Sony głupio gra, bo by powiedzieli "nie chcemy mieć cross-play z platformą konkurencji" i tyle. Może i by to było głupie, może dziecinne, ale dałoby się zrozumieć. A tak wymyślają jakieś pokrętne tłumaczenia i wychodzą na idiotów.




Trwa Wczytywanie