Felieton

No Man's Sky pod lupą organizacji określającej standardy reklamy

Patryk Purczyński, 28 września 2016 17:20 5

Advertising Standards Authority przyjrzy się sposobom, w jakieHello Games reklamuje No Man's Sky. Organizacja zareaguje w ten sposób na skargi graczy.

Przesada w marketingu (nie tylko w branży gier) jest zjawiskiem codziennym. Niektórzy ze wzmacnianiem zalet ewidentnie jednak przesadzają, a o tym, że zarzut ten słusznie dotyczy No Man's Sky, mówił nawet Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios. Teraz kwestię reklamowania produkcji Hello Games pod kątem tego, co gra faktycznie ma do zaoferowania, pod lupę weźmie brytyjska organizacja Advertising Standards Authority.

Konkretniej rzecz ujmując, ASA przyjrzy się zawartości strony gry na platformie Steam, która ma zawierać zawartość mylącą konsumentów. Wątpliwości budzą screeny i materiały wideo prezentujące zaawansowane zachowanie zwierząt, bitwy na wielką skalę i zachowanie statków kosmicznych. W zażaleniach, jakie otrzymuje organizacja, klienci zwracają też uwagę na mylącą jakość grafiki na obrazkach z gry.

ASA już wysłała szereg zapytań, zarówno do Hello Games, jak i do Valve. Rozczarowani nabywcy No Man's Sky na PC (a tych, zważywszy na liczbę negatywnych recenzji na Steamie, nie brakuje) mogą na szczęście zwrócić zakup. "Nasza standardowa polityka zwrotów dotyczy również i tej gry - nie ma żadnych specjalnych wyjątków" - informuje Valve.

W naszej recenzji też mieliśmy pewne zastrzeżenia, ale gra ogółem gra wypadła co najmniej nieźle.

Sins of a Solar Empire: Rebellion – DLC Minor Factions z datą premiery
Amy Hennig z nagrodą za całokształt twórczości na przyszłorocznym GDC
Detroit: Become Human - dwa miliony sprzedanych egzemplarzy
Assassin's Creed z symfoniczną trasą koncertową. Będą trzy występy w Europie
najnowsze