Funcom: przychód spada, ale duże MMO cały czas przynoszą zyski

Paweł Pochowski
2014/03/05 09:40
6
0

Najbardziej dochodowe tytuły frimy? Age of Conan i Anarchy Online.

Funcom: przychód spada, ale duże MMO cały czas przynoszą zyski

Czwarty kwartał roku 2013 firma kończy z przychodem rzędu 4,27 miliona dolarów. Odpowiedni okres czasu w roku 2012 przyniósł Funcom aż o trzy miliony więcej - 7,78 miliona dolarów. Powód aż takiej różnicy? Wcześniej zapowiedziane odsunięte w czasie zobowiązania finansowe, rosnąca konkurencja i słabsza sprzedaż. Ale firma się nie załamuje.

Obrana przez nią strategia tworzenia gier MMO ze średniej półki, szybszego dewelopingu, a także pracy w mniejszych zespołach nad mniejszymi projektami i wydawania minimum jednej gry rocznie przynosi zyski. Co więcej, firma planuje przenieść swój silnik Dreamworld na inne platformy, w szczególności Androida i iOS. Na przyszłość patrzy dobrze także ze względu na Lego Minifigures Online, które jeszcze tego lata wejdzie w fazę betatestów.

GramTV przedstawia:

Póki co Funcom może pochwalić się stałą liczbą użytkowników Age of Conan i Anarchy Online - głównych źródeł swojego przychodu. Firma oświadczyła także, że -" wszystkie gry z gatunku dużych MMO są na plusie i pozostaną aktywne w najbliższej przyszłości".

W między czasie - cały czas nie rozstrzygnęła się sytuacja z Økokrimem. Na początku lutego do siedziby firmy weszli przedstawiciele policji do spraw przestępstw ekonomicznych. Firma zadeklarowała pełną współpracę. Póki co nie postawiono żadnych zarzutów i nie wiadomo, jak długo jeszcze potrwa śledztwo w tej sprawie.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
08/03/2014 00:23
Dnia 05.03.2014 o 10:31, zawcia napisał:

Przynajmniej wiadomo czemu od początku roku trwają wzmożone prace nad niemłodym już Conanem - nie narzekam - oczywiście chwała Funcomowi za to bo po ostatnich latach (i wydawaniu wszystkich środków na TSW) nie spodziewałem się że AoC otrzyma jeszcze tyle "miłości".

A był już ten server merge??

One_of_the_Many
Gramowicz
05/03/2014 15:47

Jeśli chcemy już używać angielskich słów, zamiast polskich (np. implementacja, rozwój, tworzenie, konstrukcja), to przynajmniej używajmy tych odpowiednich, tj. "dewelopment" zamiast "deweloping"

Sinirio
Gramowicz
05/03/2014 13:34

Szkoda, że Secret World okazał się taki cienki, bardzo liczyłem na tą grę.




Trwa Wczytywanie