Firma PopCap, jeden z największych amerykańskich developerów gier casual, ujawniła wyniki ankiety, która podobno przedstawia najdokładniejszy do tej pory obraz tamtejszego rynku tego typu rozrywki. Przepytano 7500 pełnoletnich Amerykanów. Okazało się, że prawie jedna trzecia z nich (31%) ma dzieci bądź wnuki, które korzystają z casualowych dobrodziejstw elektronicznej rozrywki (średnia ich wieku – nieco ponad 10 lat).
![]()
94% dorosłych gra ze swoimi dziećmi w trybie współpracy, a nie rywalizacji, jeśli tylko jest to możliwe. Prawie połowa ankietowanych czuje, że dzięki tym grom ich pociechy zwiększyły swój zasób słownictwa lub wiedzę historyczną, a 23% uważa, że taki sposób spędzania czasu pozwala wszystkim się zrelaksować. Ojcowie i dziadkowie są (co nie powinno nikogo zdziwić) bardziej skłonni do zezwalania na dłuższą zabawę młodszej części rodziny przy grach wideo niż matki i babcie. Co ciekawe, tylko niecałe 30% z biorących udział w ankiecie pozwala swoim dzieciom na zabawę przy “hardcore'owych” tytułach.
![]()