News

CD Projekt RED nie rozpatruje Wiedźmina 3 pod kątem rozdzielczości

Paweł Pochowski, 22.02.2015 09:45 52

Twórcy gry chcą, by oprawa wizualna była świetna, ale liczby mają dla nich mniejsze znaczenie.

Gra z otwartym światem stawia przed silnikiem gry największe wyzwania. Mimo to, twórcy z CD Projekt RED chcą, by Wiedźmin 3 był najładniejszy, jak tylko się da.

Dziennikarz serwisu Gaming Bolt miał ostatnio okazję rozmawiać z Michałem Krzemińskim, starszym producentem odpowiedzialnym za grafikę w CD Projekt RED. Biorąc pod uwagę ostatnie informacje o tym, że gra działa w 1080p na PlayStation 4 oraz w 900p na Xbox One, a w obu przypadkach wyświetlana jest z 30 klatkami na sekundę, zapytał o to, dlaczego CD Projekt RED postanowił ograniczyć standardy techniczne stawiane swojej grze.

- Nie myślimy o tym w ten sposób. Kiedy masz wizję stworzyć RPG, które wywrze długo pozostające w pamięci wrażenie, nie rozpatrujesz go pod kątem rozdzielczości czy liczby klatek na sekundę. Myślisz o przygodzie, żyjącym świecie i tych rzeczach, które będziesz mógł zrobić w tym świecie. Aspekty techniczne są poniekąd drugorzędne, co oczywiście nie oznacza, że nie chcemy, aby oprawa wizualna była wspaniała - tłumaczy Michał.

Trzeba jednak studiu przyznać, że osiągnięcie 1080p na PlayStation 4 jest i tak ponad założeniami. Już rok temu mówili bowiem, że taka rozdzielczość może być poza ich zasięgiem. Wszystkie pytania dotyczące grafiki w grze znajdą odpowiedź tuż po jej premierze. Tą zaplanowano na maj.

najnowsze