Jak to jest z tym otwartym światem w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain?

Piotr Bajda
2013/10/25 17:10

Na to pytanie kompetentnie odpowiedzieć może tylko jeden człowiek.

Jak to jest z tym otwartym światem w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain?

Jest nim rzecz jasna Hideo Kojima. Niech wytłumaczy zatem, jak Metal Gear Solid V: The Phantom Pain podchodzi do otwartych światów i piaskownic.

Myślę, że termin "otwarty świat" zaczął żyć własnym życiem i został przez niektórych źle zrozumiany. Oczywiście to nie będzie gra, w której Snake cały dzień łowi ryby czy zmienia zajęcia w poszukiwaniu innego życia. Mapa świata jest otwarta i w tej kwestii masz swobodę, ale w MGS5 dostajesz jasne wytyczne. Może to oznaczać "muszę komuś pomóc", "coś zniszczyć" lub "muszę tutaj i tutaj zebrać dane". Niektóre misje będą miały także limit czasowy.

Do tej pory w MGS-ach mogliśmy pokazać tylko wnętrze miejsca, które infiltrujesz. Dotarcie tam pokazywała scenka i nagle znajdowałeś się przy wejściu. Po skończeniu misji czekała kolejna scenka, gdzie pojawiał się helikopter czy cokolwiek innego i uciekałeś. Nie twierdzę, że liniowe gry są złe, ale byłoby fajnie, gdybyś to ty decydował jak i gdzie wejść, jaki sprzęt zabrać i jak się wydostać.

GramTV przedstawia:

Myślę, że połączenie MGS-a z otwartym światem to aspekt, nad komunikacją którego musimy jeszcze popracować. Przy tej grze budujemy sterowanie i oprawę wizualną pod miarę globalnego rynku, by sprostać oczekiwaniom rynku w Ameryce Północnej. To może wpłynąć na grę. Ale po zagraniu powinieneś od razu poczuć "tak, to MGS".

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain powstaje z myślą o PlayStation 3, PlayStation 4, Xboksie One, Xboksie 360 i PC. Na razie w polu "data premiery" figuruje jedynie znak zapytania.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
27/10/2013 23:41

> Czyli będzie coś a''la Mafia II. Niby otwarty świat ale w praktyce nie ma co robić więc> i tak idziemy robić misje. Rozwiązanie idealne, bo gracze nie narzekają na niewidzialnych> ścian mimo tego, że wciąż są ograniczani.Po opisie wynika że tak, masz misje możesz jeździć po mieście ale misja nadal aktywna.

piomink
Gramowicz
26/10/2013 19:32

Czyli będzie coś a''la Mafia II. Niby otwarty świat ale w praktyce nie ma co robić więc i tak idziemy robić misje. Rozwiązanie idealne, bo gracze nie narzekają na niewidzialnych ścian mimo tego, że wciąż są ograniczani.

Usunięty
Usunięty
26/10/2013 15:39

Kolega @Diabolo20 ze swoim permanentym duposciskiem nie widzi -jak zwykle- logiki w rzeczach oczywistych. Ilu fanow serii w ogole obchodzi co sie stanie z silnikiem tej gry, gdy podzielimy ja pomiedzy najmocniejsze a najbardziej dochodowe platformy? To jest MGS, tym sie czlowiek delektuje i gruba wartstwa lukru niewiele tu tak naprawde znaczy, sa jeszcze kolejne, wszak trzeba zaspakajac rozmaite gusta na raz.A ten wiecznie "obciete silniki" (absurd), "direxy 11" (idiotyzm) i "pseudo-hd" (debilizm), ile mozna?...




Trwa Wczytywanie