Twórcy Castlevania: Lords of Shadow 2 rozważali wersje na next-geny

Mateusz Stanisławski
2013/08/31 20:14
9
0

Ostatecznie jednak zwyciężyła chęć przygotowania „jednej z najlepszych gier tej generacji”. Dave Cox z Konami dodatkowo potwierdził, że Castlevania: Lords of Shadow 2 będzie hulać w 30 klatkach na sekundę.

Twórcy Castlevania: Lords of Shadow 2 rozważali wersje na next-geny

– Kiedy zaczynaliśmy prace nad grą w 2010 roku, nic nie wiedzieliśmy o konsolach następnej generacji. Właściwie to nikt nie wiedział, co przyniesie przyszłość. Zamiast z hukiem trzasnąć kontynuację, tak tanią jak jakiś odgrzewany fast food, naprawdę pragnęliśmy przeprowadzić duże zmiany. Żeby to osiągnąć, musieliśmy wystartować z własnym silnikiem i porządnie przemyśleć kwestie związane z wydajnością, pracą kamery i utrzymaniem satysfakcjonującej szczegółowości otoczenia przy zadowalającej płynności animacji – powiedział Dave Cox z Konami.

– W przypadku „jedynki” byliśmy krytykowani za brak możliwości zmiany standardowej kamery i teraz chcieliśmy to zmienić. Gdy PlayStation 4 i Xbox One zostały już zapowiedziane, myśleliśmy o nich jako docelowych platformach sprzętowych, ale później uznaliśmy, że nie możemy znów rozpocząć wszystkiego od początku. Było za późno, byliśmy już za daleko w procesie produkcji. Chcemy, by Castlevania: Lords of Shadow 2 była jednym z najlepszych ostatnich tytułów na tę generację. Chcemy zakończy tę podserię z hukiem.

GramTV przedstawia:

Jednym z problemów pierwszej części były spadki animacji, również podczas walk. Płynność działania to absolutnie kluczowy element. Próbując osiągnąć 60 klatek na sekundę, musielibyśmy zmniejszyć liczbę detali otoczenia, a tego na pewno nie chcemy. Postawiliśmy więc na stałe 30 klatek sekundę. Nie ma mowy, by podczas rozgrywki liczba ta w jakimś momencie zmniejszyła się – dodał.

W poprzednim tygodniu Konami sprecyzowało termin wydania gry – 28 lutego 2014 roku. Przypominamy, że produkcja studia Mercury Stream Entertainment zagości nie tylko na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360, ale również komputerach osobistych.

Komentarze
9
Pajonk78
Gramowicz
03/09/2013 11:49
Dnia 02.09.2013 o 17:45, Mr0life napisał:

Trudno mi się przekonać do tych gier. Uwielbiam stare, klasyczne Castlevanie

Dokładnie miałem tak samo: widziałem nawet u znajomego tę część na PS3 i jakoś do mnie nie trafiła... wtedy. Jednak jak zacząłem grać sam to już było co innego. Poza tym co pisałem wyżej już widzę, że do zrobienia 110% na każdej "mapce" będzie potrzeba sporo czasu i cierpliwości - a to akurat sprawia mi sporą frajdę. :)

Usunięty
Usunięty
02/09/2013 17:45

Trudno mi się przekonać do tych gier. Uwielbiam stare, klasyczne Castlevanie, tj I, III i IV (dwójka nie istnieje) i wolałbym jednak powrót do tego formatu. Z tego co widziałem walki z bossami są strasznie marne w LoS. Ale chyba po prostu spróbuję zapomnieć, że gra nosi nazwę Castlevania i jednak zbadam demko, bo sporo osób poleca :X

Pajonk78
Gramowicz
02/09/2013 09:50

Jestem już po wątku głównym części pierwszej: gra totalnie niesamowita - miejscówki zapierające dech w piersiach występują tu częściej niż w większości gier, a i sama rozgrywka pozostawia niewiele do życzenia. Choć dla mnie zbyt dużym ułatwieniem jest jeden zestaw zbroi oraz broni - przez to rozwój bohatera ograniczony został do minimum. Mimo tego gra naprawdę świetna i idealnie zoptymalizowana: żadnych przycięć, zawieszeń czy wyjść do Pulpitu - przykład jak nie spier... konwersji. :D




Trwa Wczytywanie