Aliens: Colonial Marines wcale nie powstawało w Gearboksie?

Patryk Purczyński
2013/02/13 10:29

Ogromnym zaskoczeniem in minus okazała się premiera Aliens: Colonial Marines. Niektórzy już w połowie ubiegłego roku wieszczyli jednak grze mało optymistyczną przyszłość.

Aliens: Colonial Marines wcale nie powstawało w Gearboksie?

Dlaczego Aliens: Colonial Marines okazało się ogromnym niewypałem? Tak możemy już chyba tytułować grę, która w portalu Metacritic czerwieni się ze wstydu ze średnią 44/100. Odpowiedzi szukać należy w procesie produkcji, w którym według ostatnich nieoficjalnych doniesień załoga Gearbox Software miała niewielki udział.

W napisach początkowych Aliens: Colonial Marines, oprócz studia zarządzanego przez Randy'ego Pitchforda widnieją jeszcze TimeGate Studios, Demiurge Studios i Nerve Software. W maju ubiegłego roku na jednym z forów osoba podająca się za byłego pracownika Gearboksa ostrzegała, że fanów serii Aliens czeka spory zawód.

- Nie wiązałbym zbyt wielkich nadziei z Colonial Marines. Produkcja tej gry to wykolejenie pociągu. Gearbox nawet nie zajmuje się projektem, nie licząc multiplayera. Główna produkcja została przekierowana do TimeGate Studios, które ma niezbyt chlubną przeszłość. Mam nadzieję, że się mylę, ale ta gra będzie co najwyżej średnia - pisał.

I o ile wtedy można było sądzić, że to tzw. czarny PR lub opowieści znudzonego internauty, rzeczywistość dowiodła prawdy tych słów. Informacji o tym, że nad Aliens: Colonial Marines pracowało przede wszystkim TimeGate Studios nie potwierdza jednak ani SEGA, ani Gearbox Software.

GramTV przedstawia:

- Absolutnie nie, gra była produkowana przez Gearbox Software - prostuje SEGA na łamach Dsogaming. - Inne studia, jak TimeGate, pomagały Gearboksowi w produkcji zarówno singla, jak i multiplayera - dodaje przedstawiciel wydawcy.

Podczas swojego wystąpienia na corocznej konferencji DICE (nie mylić ze studiem odpowiedzialnym za Battlefielda), Randy Pitchford wyjaśniał z kolei, że Demiurge Studios pomagało przy kwestiach związanych z siecią i multiplayerem, a także portowaniu gry na Wii U. Wkład TimeGate Studios oszacował z kolei na 20-25-procentowy. Nerve Software konstruowało natomiast mapy do rozgrywki sieciowej.

Ostateczny efekt już (niestety) znamy. Jeśli jeszcze nie czytaliście naszej recenzji Aliens: Colonial Marines, gorąco zachęcamy do narobienia zaległości.

Komentarze
30
Usunięty
Usunięty
13/02/2013 23:29

Zaraz się dowiemy, że za grę odpowiedzialna jest ekipa pakistańskich mnichów żyjących w ziemiankach z szerokopasmowym dostępem do sieci, stąd niezbyt dokładne odwzorowanie klimatu i słabej jakości tekstury. Mnisi ci są niepiśmienni więc na bazie snutych przez nich opowieści, spisaniem oczekiwanej fabuły zajął się emerytowany dozorca w zoo pan Janek.I tak naprawdę całe zło tego świata to jego wina, CM to tylko wierzchołek góry lodowej.Boże co się w tym growym świecie dzieje ;)

Kraju
Redaktor
13/02/2013 23:12

I na tym pewnie wszystko by się zakończyło, gdyby nie post opublikowany na oficjalnym forum TimeGate przez jej moderatorkę, Rosinnę-Sama. Jak bowiem pisze: Myślałam, że TimeGate pracowało tylko nad multiplayerem, ale byłam w błędzie. Skontaktowałam się z kilkoma osobami w TG i dowiedziałam się, że studio właściwie zajmowało się wszystkim. Byli odpowiedzialni za bronie, postacie, niektóre wątki fabularne, całkiem pokaźną liczbę obcych. I nie mam tu na myśli tylko wstępnych projektów, zrobili ostateczne modele broni, itd. Technicznie nadal pracowali nad multiplayerem, ale nie tak, jak początkowo myślałam.Jak dodaje:Gra przeszła wiele zmian, więc TG nie wie, ile stworzonej przez studio zawartości pozostało w grze. Niektórzy przewidują, że 50% tego, co widzieliście w kampanii fabularnej to ich robota, inni chcą sami zagrać i wtedy skontaktują się ze mną.Oczywiście nie wiadomo, w jakim stopniu Gearbox Software wykorzystało pracę developerów z TimeGate. Istnieje jednak możliwość, że Pitchford i spółka dokonali tylko nielicznych zmian i szlifów. Pozostaje też kwestia, na ile można wierzyć moderatorce.Źródło: http://www.cdaction.pl/news-30929/aliens-colonial-marines--gearbox-software-czy-timegate-sega-dementuje-ale.htmlGeekoNiektórzy nie maja tej umiejętności. Wina również tytułu, ale dzisiaj to standard, że szuka się taniej sensacji.

Usunięty
Usunięty
13/02/2013 22:57

Czy wy potraficie w ogóle czytać? Czy na tym forum siedzą tylko mniej rozgarnięte jednostki klas 1-3 szkoły podstawowej? Nie ma nigdzie oficjalnego przerzucania się winą. Gearbox nie wypiera się teraz "to nie my, to tamci". Krąży taka plotka, wróciły słowa jednego pracownika sprzed kilku miesięcy i to tyle. Samo Gearbox ani Sega oficjalnej odpowiedzi na to nie dali więc może wstrzymacie się z tym jadem i pieprzeniem "teraz się zasłaniają"...IMO Gearbox powinien wszystko na klatę przyjąć bo to oni byli firmą sygnującą tą grę i to oni są odpowiedzialni za to co trafiło do sklepów.,




Trwa Wczytywanie