Porównania Mafii II do GTA są bezzasadne - uważają twórcy pierwszego z wymienionych tytułów. "Wolność nie jest główną cechą, jaką oferujemy graczowi" - zauważa Janek Kolar z 2K Czech. Cechą firmową tytułów ze wspomnianej serii Rockstara jest natomiast swoboda w eksploracji świata. "My wręcz ograniczamy tę wolność, by zapewnić użytkownikom lepsze doświadczenia" - kontynuuje Kolar.

Bliżej Mafii II są jego zdaniem inne tytuły, w których narracja odgrywa kluczową rolę. Za przykład podaje dwie konsolowe perełki, Alana Wake'a i Uncharted 2. "Atmosfera, jaką stworzyli producenci Alana jest niesamowita. Nie musisz dysponować otwartym światem by oddać uczucia zagubionego w lesie człowieka" - wtóruje Alex Cox z 2K.
"Te uczucia są ważniejsze od tego, że możesz pójść do sześciu różnych lasów widocznych na mapie, że możesz podążać własną ścieżką" - dodaje. "Istnieją dwa teoretyczne podejścia. Pierwsze, że najważniejsza jest rozgrywka, wyzwanie, a także drugie, stawiające na narrację. Wielu ludzi toczy spory o to, co jest ważniejsze" - dopowiada Kolar.
Jak nietrudno zgadnąć w Mafii II postawiono na to drugiej, choć, jak mówi przedstawiciel 2K Czech, obie filozofie nie muszą się wzajemnie wykluczać...

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!