Gry pomocne przy badaniach dotyczących epidemii

pepsi
2007/08/22 13:21

Naukowcy sugerują, że dzięki wybuchom śmiertelnej epidemii w wirtualnej rzeczywistości będzie można poznać odpowiednie rozwiązania możliwe do wykorzystania w prawdziwym świecie. Za protoplastę tych odkryć można uznać World of Warcraft.

Kiedy w 2005 roku do uniwersum World of Warcraft zaimplementowano nową postać zwaną Hakkar the Soulflayer, w świecie gry zapanowała prawdziwa epidemia. Zbliżenie się do tego bossa powodowało bowiem zakażenie krwi u danej postaci, co skutkowało sporymi ubytkami w punktach zdrowia. Przeżywali tylko najsilniejsi, przeważnie dzięki stosowaniu odpowiednich zaklęć. Infekcja rozszalała się jednak po całym uniwersum, co spowodowało ogólny chaos. Każdy próbował innych metod na wyzbycie się zarazy - niektórzy zachowywali się egoistycznie, inni, niczym doktor Rieux w Dżumie, w akcie heroizmu spieszyli z pomocą potrzebującym, ryzykując utratę zdrowia. Gry pomocne przy badaniach dotyczących epidemii

Nina Fefferman z Tufts University School of Medicine zauważyła, że ta sytuacja może mieć dużą wagę dla rzeczywistości. "Zachowanie ludzkie ma spory wpływ na rozwój choroby. Wirtualne światy oferują wyśmienitą platformę do badań nad postępowaniem człowieka" - powiedziała. "Gracze wyglądali, jakby rzeczywiście mieli poczucie ryzyka i podeszli do sprawy infekcji bardzo poważnie, nawet mimo tego, że to była tylko gra" - dodała.

Cała sprawa ma też wydźwięk na innej płaszczyźnie. Epidemiolodzy badający rozwój szybko rozprzestrzeniających się chorób mieli do tej pory ograniczone pole działania. Wiele doświadczeń nie mogło zostać wprowadzonych w życie ze względu na ich nieetyczny charakter. Wirtualne modele rzeczywistości pozwalają z kolei dowolnie eksperymentować w kwestii przewidywań zachowań ludzkich w kryzysowych sytuacjach.

GramTV przedstawia:

Zdaniem Niny Fefferman to właśnie tu należy szukać odpowiednich rozwiązań. Zapowiedziała, że jej zespół będzie używał modeli takich jak World of Warcraft w celu dalszych badań ludzkich zachowań, zwłaszcza w relacjach z atakami epidemii.

Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
28/08/2007 13:46

Niezbyt mi się to podoba...

Usunięty
Usunięty
23/08/2007 00:34

Wysuwa sie w tej sprawie jeden wniosek: Wszyscy gracze Wowa zostaną w przyszłości krulikami doświadczalnymi naukowców :)

Usunięty
Usunięty
22/08/2007 16:50

a co tam... i tak znajdzie się jeszcze cała zgraja czubów i będą się darli że gry to ZŁO




Trwa Wczytywanie